ano`num *17.03.10* Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Norsk reumatikerforenings eget ferie og beh.sted. Hvordan er det der? Langt til nærmeste strand? Er det en by? Butikker i nærheten? Hvordan er det med små barn der? Hvordan er været der i juni/juli?
ToPrinsesser<3 Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 http://www.reuma-sol.com/Om+oss Kanskje du har vært inne på denne siden, mend et står litt der( b.a 3 km til stranden) Alicante er en flott by som ligger ca 6 mil unna, og landet er helt supert å feriere med unger i. Reuma Sol kjenner jeg ikke til, men vil tro det er godt tilrettelagt for barn også.. I juni/ juli er det varmt og godt; vi har hatt 25++ når vi har vært i Alicante området. Alfaz del Pi er en egen by, og et "norsk sted" med sjømannskirke og norsk skole bl.a.
NormaJean Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Hehe, det senteret kjenner jeg vettu;) Det er veldig kjekt altså. Hvor store er barna dine? Det er ett stykke til sjøen, men de har en buss som kjører faste ruter. Men personlig vil jeg anbefale leiebil, gir mye mer frihet Det er ikke i by, det ligger i en urbanisasjon, dvs bare boliger. Men annlegget har 1 innendørs oppvarmet basseng, 1 utendørs oppvarmet og 2 andre ute som jeg tror bare er vanlige. det er også barnebasseng. Det er også lekeplass. Nærmeste byer er Altea (gamlebyen) og Albir (nyere by) Det er best å dra til stranden i Albir. Ellers er Benidorm ikke så langt unna. Det er en supermorsomt Aqualandia i nærheten (vel, jeg syns det er morro iallefall;) TerraMiticia fornøyelsespark samt en park som har slike delfin og seler som opptrer. Ellers er det marked i de forskjellige næromliggende byene forskjellige dager i uken hvor man kan få kjøpe mye fint og myyyyye ræl;) Dere må dra til Villa Joyosa på stranden der, nydelig sandstrand i sjarmerende landsby. Været er VARMT i juni/juli, selv foretrekker jeg å være der i mai/juni eller august/sept. Men det er veldig poppis i juni juli da. Ang reuma sol Hvis du har henvising til fysioterapi så får du jo behandling dekket av folketrygden, det er treningsal og behandlingsrom. Det er gruppetrening, men vet ikke om det er på sommeren også Alle leiligheten har norsk tv, det er kjekt, spesiellt for barna Over gata for reuma sol ligger det mange "norske" leiligheter, går fint ann å leie der også.
ano`num *17.03.10* Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2010 Så bra at noen har vært der. Prøvde å google for å finne ut om stedet, men det var jaggu ikke enkelt! Aldri vært i Spania før, og kan ikke komme på noen jeg kjenner som er kjent der! Vi har fått "tilbud" om 14 dagers familiesamling gjennom BURG. Men jeg er nå alltids skeptisk jeg da! Til nye steder, hvordan de er og hva som er der. Liker best å dra på ferie til steder jeg har fått anbefalt av folk jeg stoler på :/ Barna er 2-3mnd, 3år (hun som er syk) og 11. Er litt bekymret for varmen og minsten. Egentlig hadde vi sett for oss sydentur til høsten, men familiesamling frister. Har du vært på selve senteret NormaJean? Hvordan er det der? Er det veldig varmt mellom leilighetene på selve uteområdet? Er badet skikkelig? Mye dyr? Jeg hater krypdyr Hvilken mat har de i returanten, eller i området rundt? Er litt sære gjengen her sjø :/ Vil helst bare ha kjente ting, og fiskemat er det ikke snakk om. Har prøvd å google stedet. Hva heter "landsdelen"? Finner bare Lanzarote,Barcelona-kysten, Mallorca osv, så jeg er usikker på hva det kommer inn under. Vil vite mest mulig før vi evt melder oss på
NormaJean Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Hvis det er gjennom BURG så hadde jeg definitivt dratt:-) Jeg har vært der ca 9-10 ganger tror jeg;) Men pleier å bo over gata da. Varmt mellom leilighetene? den skjønte jeg ikke;) Leiligheten består av bygg som har 2 nede og 2 oppe med gang i mellom. Det er 2 soverom i hver leilighet og handikappbad, stue og kjøkken. De har også bygget ett hotell bygg, litt usikker på hvordan det er lagt opp der. Veldig lite dyr, ikke noe særlig krypdyr og slikt. Maten i restauranten er veldig "norsk", skal dere ta del/hel pensjon? Veldig barnevennlig uansett. Maten generellt er veldig barnevennlig i området, er jo mest turister. Barnegruppene til Riksen pleier jo å være der hver mai og september (?) ser ut som de alltid har det veldig gøy. Da er det jo organisert med skole, behandling osv, BURG tur er jo bare ferie eller? blir det gruppetrening også? Landsdelen heter vel Costa Blanca, søk det eller alicante kysten.
ano`num *17.03.10* Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2010 Om der er varmt. Hmmm, hvordan forklare det da Kommer der til litt trekk, eller står lufta stille slik at det ikke går ann å være der. Er jo slik ved mange hoteller i syden. At en ikke klarer å være i området på dagtid og må ned til stranden for at det ikke skal bli for varmt. Må en betale for å bruke bassenget der? Såg de hadde prisliste for bla det inne på nettsiden sin? Er veldig usikker på dette med pensjon også. Det greieste hadde vært å laget det meste av maten selv. Da får vi jo spise når vi vil. Samtidig som det hadde vært heeerlig å komme til ferdig dekket frokostbord, for ikke å snakke om middagen BURg har flyttet familiesamlingen sin fra Gurvika i år. Så det blir vell noe kurs, mye samvær og en del fritid. Slik jeg har skjønt det.
Miss Foster Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Hei Jeg har bodd i Alfaz de Pi med små barn, og for å komme til stranden derfra er du avhengig av bil eller ta bussen. Det ligger litt i høyden, mens Albir ligger ved stranden. Sjømannskirken ligger i Albir og ikke i Alfaz som noen her sier. Butikker og restauranter er det overalt. Stranda i Albir er steinete, ikke sand, så der bør man ha badesko. I Benidorm som ligger mindre enn 10 min unna så er det sandstrand, men tykt av folk. Alicante ligger 30 minutter unna (sørover), og Calpe ligger ca. 20 min. nordover - der er det også sandstrender. Det fine med disse strendene er at for hver x antall meter så ligger det små lekeparker ) I fjellskråningen til Benidorm ligger Aqualandia og en dyrehage. Du kan søke det opp på nett, og skrive ut rabatt-kuponger til dette. http://www.aqualandia.net/ http://www.mundomar.es/ Ellers så har du også i fjellsiden ovenfor Benidorm Terra Mitica som er en SVÆR fornøyelsespark, der bruker du fint en dag. http://www.terramiticapark.com/ Juli og August er de varmeste månedene, og ja, da kan det faktisk være helt uutholdelig. Ikke nok med at det er varmt, men det er veldig fuktig også. Så da lønner det seg å være i nærheten av vann og skygge for å avkjøle seg. Vil dere sightsee så lønner det seg å gjøre dette på ettermiddagen. Guadalest er en fin liten by oppe på fjellet som dere også bør besøke hvis dere får det til. Den er verdt det ) http://www.guadalest.eu/ Norsk mat, aviser og ukeblad får dere på dagligvarebutikker i Alfaz. Norske og skandinaviske restauranter er det også overalt (dessverre). Skal opprette meg en profil her nå, og hvis du sender meg en pm så skal jeg fortelle deg litt om den norske maten som dere BØR vite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå