Gjest Tale30 Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Jenta vår er litt over året. Hun er helt umulig å stelle. Vil IKKE ligge nede. Hun hater at jeg vasker henne nedentil, og at jeg forsøker å sette på ny bleie. Hun er også hysterisk når jeg skal vaske i ørene. Er det bare slik de er i den alderen, eller bør jeg sjekke om det kan være smerterelatert? Hun virker ikke ubekvem i hverdagen. Sliter også MAX med tannpussen, så her er morgen- og kveldsritualene en ren fryd.. Det ble litt bedre da jeg kjøpte elektrisk tannbørste, men nå vil hun ikke ha den i munnen heller.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Tannpussen slet vi med i 1 1/2 år,men går bra nå Har du prøvd å latt henne stå under bleieskift. Kanskje er hun bare sår nedentil også,og det kan gjøre vond med en klut da.
Gjest Tale30 Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Jeg er nok litt dårlig til å ta bleieskiften stående. Hun stabber avgårde så det er umulig å få henne til å stå stille lenge nok til å få på den bleien. Jeg ser ikke at hun er sår i alle fall, men hun kan vel gjerne være det uten at man ser det? Det er bare så vanskelig å få gjort disse viktige tingene skikkelig, så jeg blir helt frustrert!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Det skjønner jeg. Under den perioden så hadde jeg ett skap på badet som ungen kunne rive ut, titte på tingene og leke med, mens jeg vasket og byttet bleie. Gikk fint det Nå har jeg bare gutter,så vet ikke hvor mye såre de trenger å være nedentil før det gjør vondt,men tenkte du kanskje ikke fikk sett så mye med ei urolig jente en på stelleborted
Babyønske �� Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Det er ikke favorittaktivitet hos min 1 åring heller. Han hater å ligge på rygg i alle situasjoner(bortsett fra i vogna). Så her er det avleding i stor stil ved hvert stell. Får gjerne låne/leke med ting som bare er på badet. Og er ikke alltid det er så mye som skal til, en tannkrem tube å klemme/bite på underholde gjerne til jeg får vasket han. Han MÅ ligge når det er bæsjebleie, prøver gjerne å snu seg, men han vinner ikke. Bruker up&go bleie på dagtid, så han får stå eller sitte når den skal tas på. Samme når han blir vasket i ansiktet og sånn. Han slipper altså å ligge mer enn nødvendig. Tannpuss går egentlig veldig greit. Bruker ikke makt, og jeg gir meg hvis han protesterer, da får han ta over tannbørsten selv, også hjelper jeg til. Ikke alltid det blir så nøye gjort, men så har han ikke mer enn seks tenner å fare over heller enda.
Gjest Tale30 Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Det var god ide det med skapet. Hun elsker å rive ting ut av skap. Jeg får nok ikke sett så godt innvendig nei, så det kan gjerne være sår der. Jeg får jo se det glimtvis da, og da ser det greit ut, men ikke nøye. Disse stundene var liksom det fineste vi hadde frem til at hun var 5 mnd. Etter den tid har det blitt en stadig verre kamp. Jeg kan bare ikke tenke meg at det er sårt der hele tiden. Det er derfor jeg spør her inne også, for å høre om andre har liknende erfaringer. Da kan det jo bare være en helt normal del av utviklingen.
Gjest Tale30 Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Det er bæsjebleiene som er den største utfordringen ja, hehe. Da er det bare å gå i krigen. Jeg må dessverre insistere på tanpussen. Hun har en emaljefeil på mange av tennene som gjør at dårlig tannpuss kan få konsekvenser allerede tidlig. Hun kan derfor ikke få ta styringen selv slik barn gjerne kan i begynnelsen når de har normalt sterke tenner. Jeg blir helt på gråten hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå