Gå til innhold

Greit å dra på ferie alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min og kjæresten vil så gjerne ha oss med på en ukes voksenferie. Det hadde vært utrolig deilig! Men jeg er så usikker i forhold til barna. De er 3 og 1.år gamle.

Hva tenker dere,og hvor gamle var barna da dere reiste fra de første gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA!

Poden var 8 mnd da vi var borte første gang - langhelg.

Var litt over året da vi var borte 1 uke på voksenferie:)

Skrevet

Har jo veldig lyst da vet du.. :)

Men er så redd jeg kommer til å savne de for mye til å kunne kose meg skikkelig..hm.

Skrevet

Jeg har savnet de hver gang vi har reist fra de!

Her hadde de likt seg, dette hadde de likt og sett, hadde de vært med skulle vi gått dit, vi må dra tilbake igjen sammen med dem. Hele tiden.

Hva er egentlig poenget med å reise uten barn i utg.punktet da ;)

Jeg har hvertfall gitt opp :D Nå er de alltid med!

Reise uten barn kan vi gjøre når de nekter å være med oss mer ;)

Skrevet

Jeg hadde ikke klart en hel uke borte fra barna mine, hadde savnet dem så forferdelig. Hva med en (lang)helg istedet..?

Men jeg tror ikke barna tar skade av at dere er borte en uke, hvis de har noen som de kan være hos som de trives hos og føler seg trygge hos. Det har ikke vi, så egentlig slipper vi hele problemstillingen :)

Skrevet

Om du har lyst til det og har barnevakter dere stoler på så tror jeg det går helt fint.

Vi har en gutt på 3,5 og vi har ikke vært på ferie uten ham. Men det er vel helst fordi vi tenker at vi har lyst til å ha ham med på gode ferieopplevelser fremfor å bevilge oss "alenetid" så lenge... Om du skjønner hva jeg mener. Det er så hyggelig å ha med barna uansett. Så da er vel ikke egentlig behovet der for vår del.

Han har vært en del på overnatting hos besteforeldrene og slikt da. Ikke sånn at vi ikke lar ham gjøre det:)

Skrevet

Hadde ikke reist fra de en uke, nei.

Var borte fra fredag til søndag da mine var ca 2 år og 4 år. Det var lenge nok - spesielt for minsten.

Skrevet

Hvis dere har barnevakt som kjenner barna godt, som barna liker seg sammen med og som dere stoler på, hadde jeg ikke hatt noen problemer med å reise.

Jeg var borte fra jenta mi i 1 uke da hun var 11 mnd - og gikk fint det. Jeg savnet henne jo, men gikk fint! :) Og hun storkoste seg sammen med besteforeldre og pappan - tror ikke hun tenkte så mye på meg;)

Godt å komme seg på tur uten barn, og pleie parforholdet og gjøre litt voksenting også! :)

Skrevet

Det hadde ikke jeg gjort ihvertfall nå den yngste bare er ett år.

Skrevet

Jeg hadde klart det helt fint =) Selv var vi på en langweekendtur da størstemann var 10mnd`er og både han og vi storkoste oss. Så lenge ungene er hos noen de og vi er trygge på tror jeg det går helt fint. Nå har vi fått 3 unger tett, så blir ikke så mye barnevakt(av alle 3 samtidig) på oss - men det er helt greit det og! Hadde noen sagt til oss at nå tar vi ungene i en uke hadde jeg ikke protestert, haha =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...