Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #26 Skrevet 10. februar 2010 Ring fødeavdelingen HI. Slimproppen skal det da ikke renne av. Du bør bli undersøkt, høres ut som fostervann. Lykke til forresten!
thea - M har gull i gulping Skrevet 10. februar 2010 #27 Skrevet 10. februar 2010 Ring føden ja:) Håper noe er på gang
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #28 Skrevet 10. februar 2010 Fostervann er ikke slimaktig.Om det du lekker er slimete er det kanskje dårlig fostervann, og baby kan ha bæsjet i det.Da er det viktig at jordmor på føden får tittet på det. Så ring de og be om å komme inn en tur til de du. Mulig de setter deg igang for fullt. Samme hendte med meg da jeg fikk nr 1.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #29 Skrevet 10. februar 2010 Har du ringt? Høres ut som du nærmer deg aktiv fødsel. Hos meg gikk det en halvtime mellom da slimproppen gikk og vannet gikk.Nok en halvtime til riene begynte. De tok meg fort inn på føden da, gikk rett inn på fødestua. Da stoppet det opp litt. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #30 Skrevet 10. februar 2010 Ringte føden i formiddag. Jordmoren sa at det ikke var hastverk med å komme på sykehuset, fordi dette hørtes ut som slimproppen som hadde gått. Ser at noen her oppe har kommentert at det ikke skal renne når slimproppen går, men jordmor sa det motsatte...Sa at det var slimproppen som gikk, og hvis jeg plagdes med at det rant, så var det bare å bruke bind. "slimproppen kan gå fleeeeeere uker før fødsel" sa hun. Men idag har jeg hatt nesten sammenhengende vondt i magen og ryggen, og det gjør vondt å gå. Men dette er vel kanskje bare sterke kynnere + en litt vond bekkenløsning da? Følte meg bare dum da jeg pratet med jordmor..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #31 Skrevet 10. februar 2010 Uff ikke føl deg dum.. Hvordan kunne du vite at det var slimproppen.. For meg hørtes det også ut som forstervann. Min slimpropp var bare en blodblandet propp (sorry detaljer..) som kom ut kvelden før vannet gikk. Det rant ikke hele natta heller. Men etter vannet var gått rant det hele tida... Måtte bruke bleie på sykehuset! Men sammenhengende vondt i magen og ryggen kan jo være rier. øres ut som mine rier. Sjekket JM åpning?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #32 Skrevet 10. februar 2010 For å si det enkelt.Slimproppen likner på ei svær snørrklyse. Om du har slimete utflod så kan det være kleint forstervann.Reis til føden og si at du mener det er fostervannet. Det kan de sjekke med en ph test. Er det kleint fostervann blir du antagelig innlagt, er det utflod kan du reise hjem. Ikke mer pes enn det;-)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #33 Skrevet 10. februar 2010 Jo jeg følte meg bra dum, ikke hjalp det bedre da jeg hørte JM le litt i den andre enden av røret heller...Men er vel kanskje bare litt nærtagende nå Min slimpropp har ikke hatt spor etter blod i seg i det hele tatt til nå, så kanskje ikke alt er kommet ut enda? Prøvde å legge meg litt nedpå nå for å se om smertene i ryggen og magen forsvant, men de er der fortsatt. Uansett om jeg sitter, står, går eller ligger. Kommer et skikkelig nedpress også av og til, og det føles ut som om at den lille der nede skal komme brytende ut over skambeinet:-p JM sjekket ingenting, da jeg kun pratet med henne over tlf. Hun sa jo som sagt at det ikke var nødvendig med sykehusbesøk enda..da det bare var slimproppen. Forresten; paracet er vel ikke skadelig for barnet? Tenkte å ta en slik for å se om smertene lindres litt HI
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 10. februar 2010 #34 Skrevet 10. februar 2010 Hvis takene dine blir mer regelmessige så ville jeg bare dratt inn på føden. Da må de sjekke deg. Høres ut som om ting er i ferd med å skje, høres for meg ut som modning. Rier er i begynnelsen som sterke kynnere, men når disse blir regelmessig er du i fødsel. Varer de mer enn ett minutt påvirker de ofte mormunn, og det vil vi jo:) Rier er vondt! Har hatt mye av begge deler, da jeg er gravid med nr tre:) Kynnere er ubehagelig. Maserier/modningsrier er også vondt, men blir ikke regelmessige (med jevne tidsintervaller i mellom). Om du har rundt fem minutter mnellom riene sier ofte jordmødrene at du er i åpningsfasen og fødselen er i gang. Lykke til! Ikke føl deg dum når du ringer føden! de er der for å trygge og hjelpe deg, og du er deres ansvar. Får de deg til å føle deg dum gjør de ikke jobben sin. Bare ring! Det er skummelt om du kvier deg for å ringe, for hva om det skjer noe som gjør at du bør komme inn, men de ikke vet det for du ikke tørr rimge? Masse lykke til! Fødsler er en stor opplevelse! Jeg gleder meg:)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #35 Skrevet 10. februar 2010 Herregud lo hun? Da hdde jeg blitt sur! Tror ikke slimproppen MÅ ha blod i seg. Er ikke alle som merker at slimproppen går en gang. Sorry fikk ikke med meg at du kun hadde snakt med JM på telefon. Burde vel lest innlegget litt bedre:) Paracet har jeg fått beskjed av JM og lege at det er helt ok å ta. Men ikke for mye! Jeg tar ofte 2 stk om kvelden når jeg skal legge meg , har noen sinnsykt vonde kynnere for tida! Men syns virkelig du burde ringe igjen, evt dra ned og kreve å bli undersøkt! Er ikke bra å gå å uroe seg heller! Hilsen anonym 18:16
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #36 Skrevet 10. februar 2010 Min slimpropp var akkurat lik. Den gikk mens jeg var på sykehuset og var igangsatt. Hadde endel modningsrier og slimproppen gikk over flere timer. Det var MASSE slim! Blanding av blankt, hvitt og gulgrønt. Nesten som en halv liter skikkelig snasens snørr:)
ConsuelaBananaHammock Skrevet 10. februar 2010 #37 Skrevet 10. februar 2010 Du får ta tiden på magevondten din Kan godt hende det er rier, ikke alle får driiiit vondt. Kan hende du har vannaktig utflod, det fikk jeg 3 dager før jeg fikk nr 2. Ble undersøkt da, det rant og rant hos meg men det var bare utflod. Legen spurte først om jeg var sikker på at jeg ikke drev å tisset på meg! haha.... Hærlig! Masse lykke til, fødselen din er nok rett rundt hjørnet
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #38 Skrevet 10. februar 2010 Haha nå skjønner jeg hvorfor samboeren min mister alt som heter matlyst bare jeg nevner slimproppen! Hihihi
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #39 Skrevet 10. februar 2010 Lite hjelpemiddel for å ta tiden på magevonden!
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 10. februar 2010 #40 Skrevet 10. februar 2010 http://www.baby2see.com/contractions_timer.html Riene mine var ikke vonde, kom på sykehuset med 4 cm:-9
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #41 Skrevet 10. februar 2010 Herreguuuud såg nå at jeg hadde glemt å legge ut linken!!! Sorry... http://www.varktimer.se/ Anonym 19:05
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #42 Skrevet 10. februar 2010 Hvordan går det med deg HI? Du har sikkert dratt på sykehuset? Vil bare ønske deg masse lykke til.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #43 Skrevet 10. februar 2010 Kjære hi! Ikke tenk at du er dum, jeg hadde magesmerter. Trodde jeg- det var jo rier. Kom inn på sykehuset med 10 cm åpning. Hun som jeg snakket med i tlf sa "neida du trenger ikke komme ennå". Gikk på do, da gikk vannet og slimhinnen hang ut av tissen. Samboer måtte til slutt ringe for meg for jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre med det som hang ut, hehe. (det var 3. tlf på få timer) Er ikke alle som har vondt, selv om fødselen er i gang. Når jeg ringte følte jeg med rar siden hun sa det ikke var noe, men å være førstegangs er ikke lett. Lykke til, skulle ønske det var meg igjen........
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #44 Skrevet 10. februar 2010 HI her, igjen... :-p Nei jeg har enda ikke dratt på sykehuset. Smertene har holdt seg sånn ca jevn hele dagen, og nå på kvelden var utfloden/slimproppen (eller hva det nå er) lyserosa. Skal ta natten til hjelp, å se om det skjer noe, hvis ikke tror jeg at det blir en tur på sykehuset imorgen for å sjekke hva som foregår:)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #45 Skrevet 10. februar 2010 Spennende. Du får holde oss oppdatert. Sov godt
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #46 Skrevet 10. februar 2010 Så spennende Du få prøve å få litt søvn i natt, hvis det ikke skjer noe mer. Lykke til.
thea - M har gull i gulping Skrevet 10. februar 2010 #47 Skrevet 10. februar 2010 Utrolig spennende:) Håper på at ting skjer i natt da! Og igjen LYKKE til:)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #49 Skrevet 11. februar 2010 JA det har skjedd noe mer! Jeg er blitt mamma:D De smertene jeg hadde i magen var tydeligvis rier, så da jeg dro på undersøkelse i morges, så hadde jeg allerede 8cm (!!!!) åpning! Helt sykt at det har gått så bra, ennå jeg er førstegangs...Tok 3 timer fra jeg kom til sykehuset, og til lille vennen var ute, og alt skjedde uten smertelindring:) Fantastisk følelse:)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. februar 2010 #50 Skrevet 11. februar 2010 Gratulerer!! Er det ikke herlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå