Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Har termin om litt over en uke, så er spent hver dag på om "er det NÅ det skjer" :-p Var nettopp på toalettet, og jeg sjekket papiret etter jeg hadde tørket meg, og da var den en liten slimklomp på den, på størrelse med lillefingernegln. Har i tillegg hadd mye utflod siste uken + imårrest kom det ut biiiittelitt "vann". regner med at det er slimproppen. Burde jeg ringe føden?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Ingen grunn til å ringe fødeavd fordi slimproppen har gått. Ring når vannet går eller riene starter, da forteller de deg om du trenger å komme inn. (Eller om du skulle ha blødninger e.l)
Figa Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Jeg tror ikke det er noen grunn til à ringe enda, men jeg tror du kommer til à fà rier snart Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 rier SNART? Sånn snart som i natt kanskje??
thea - M har gull i gulping Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Jeg hadde sikkert ringt. Men jeg var førstegangsfødende og var så usikker på alt da:) Du trenger ikke å ringe enda nei, men vente i hvertfall til vannet har gått eller til du kjenner litt rier:) LYKKE TIL:D
sjøsamen Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 ja det kan skje når som helst... elelr det kan gå flere dager / uker. Men uansett nærmer det seg jo Du har mye å glede deg til hvertfall!!!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Er første gang for meg nå.. Nå vet jeg ikke hvordan rier kjennes ut, men vet hvordan kraftige kynnere er: steeeinhard mage og litt vondt. Er redd jeg ikke vil kjenne forskjell når de første riene kommer:-/ Sikkert dumt sagt av meg, for man merker vel forskjell? HI
thea - M har gull i gulping Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Da vannet mitt gikk, kom slimproppen rett etter og da gikk det ca 4 timer til jeg begynte å få rier. Alt gikk drit fort. Hadde rier hele tiden og jenta kom ca 4-5 timer etter første rie:) Men som Hege sa så kan det ta mange dager også. Jeg heier i hvertfall på at det skjer i natt:)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Forresten, takk til alle sammen! Trenger et "lykke til"
thea - M har gull i gulping Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Jeg trodde jeg hadde sterke kynnere. For da jeg kom inn på sykehuset ble jeg ikke sjekket innvendig, de bare tok CTG på meg og sa at jeg hadde noen kynnere. Tok ikke lang tid etter ctg'en at jeg fikk kjempe sterke og vonde rier. Som jeg da antok at var kynnere. Hvordan føler du deg da? Har du det ofte? Da jeg hadde det jeg trodde var kynnere hadde jeg skikkelig hard mage og følte at jeg måtte på do hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Magen er helt hard nesten hele tiden. Kommer noen "tak" av og til, men ikke regelmessig. Kjennes også ut som om at det "stikker" i underlivet... Kjennes også ut som om at jeg må på do, eller som om at noe klemmer skikkelig på blæra når jeg har de sterkeste kynnerene, som du skriver..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 glemte å legge til: dette har jeg hatt i to dager nå, så da kan det vel ikke være rier? Eneste forskjellen er at i morges og nå ikveld så har det gjort vondt i magen av og til.
thea - M har gull i gulping Skrevet 10. februar 2010 #13 Skrevet 10. februar 2010 Hehe, det var ikke akkurat blæra jeg snakket om da:P Har du hatt mye kynnere før? Jeg hadde litt kynnere gjennom siste mnd av svangerskapet, noen var sterke andre ikke. Men da jeg fikk rier, trodde jeg faktisk at det var veldig sterke kynnere.. Og veldig vonde. Det kan hende det er rier? Jeg er ingen ekspert. I hvertfall ikke enda;) Bestevenninnen min hadde rier i 4 dager eller mer før de satte henne i gang. De var ikke regelmessig.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 hehe, du får bare unnskylde meg, er jo helt ny;) Huff, stakkars venninna di da, hørtes ikke godt ut! Jeg får nesten bare vente å se! Men lurer på en siste ting; har det noe å si om barnet er mye aktivt eller ikke? Stemmer det at hvis barnet er ganske rolig der inne, så er fødselen nær? For inni magen min er det aerobic-trening døgnet rundt:p
thea - M har gull i gulping Skrevet 10. februar 2010 #15 Skrevet 10. februar 2010 Det sies jo at det er stille før stormen kommer:) Min var helt rolig, eller jeg kjente ingen spark eller bevegelse, så jeg dro til føden og de sjekka og der var det full aktivitet. Var bare babyen som hadde snudd seg slik at hun lå med armer og bein innover. Legen mente på at jeg var dum som ikke kjente noe det tydligvis var full action der inne:P Men jeg kjente seriøst ingenting en hel dag og det var veldig stille på slutten. Så det har jo veldig mye å si hvordan babyen ligger:) Men er du usikker, så ringer du føden. Du har jo aldri opplevd dette før og er som meg helt grønn på dette området:)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #16 Skrevet 10. februar 2010 Takk for svar iallefall:) Føler meg ikke like lost nå...
thea - M har gull i gulping Skrevet 10. februar 2010 #17 Skrevet 10. februar 2010 Håper det blir baby på deg snart:) Du har verdens beste tid i vente!! Lykke til og gratulerer på forhånd. God natt:)
Julelita Skrevet 10. februar 2010 #18 Skrevet 10. februar 2010 Jeg gikk også med mye kynnere mot slutten av svangerskapet, og bekymret meg selvsagt for å kjenne forskjellen på kynnere og rier. Jeg ble igangsatt, så jeg vet når riene kom. Hadde først et par-tre kynnere (eller evt svake rier som kjentes ut som kynnere), SÅ satte det i gang, og da var det ingen tvil. Kynnere merkte jeg bare i magen, mens riene satt mest i korsryggen. Eller - smertesentrum var i korsryggen, merket det jo godt i magen også. Slimproppen min gikk forresten 3 uker før fødsel. Hadde sterke kynnere den kvelden, men det dabbet av før noe kom i gang. Hvis du er usikker på noe, så ring fødeavdelinga. Da får du råd og veiledning fra noen som vet hva de snakker om. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #19 Skrevet 10. februar 2010 Nå er det kommet ut mye mer av slimproppen, men ingen blod eller noe sånt..Og kynnere som kjennes veeeldig godt!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #21 Skrevet 10. februar 2010 HI her. Ble ikke noe fødsel i natt ihvertfall... Har heller nesten ikke fått sove fordi de slimproppen har rent litt og litt hele natta. Lurer på en ting... Er det noen av dere som vet hva det kommer av å få plutselig og veldig vondt i magen? Har fra mellom kl. 9 og til nå hatt kraftig mageverk (hvis jeg kan kalle det det), som kommer helt plutselig, og som forsvinner etter en liten stund, for så å komme tilbake. Vanskelig å beskrive denne mageverken...Men er hvertfall i hele mageregionen, og spesielt rett over skambeinet. Å det gjør syyyyykt vondt!!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. februar 2010 #22 Skrevet 10. februar 2010 Kjære deg, du må ringe fødeavdelingen! Det du beskriver i ditt siste innlegg er nok ikke slimproppen, men fostervann! Når det lekker sånn litt og litt er det nok vannet som har gått, og da er det åpent opp til babyen, og risikoen for infeksjon er større. Man skal IKKE gå med vannavgang i lange tider uten oppfølging! Vanlig prosedyre på sykehus er å enten sette deg på antibiotika og vente på om fødselen starter av seg selv, eller sette igang hvis det tar lang tid. Magesmerten kan forøvrig fint være begynnende rier. Så ring føden straks og be om å få komme inn på kontroll!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #23 Skrevet 10. februar 2010 Hvis det har rent litt og litt hele natta så er det fostervannet. Altså "vannet går". Mageverk som kommer og går er nok rier. Så nå er det i gang! Masse, masse lukke til
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #24 Skrevet 10. februar 2010 Ring med en gang. Rier trenger ikke komme i tak men kan arte seg som vedvarende, sinnsyk smerte. Dessuten kan du lekke fostervann.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #25 Skrevet 10. februar 2010 Huff, føler meg ikke klar for å føde, så kvier meg for å ta telefon til fødeavd:-/ Er fostervannet slimaktig? Det er ihvertfall det som har kommet ut vært..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå