Gå til innhold

Finnes ikke det en Norsk nettside hvor man kan få tips til ukentlig vasking av hus. Hvordan holde det ryddig/rent i en travel hverdag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Klarer du/dere ikke å organisere det selv??

Skrevet

Ikke så nedlatende nå... Det er faktisk ikke alle som er født med evnen til å organisere sånt, men som tar alt på en gang og sliter seg ut, og dermed blir det en uoverkommelig oppgave som man da ikke gjør fordi man ikke orker å begynne....

Jeg vet ikke om det finnes en norsk side, men jeg reklamerer gjerne for flylady.net. Lykke til.. Mitt liv har faktisk, tro det eller ei blitt forandret etter at jeg snublet over den siden der, så jeg sprer det glade budskap til alle som vil høre:)

Skrevet

Tusen takk=)

Jo da litt rot her og der blir det jo alltids i løpet av en dag. Og uansett direkte møkkete har vi det aldri. Og jeg er syk og har ikke hue og ræva full av krefter. Bruker mye av det jeg har på jobb, så orker ikke stort da jeg kommer hjem.

Derfor greit med litt tips på å gjøre hverdagen lettere. Så derfor=)

Skrevet

Samme her.. Ikke voldsomt mye rot eller skittent, men jeg klarer bare ikke å få gjort ting fordi det er et så vanvittig stort tiltak å skulle gjøre alt på en gang. Rydde, støvsuge og vaske hele huset på lørdagen f.eks. Hvem kom på den idiot-ideen?

Skrevet

Enig. Jeg nekter plent å bruke en fridag på å gjøre rent!!!

Annonse

Skrevet

Ja, jeg husker det var en sånn side! Dytter denne i håp om at noen husker den. Jeg/ vi klarer knapt å organisere sånt selv. Jeg er helt håplös på planlegging og organisering!

Skrevet

Tror det ikke finnes noen norske nettsider om dette, men et tips er jo å bruke en halvtime morgen og kveld på å gjøre husarbeid.

Eks:

mandag morgen vaske klær, samt støvsuge huset.

Kveld rydde opp etter dagen, sette på en maskin, henge opp klær.

Tirsdag, legge opp klær, rydde vekk papirer fra uken som har gått.

Kveld rydde opp etter dagen, vaske badet.

osvosvosvo

onsdag handledag, støvtørking

Torsdag, støvsuging, klær

fredag vaske av alle gulv. Eks oppe om morgenen og nede på kvelden.

Gi barna ansvar.. etter alder selvfølgelig..

Hvis dere ikke rekker å bruke en time daglig kunn på husarbeid så bruk en effektiv halvtime.

Bruk en hel helg på å organisere frem enkle og ryddige løsninger. Eks lekene til barna i bakker med bildet av eks en bil på bilkassa, ei dokke på dokke kassa.

Rydd i skap slik at du vet hva du har.

Kast/ selg ting dere ikke nødvendigvis trenger eller bruker.

Bruk heller fem min med en gang på å sette ting på plass, rydde vekk osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...