Gå til innhold

linsebrukere her ? hjelp .....??

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har opplevd at det bare renner og renner fra det ene eller begge øynene? det er ikke gult puss i øynene enda, det er kansje en betennelse? ikke rød og ikke sår.. noen som har opplevd det ? hva gjorde dere ? prøver å bruke briller litt imellom for å hvile øynene.. hadde det i litt mindre skala for litt siden, men det gikk over.. men er mer denne gangen..

noen?

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Skjer det rare ting med øynene - og særlig om du er linsebruker - skal du oppsøke hjelp umiddelbart.

Skrevet

Høres ut som du har fått en infeksjon. Er du lyssky i tillegg? Du bør hvertfall ikke bruke linsene når dette pågår.

Skrevet

prøver å bruke de mindre ja, men går ikke uten, klarer ikke det, å ser ikke uten linsene... men har gått over før, er ikke lyssky, kansje litt men ikke i stor grad..

lurte bare på om det var andre som hadde opplevd dette..

min har et liknende problem, men hun bruker ikke linser, bare tårekanaler som produserer for mye rett og slett..

Skrevet

Jeg opplevde at det rant veldig mye, og etterhvert kom følelsen av å ha ett rusk på øyet hele tiden, i tillegg til at jeg ble lyssky. Det var en infeksjon etter å ha brukt døgnlinser. Det fungerte ikke for meg. Så da ble det brillebruk og behandling siden jeg så så ille ut.

Jeg svarte etter lut`en i sted.

Skrevet

Du bør ta av linsene hvis der renner, irriterer osv. Kjøp deg briller å ha i reserve. Koster ikke all verden på specsavers.

Bytt linser når du skal det eller oftere hvis de irriterer. Kjenner folk som går 2-3 mnd med mnd døgnlinser, det er ikke bra.

Jeg kaster alltid linsene om det er noe som irriterer.

Rennende øyne kan og komme av rift i linsen.

Skrevet

For bare å kommentere det med dønlinser. Jeg brukte de helt etter boka altså:) Både mtp renhold og alt. Og ja, som frk Nilsen sier, du bør ha ett godt par med briller ved siden av, i reserve. Du bør ikke bruke linsene når du har problemer med øynene. Tenk om du får en alvorlig infeksjon. Det er det eneste paret du har å se med...

Skrevet

rusk er det iallefall ikke(eller rift for det kjenner jeg alltid)

løsningen er kloramfenikol, har god erfaring med den da min datter har kronisk øyebetennelse og brukt den et utall ganger!!

ty til den dere som får øyebetennelse:-)

så da ble det den som løser det for meg, bruker briller nå ja, takk for svar alle sammen :-)

Skrevet

ikke lurt å bruke mye kloramfenikol. Om du raderer bort alt som reagerer på antibiotika risikerer du oppvekst av mikroorganismer som ikke er følsomme. Og da kan du få et problem.

øyebetennelse går som oftest over av seg selv. skyll med øyebadevann, evt kald kamillete (tips jeg fikk fra en legvaktlege en gang, dungerte kjempebra på guttungen).

Skrevet

er via øyespesialist, så han vet hva han gjør,!! ... kommer jo ann på i hvor stor grad betennelsen er , å at man bruker det i riktig forstand, så er ikke bare å rakke ned å si at man skal ikke bruke det for mye, er første gangen jeg skal bruke det, takk for negativt svar..

blir fort et problem for meg som ikke kan bruke briller, og ikke ser stort uten, og dermed får skallebank i tillegg... så for meg er det den beste løsningen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...