Gå til innhold

Synes dere vi vasker for sjelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist vi vasket gulv og tørket støv i huset var noen dager før jul. Har kun støvsugd (ca hver 10.dag) siden da.

Vi har 3 små barn. Men vi vasker jo når det blir sølt, samt kjøkkenbenken, kjøkkenbordet o.l. tas hver dag.

Skifter på sengene ca. 1 gang i mnd.

Synes dere vi er noen griser? Blir glad for alle ærlige svar.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere ikke vasket badet?

Ja da mener jeg dere er grisete.

Skrevet

Synes dere vasker sjelden ja..

Samboeren jobber 100%, jeg studere heltid og har 1 barn i barnehage. Vi støvsuger, vasker gulv og tørker støv hver torsdagskveld. Sengene blir skiftet på fredagsettermiddag.

Rydder hver kveld, når barnet er i seng. Kjøkken blir rydda hver dag.

Skrevet

Nja, litt skjelden kanskje? Vanskelig å si når man ikke vet hvor mye dere roter og griser til;)

Jeg støvsuger 2 ganger i uka og vasker gulv 1 gang i uka. Tørker støv ca. 1 gang i uka, men ikke noe jeg føler slavisk.

Skifter på senga hver uke.

Ellers så tar jeg ting etter behov;)

Skrevet

Jeg er heller ikke vant til å vaske gulvet noe særlig. Jeg vasker lokalt (der det er sølt) og støvsuger noen ganger i uken. Har ambisjoner om å bytte sengetøy hver andre uke, men det går ofte en måned med samme sengetøy her også.. Støvtørking gjør vi imidlertid ca. en gang i uken.. Jeg synes det støver fælt her, og det legger seg tydelige lag på kommoder, hyller osv ganske raskt. Badene vaskes en gang i uken, og trappen vaskes hver uke, eller annenhver uke.. det samler seg utrolig mye støv og skitt i en trapp...

jeg synes ikke det høres ut som dere er ekle eller urenslige. Overdreven vasking er jo heller ikke bra:)

Skrevet

Tja, det er vel litt på grensen det der. Jeg vasker bad og kjøkken en gang i uka. Gangen får også en omgang med filla. De andre rommene blir støvsugd en gang i uka, vasket hver 14. dag. Sengetøy blir vasket hver 14 dag. Før gjorde jeg det en gang i uka, men har skjerpet meg litt og drøyer det litt lengre nå... En gang i måneden høres ekkelt ut.

Men, men vi er forskjellige. Jeg øver meg på å slappe mer av og la det flyte litt. En mellomting er vel det beste. Men skikkelig urenslige synes jeg ikke dere er. Men jeg ville nok gjort det litt oftere.

Skrevet

Vi har bare støvsugd badet ja...Vasken vasker jeg med litt såpe hver kveld etter tannpuss og badebenken med litt dopapir en gang i blant:D

Skrevet

Med tanke på 3 små barn så syns jeg det er lite renhold ja.

Jeg er ikke den som har mest støv på hjernen og har bare ett barn på 1 år. Men støvsuger oppholdsrom 2-3 ganger i uka. Kjøkkengulvet syns jeg må vaskes minst 1 gang i uka, samme med stuegolvet. Særlig med tanke på han som oppholder seg der hele dagen.

Badet vaskes hvertfall ukentlig, oftere ved behov. Støv tørkes når det trengs, eller ca hver 14 dag.

Sengetøy skiftes hver 14 dag.

Skrevet

Det er jo bare ekkelt å kun støvsuge badet. Det kommer alltid litt tiss på gulvet enten fra gutter eller fra små unger og ellers om du drar opp toalettet med lokket åpent.

Og selve doen blir nestøvet og fullt av bakterier fra doen.

Du bør vaske badet en gang hver uke.

Skrevet

Det anbefales å skife sengetøy hver 14. dag, og lufte puter og dyner innimellom, sånn med tanke på midd og annet utøy.

Skrevet

Dette synes jeg er på kanten til griseri, hvertfall med 3 små barn.

Skrevet

Da er jeg og en gris.

Hilsen ung mor som trenger hjelp til å bli voksen (i annet innlegg) ;)

Så får kanksje re vurdere mine vaske vaner og da kanskje ..

Skrevet

Her skiftes det på sengene hver 14 dag, støvsuger 1 gang om dagen,

tørking av støv og vask av alle gulvene i huset 1 gang i uken, hender av og til at det kan gå 14 dager...

Kjøkken og bad blir tatt hver dag....

Skrevet

hva definerer du som vask av kjøkken og bad 08.05?

Skrevet

den dagen du vasker lite er når det stinker surt inn til naboen over gangen og naboen får småfluer inn til seg hver gang man lukker opp utgangsdøra fordi det ligger søppel i gangen som aldri blir tatt ut eller de rett og slett flyr ut av leiligheten hver gang du lukker opp døra :S

Skrevet

Jeg har ikke støv på hjernen, og bryr meg ikke så mye om litt rot, men jeg må innrømme at jeg synes dette var litt sjeldent da..

Vi støvsuger hver dag, har langhåret, stor hund og to katter- da støvsuges alle rom, unntatt kjellerrommene. Vegger tørkes kjapt over annenhver dag (pga hunden), og vi tørker støv og vasker guv en gang i uka ca.

Kjøkken vaskes fortløpende, når man lager mat, smuler og griser- og badet vaskes nøye en gang i uka. Toalett, vask og speil oftere.

Om det ligger en avis på feil plass, barneleker strødd på gulvet eller et glass gjenglemt på kjøkkenbenken, bryr jeg meg ikke så mye om, men skitt er ekkelt- spesielt på kjøkken og bad. Og jeg synes jo ikke noe om å la babyen min krype rundt på et gulv fullt av sand eller hundehår, som det blir om vi ikke støvsuger ofte.

Skrevet

JAA!!!!

tenk på at dere gir grobunn for bakterier... noe er faktisk bra, men tenk på helsen og .....

æsj...

når jeg leste dette så tenkte jeg på programmet "how clean is youre house".....

Skrevet

Bad: vasker over vasken med rengjøringsmiddel, vasker speilet, og støvsuger gulvene... vasker gulvet 1 gang i uken

Kjøkken: vasker over kjøkkenet med Jif kjøkkenspray, vasker vinduene, støvsuger og vasker over gulvet....

Skrevet

Synes nok det er litt lite ja, hvertfall som de andre her nevner: badet. Dere bør vaske badet oftere. Støv er vel ikke farlig da, men hver 10. dag er lenge mellom støvsugingen også synes jeg.

I min sv.fam., som har støv på hjernen, vaskes det hver dag (ei), og da mener jeg hver dag. Hun går med tua så og si hele tiden. Godt oppdratt av sin mor. Som tom vasker singelen ute. Så i forhold til de har vi også en lav standard og ett møkkete hjem. Vi vasker hus, dvs støvtørking og gulvvask hver uke. Badet vaskes også minst en gang i uka, men også etter behov. Kjøkkenet tas også etter behov. Vi støvsuger mer eller mindre hver dag. Minimum annenhver dag. Sengeskift skjer ca hver 14. dag. Evt oftere om nødvendig.

Skrevet

En kommer langt med støvsuging/mopping i hverdagen på de fleste rom. Akkurat kjøkken og bad trenger vel derimot en vask nå og da, av rent hygienemessige årsaker.

Stue og soverom klarer seg lenge med å bli støvsugd, så lenge dere vaske når det blir sølt osv, som du jo sier.

Skrevet

Synes det ser ille ut her til tider jeg og jeg støvsuger hver dag... Dvs, da flytter jeg ikke på alt og støvsuger under soffa osv, men drar kjapt over. Badet og kjøkken tas lett hver dag, dvs vaske over benker, vask, do, speil og mopper over gulvene. Ellers vaskes det rund baut hver fredag og bytter sengetøy hver 14 dag. Det skal sies at jeg har vaskehjelp hver fredag da...

Synes det høres ille ut med de vaskerutinene deres hi

Skrevet

Jeg har heller ikke vasket siden jul, men har skiftet på senga og støvsugd. Er på tide med en vask nå i løpet av de nærmeste dagene, men så er jeg ekstremt nøye når jeg først vasker.

Skrevet

Hehehe... Jeg følte med et litt bedre samvitighet for mitt eget hushold.

Skrevet

burde vel vaske gulv oftere! jeg mener, dere har tre små barn som leker på gulvene, enda dere vasker bort det som søles, så er det jo møkkete like vel :-O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...