Cupcake! Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Man må dokumentere oppgitt inntekt ti måneder tilbake i tid. Holder det med lønnslipp? Eller må ha noen annen bekreftelse i tillegg? Tenker da på tidligere arb.givere. Om jeg må få de til å fylle ut/bekrefte opplysningene for meg? Hjelp meg PLEASE Syns det burde være ganske unødvendig å måtte få en tidligere arb.giver til å gjøre ting for meg etter at jeg har slutta
DK+2 Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Jeg var på Nav idag og skulle søke om foreldrepenger, men hadde ikke med meg rette papirer, så måtte komme tilbake senere.. jeg hadde meg meg flere lønnsslipper fra ifjor + lønns-og trekksoppgaven som jeg fikk i posten i år. Fikk beskjed om at arbeidsgiver måtte fylle ut Inntekts- og skatteopplysninsskjema som jeg måtte ha med meg. I tillegg må du ha med deg terminbekreftelse fra jordmor (om du ikke har det allerede) Vet jo ikke om det er like "strengt" overalt, men jeg ville tatt en tlf til Nav der du bor, så får du konkret svar på hva du trenger å ha med deg.
DK+2 Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Kan kanskje opplyse om at jeg har variabel månedsinntekt, men jeg trodde kanskje de bare kunne regne gjennomsnitt eller noe.. uansett, du får sikkert rett svar om du ringer dem.
Cupcake! Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2010 Ja i teorien så burde man kunne få rett svar ved å spørre Nav. Men i praksis så stoler jeg ikke på dem i det hele tatt (basert på tidligere erfaringer). Er dette snakk om en tidligere arb.giver eller er du fortsatt ansatt DK + en i magen ?
DK+2 Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Ok, da skjønner jeg at du ikke stoler helt på dem... Jeg er enda arbeidstaker i firmaet, men jeg var nødt å ringe lønningskontoret vårt, siden det er de som styrer med inntekten. Fikk ikke tak i de idag, så skal prøve imorgen. Jeg fikk ivertfall god hjelp på Nav idag syns jeg, hører jo forskjellige historier om Nav, men det kommer sikkert også helt ann på hva slags ærend du har der.. og hvem du prater med, noen er nok mere vriden enn andre.
Cupcake! Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2010 Ja det finns jo bra folk i nav også, folk som prøver å gjøre sitt beste. Men det er så typisk at jeg ringer å spør, får ett svar, sender inn søknad i forhold til det svaret og regner med at alt er ok. Men så er det noen andre som tar i mot søknaden og de har ett helt annet svar på samme spørsmål. Hehe..men jeg skal uansett ringe å høre i dag altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå