fjåsa1980 Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Hei Nå sitter jeg og er litt smådeppa. Er så utrolig sliten for tiden er ca i 9.uke. Er kvalm også, og merker at etter 3 uker slik begynner det å gå på motivasjonen og energien løs. Ved siden av en full jobb i sportsbutikk, har jeg en liten sønn på 2 år. Når jeg kommer hjem om kvelden har jeg hittil orket å holde ut to timer før han skal legge seg. Vil jo gjerne ha den dyrbare tiden sammen med han. Men nå er jeg så sliten at jeg stuper ned i sofaen med en gang jeg kommer hjem. Min kjære samboer må ta seg av alt. Ikke nok at jeg har dårlig samvittighet for at jeg føler jeg går som en zoombie på jobb og gjør ingenting, men også dårlig samvittighet for at jeg bidrar for lite hjemme og orker for lite med sønnen min. Flere som har det slik?
Cat&Gullungene Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Du er ikke alene om å ha det sånn! Jeg er bare 6+4 og har siden mandag gått i 20 % sykemelding, dvs. at jeg jobber ca 2 timer mindre hver dag. Det har hjulpet meg mye, siden jeg har en fysisk krevende jobb (støttepedagog i en bhg). Ikke mye å sitte på rompa der, nei! Jeg må ligge litt på sofaen etter endt arbeidsdag, men jeg og jentungen pleier å se på film (er i utgangspunktet en som IKKE bruker TV som barnevakt, men det får gå for nå), - og så blir det selvfølgelig litt mer på mannen med legging og diverse. Blir spennende å se hvordan det går framover... I dag brakk jeg meg skikkelig når jeg pusset tenner, og det kom opp masse galle. Vesla sto og strøk meg på benet og spurte ; går det bra mamma? Jeg føler meg med andre ord utrolig priveligert ;-))) Og enda mer sliten.... ;-)))
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Du er ikke alene nei. Er slitsomt å ha det slik. Jeg har full jobb og en super aktiv 3-åring etter jobb. Går i koma i 19-tiden og sover til 06.00 neste morgen, så jeg er skikkelig usosial for tiden. Er snart 9 uker på vei nå...
fjåsa1980 Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2010 Hei begge to. Takk for tilbakemelding Det er godt å vite at man ikke er alene, er liksom litt mer greit å føle det sånn da. Var hos legen idag og har blitt 50% sykemeldt ut neste uke. Var liksom en byrde som lettet fra skuldrene mine da. Nå får jeg kanskje litt mer overskudd til alt. Hadde noe hvite celler i urinen, men var på vei ned fra forrige uke. så skal vel bare ta det rolig da. Merker det er litt annerledes å være gravid denne gangen. 1.gangen hadde en liksom bare seg selv å tenke på. Da kunne man slokne på sofaen etter jobb, og likevel ha overskudd til å dra på trening på kvelden før man stupte i seng. Nå har man jo en til som vil ha mamma sin oppmerksomhet etter en lang dag i barnehagen. Så blir ikke til at man orker hverken å være spesielt sosial eller holde seg i form. Håper bare at dette er noe som går over om ikke alt for lenge. Jeg gråt meg i søvn i går og fortalte samboeren min hvordan jeg følte det med alt. Godt å få det ut. Er en person som aldri gråter.... men hormonene gjør som de vil. Er ihvertfall godt å ha en forståelsesfull mann som prøver å gjøre sitt beste med hus og barn. Men må nok snart ta i et tak jeg også. Så det skal se sånn passe respektabelt ut her...... Stå på alle sammen. Og la mannfolka dulle litt med oss nå. Litt godt det også.
Gjest ibla Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Henger meg på.. 7+0 i dag og døds-sliten og kvalm. Var hos legen i morges og fikk sykemelding ut uka (tors og fredag), for å se om hvile hjelper litt på formen (har kastet opp døgnet rundt noen dager nå, kjørt bil med spypose på fanget osv.. nice..) Har barn på 3 og 6 år, hund på 11 mnd og mann som jobber mye, pluss at jeg jobber fullt selv. Merker at det tar på ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå