DK+2 Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Sønnen min blir 3 år snart, og jeg kunne tenkt meg å lage en fin bursdagskake. Han er veldig glad i traktor, brannbiler, hjullastere, tog osv, så kunne tenkt meg å prøve meg på noe sånt... har lyst å lage en guttekake! Gjerne sjokoladekake, en langpanne som jeg kan skjære ut selv eller noe. Har dere tips til hva man kan kjøpe i vanlig dagligvarebutikk som man kunne bruke til dette? Eller eventuelt andre tips?
BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 cacas.no !!! Her kan du se mange kule kaker - og det værste er at det ikke er vanskelig. Wilton-utstyr kan du få kjøpt på glassmagasinet, jerniabutikker, og traktøren (sikkert andre plasser også) + nettbutikk. Om du ikke vil kjøpe en egen bakeform (tror kanskje det finnes brannbil - bare let inne på cacas) så funker det jo fint å skjære ut en langpannekake og dekorere. Bruk kakesprøyte og smørekrem med Wilton-konditorfarger. Da får du dype farger som knall rød og svart (til brannbil f.eks) Ikke så vanskelig som det ser ut som - og DU så mye fint det går an å lage Lykke til! Og kos deg med barnebursdag!
Mane Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Monstertruck-kake! Sjokoladekake fra langform, som du smører fyllet ujevnt utover. Dekorerer med konfekt(er det fra freia tro), den der med stenger/rektangler/små sirkler. Lager dette som en hinderløype, og plasserer biler utover. Veldig stilig, selv om jeg ikke har prøvd den selv ennå. Håper du forstår hva jeg mener
Tredje drøm Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Ja, Cacas har masse flott, både av former og pynt. Hvis du går inn på en nettbutikk som heter Helt i 100 (helti100.no tror jeg det er), så har de masse bilder du kan legge på kaka. Gjør det veldig enkelt å pynte. F.eks. en rund kake som du dekker med smørkrem og legger bildet oppå (det er spiselig altså), og så er den ferdig. De har bilder av mange ulike populære figurer. Du kan også kjøpe små plastleker som kan settes på toppen av kaka, og evt pynte litt. Hvis du vil skjære ut et tog av en langpannekake, kan du forme f.eks. et lokomotiv og 1-2 vogner bak. Skjær ut firkanter og evt bygg i høyden. Tenk enkelt - se på et Brio tre-tog og form etter det... Kan bruke sånne lakrissnører som er rullet sammen til en sirkel på hver side til hjul. Pynt med annet godteri e.l. som passer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå