*Bolle-i-ovnen*<3 Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Jeg er gravid i 10. uke og er sykemeldt pga kvalme..... Er det sånn at arbeidsgiver skal betale de første 16 dagene selv om jeg er gravid, eller er det nav som står for sykepenger da??? Noen som vet? Har nemlig fått for lite lønn og det er noe dritt, særlig når jeg veit akkurat hvor mange timer jeg skal ha betalt for!!!!
Carizma83 Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Arbeidsgiver skal forskuddsbetale de første 16 dagene du er sykemeldt. Sjefen din kan da sende inn krav til NAV om å få disse pengene tilbakeført til bedriften. Men din lønn skal du ha fått av arb.giver som sagt. Jeg er også i uke 10 og sykemeldt.Venter lønn i disse dager selv,og er veldig spent på om jeg får den lønna jeg skal ha av arb.giver... så jeg får bare vente å se. Ellers blir det en sint telefon til sjefen min...
*Bolle-i-ovnen*<3 Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2010 Jeg ringte nav for sikkerhets skyld i dag for å høre med de, og der sier de at arb. giver skal betale ut de første 16 dagene uansett og at etter de 16 dagene er det nav som overtar... det gjaldt selv om man var gravid.... så da får jeg innom jobb i dag og se om lønnslippen har kommet... kjedelig når jeg har fått 5000 for lite!!! Irriterende......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå