Gå til innhold

hvorfor blir eg dårlig når eg trener? svimmel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

svimmel, flimmring foran øynene.. begynner å grine uten å ville det.

Fortsetter under...

Skrevet

Fordi - du bør snakke med legen om det...

Ikke bra. Jeg antar at du ikke er utrent og har gått på den hardeste spinningtimen som fins og det er da dette skjer?

Dette er når du er på 60-75% av hjerteslag, rundt 120slag i minuttet?

Skrevet

nope.. eg er dårlig trent, får dette om eg går det raskeste eg klarer rundt bygda.

i dag var eg på et nybegynner kurs for husmødre. vi dansa der da..

det ser jo klumsette og rart ut. men det er gøy og eg liker å danse, så syns det er er fin måte å trene på. har dansa i 1 dag i 3 uker.

men i dag klarte eg ikke mer enn 30min.

Skrevet

trur ikke eg er SÅÅ overvektig. men kansje eg er det likevel??

eg er 164cm og 65-66kg.

Skrevet

Drikker du nok? Spiser du nok?

Skrevet

Det er nok "bare"dårlig kondis.Du blir mye bedre etter noen ganger skal du se! Og vekten din synes jeg ikke høres så ille ut,selv om man egentlig ikke kan vite d uten å se deg da! Jeg f.eks er bare ca 151 cm og er nå 51.5,høres ikke mye ut,men jeg har faktisk masse flesk på magen og litt på rumpa og lårene! Jeg er ikke feit,men heller ikke slank,synes jeg da! Skal man spørre min mor hadde hun sagt jeg var for tynn,haha! Men d er pga at hun ikke er så slank selv,hun er ikke så veldig stor.Hun er ca 160 høy og så kan jeg tippe at hun er rundt 70-75 kilo kansje..

Men uansett,d er ikke alltid vekta man skal se på når d gjelder kondis!

Kansje du også har litt lite jern siden du blir svimmel? Men d er også normalt å bli svimmel om man har dårlig kondis!

Annonse

Skrevet

Nei, det er ikke ille! En bmi på 24.

Det du beskriver er ikke bra om det skjer med moderat trening, du må få dette sjekket av legen før du trener videre. På alle treningsapparater står det at om man opplever skal man oppsøke lege med en gang ...

Skrevet

Der har vi det,kansje du hadde lavt blodsukker når du trente? Da blir du svimmel og ganske dårlig! D vet jeg alt om! Må spise nok før du drar ut og trener,ikke like før,men kansje 1 time før! Og så husk å drikke masse! Ta med deg en flaske vann eller noe når du trener!

Skrevet

spiste middag kl hal 6.. drakk et glass brus til og en knekk sjokolade etter middag :P

- drakk litt vann i bilen på veg til treninga, og drakk vann då eg kjente meg dårlig.. treninga begynte kl 20.

har lavt stoffskifte da.. og har sikkert jernmangel ja.

Skrevet

Jeg har det på nøyatig samme måte. Hos meg er det faktisk migrenen som slår inn. Dette bare av å gå turer i ok tempo, med en gang jeg begynner å svette litt så begynner jeg å svimle, får vondt for å puste og vondt i hodet.

Skrevet

Det skal gå max 2-3 timer fra man har spist til man trener. Så jeg tror du hadde hatt godt av å spise en liten brødskive eller en banan før du trener. :)

Skrevet

jeg sliter med svimmelhet umidddelbart etter trening pga lavt blodtrykk - kan det være noe sånt?

Skrevet

Du har lavt stoffskifte sier du? Kansje du skulle tatt deg en tur til legen for å sjekke om du har sterk nok dose?? Kansje du ikke får nok Tyroxin? Når fikk du lavt stoffskifte?

Annonse

Skrevet

Levaxinen er ok.. kansje litt lavere enn det eg skal være på siden eg har slurvet litt med å huske å ta den hver dag siste mnd..

eg har hatt lavt stoffskifte siden eg var 16 år :) og det vil si i 13 år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...