Gå til innhold

Dine beste tips for å få i febersykt barn væske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

H*n er syk på femte døgnet nå med feber og bronkitt. Legen sa han måtte drikke mye, på nettet leser jeg 1liter i døgnet minst. Drikker kanskje 2-3 dl, og bleia fra i natt var ikke spesielt stor. Så må gjøre noe.

Dine beste tips til hva som kan friste?

Har prøvd saft, vann, juice, smoothie, små saftbokser med sugerør, te m/u honning, melk...

Er egentlig temmelig fit, vil bare ikke ha. Er 2 1/2 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Druer og appelsin har vi prøvd- det glemte jeg:)

Skrevet

Bland farris og eplejuice, det er med på å balansere saltene i kroppen. Dette fører også til at de føler seg bedre.

Vår lille gutt hadde høy feber, oppkast og diare og ble innlagt på sykehus, der gav de ham noe som het balansal (5ml, pr 10 min). Men han likte ikke smaken, så derfor gikk de over til farris og eplejuice, fordi det gjorde samme jobben sa de.

Da gav vi ham fortsatt 5 ml pr 10 min i 4-5 timer og da hadde det stabilisert seg. (oralsprøyte, slik som du gir medisiner med).

Jeg ville prøvd dette, for jeg får litt hetta når de ikke vil drikke.

Skrevet

Ispinner. Enten lollipopp eller hjemmelaget av saft eller en blanding av juice og vann. Sikkert ikke det sunneste men det har reddet gutten vaar fra dehydrering.

Skrevet

Har du prøvd å gi han Gatorade? Det er veldig bra om han er litt dehydrert.

Ellers bruker jeg å kjøpe slike pappbeger med lokk og sugerør, fylle opp med knust is og ønsket drikke. Det bruker å hjelpe litt.

Skrevet

Noe salt?? French fries pleier å gjøre susen her...

Skrevet

Lollipop er en slager her, både gøy og godt.

vi var også innlagt på sykehus med dehydrering (som en over her) og fikk eplemost blanda med farris. det gikk sakte men sikkert ned. Ellers er vel alt "tillatt" når de trenger væske. Kanskje h*n synes det er spennende med brus? (rør ut litt av kullsyra..)

Huff ikke gøy når de ikke vil drikke! Håper h*n vil få i seg noe!

Skrevet

Takk for mange fin råd! Da skal jeg sende mannen til å kjøpe eplemost, farris og saftis i første omgang, og noe salt var jo også smart. Da må han jo bli tørst:)

Tusen takk alle sammen!

Skrevet

Bokser med babyfrukt fungerte her. Både væske og sukker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...