Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Blir litt nysgjerrig når jeg ser folk skrive at de har kontaktet advokaten sin, eller skal kontakte. Er det vanlig å ha en advokat? Jeg har ikke advokat?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har heller ikke. Vet ikke om mange som har, kun de som har vært i barnefordelingssaker, (relativt) stygge skilsmisseoppgjøre, etc.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Ikke jeg heller. Har heller aldri hatt bruk for en!
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Folk flest har ikke avokat, nei. Med de timesprisene advokater opererer med er det de ferreste som har andlending til aa kontakte advokat.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Hvordan fungerer det egentlig å ha en egen advokat? Må man betale en fast sum månedlig, eller bare når man trenger advokaten?
Gjest sug lut Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Alle som har en reell pågående sak, pluss alle de sinnsyke haterne. Heldigvis faller de fleste utenfor begge kategorier.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Og hvordan skaffer man seg en advokat???? jeg trenger vrkelig en og aner ikke hvor jeg skal begynne å lete annet enn på gule sider da, men da vet jeg jo ikke hve som er gode og ikke
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Aner ikke. Kanskje litt som aa han en tannlege? Aarlig innkalling for sjekk? Jeg har jo brukt advokat to ganger i mitt liv selv, men jeg kan ikke paastaa at jeg har en advokat som er "min". Ene gangen stakk jeg innom pappaen til sjefen og fikk trynerabatt og den andre gangen brukte jeg advokattjenesten til fagforeningen min.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har advokat nå, men det er ikke noe jeg har fast hehe... jeg har ikke en eller annen sak på gang hele tiden. Jeg har også tidligere hatt advokat, men ikke samme advokaten som jeg nå har. Det var også en annen sak den gangen. Jeg er ingen kriminell;) Noen har en advokat de bruker fast, om de trenger det. Lettere å forholde seg til en som en kjenner litt til. Trenger jo ikke alltid være store saker, og av og til kan det være bare for å få råd. Ikke for å føre en sak.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har advokat. Men er bare 1uke siden jeg skaffet meg det.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 Vi hadde heller ikke advokat før vi bygde hus. Etter det har vi hatt behov for han både titt og ofte.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #13 Skrevet 10. februar 2010 ikke jeg heller og det er jeg glad for. Det höres virkelig ikke särlig positivt ut å ha en fast advokat som man bare kan kontakte, hehe.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 Søsteren min er advokat så jeg kan vel si jeg har advokat:o) Hun er i allefall kjekk å ha.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #15 Skrevet 10. februar 2010 Nope. Har heldigvis ikke blitt USA-tendenser her helt enda. Ikke har jeg advokat og ikke har jeg pykolog ..... og ikke har jeg tenkt å skaffe meg det sistnevne noen sinne (håper jeg).
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #17 Skrevet 10. februar 2010 Har ikke egen advokat enda, jeg skal skaffe meg en bare for å være kul... Samt se tusenlappen fly ut av vinduet.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #18 Skrevet 10. februar 2010 Her inne virker det vanlig.. Men tror ikke alle "der ute" har advokat. Veldig mange her har jo advokat pga barnefordelingssaker, noe som ikke er så rart når man er på barnesider. Har selv en advokat, men det er pga noe arvegreier i familien min, og div sånt, I tillegg til at jeg og samboer valgte å skrive samboerkontrakt når jeg allikavel hadde kontakt med advokat.. Men det er ikke sånn at jeg har jevnlige møter med han nå da. Er et par år siden nå.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #19 Skrevet 10. februar 2010 Vi bruker det samme advokatfirma som foreldrene mine gjør, og vi har en fast advokat. Synes det er kjempekjekt å kun ha en å forholde seg til. Vi har noen eiendommer rundt omkring, så det er derfor vi har advokat.
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #20 Skrevet 10. februar 2010 Hadde en advokat, men så fant jeg ut at han var gift. Så nå har jeg ingen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå