Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha ED i Spania, venter bare på medisiner og donor for å sette i gang. Jeg skjønner ikke hvordan de synkroniserer meg og donor? Jeg har ikke hatt mensen side november og vet heller ikke når jeg får den (ja, den kommer og går som den vil). Hvordan gjør de det da? Regner med at instruksjonene kommer, men jeg kjenner jeg er nervøs pga det. Takker for svar! Gratulerer med graviditeten by the way:) Var det Institut Marques du var på også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett spørsmål til: Bør jeg begynne på p-piller hvis jeg får mensen nå? Jeg føler at jeg kanskje får den...

Skrevet

Hei Moesha

Har du ikke vært på forsamtale og forundersøkelse i Barcelona? Alle jeg kjenner har nemlig vært det og fått instruksjoner og medisiner der nede i forkant samtidig som legen tester hva slags kateter som skal brukes ved innsetting. I tillegg skal jo 10% av behandlingskostnadene betales i da som et depositum. Det er også da du får navgitt din egen lege, medisinske assistent og koordinator. Du får kun medisiner frem til ca 2 uker etter positiv test, resten må du kjøpe selv. Kjøp de i Spania da de koster en tiendedel der kontra hva du må ut med her.

Uansett. Det normale er at man ringer inn når man får mens og så får man videre instruksjoner da, ikke begynn med selvmedisinering. Responsen fra klinikken er så rask og profesjonell, så overlat alle avgjørelser til dem. Jeg har alltid fått tilbakemelding i løpet av få timer, evnt neste dag hvis jeg har send en mail sent på kvelden.

Synkronisering med donor skjer med p-piller. De har så mange potensielle donorer tilgjengelig så ventetiden er kort, men det er nok slik at ingen ting skjer før du ringer inn mens med mindre du har fått spesifikk beskjed om noe annet. Husk også at hele beløpet for behandlingen må være innbetalt 14 dager før innsetting med mindre dere planlegger å betale cash. Betaler du ikke selges eggene til noen andre.

Håper dette ga det svar på det du lurte på, lykke til :-)

Skrevet

TUSEN TAKK @Desea! Joda, jeg har vært til samtale, men på det tidspunktet trodde jeg det ble IVF med egne egg, så da fikk jeg instruksjoner kun på det. Jeg skal si fra til dem når medisinene kommer i posten, de sender fra Spania. Jeg har betalt depositum på 950 Euro.

Det var utrolig nyttig info du kom med:)) Jeg håper jeg kan spørre deg igjen... Takk:))

Skrevet

Bare hyggelig å kunne hjelpe :-)

Det er nok nerver i de forsøkene vi holder på med om ikke vi skulle gå rundt å undre på ting andre lett kan gi svar på.

Var det mens du fikk i dag forresten? I såfall er du ikke langt unna å være i gang.

Skrevet

Nei, jeg har bare litt vondt i magen og ømme bryst, så det kjennes som den er på vei. Ingenting er sikkert, den kan komme i Juni:( Eller aldri? Den har vært trøblete i noen år nå. Fra Mai til November hadde jeg 28 dagers syklus, etter det stoppet den opp igjen... Vet ikke hva jeg skal gjøre hvis jeg ikke får den, men jeg tror de vet råd i Spania. Jeg skal spørre når medisinene kommer. Jeg er 38 år forresten...

Skrevet

Hei igjen.

Ja jeg tror det kan være lurst om det skulle drøye lenge før du får den. Tror nok IM har vært borti flere damer med sjelden mens og har sikker en løsning for å starte opp uten.

Tenkte forresten jeg skulle forberede deg på at donorene der nede får lavere stimuli enn det som er vanlig ved nordiske klinikker og at du derfor ikke bør regne med å få så mange egg. Normalen er vel at dere får inntil 6 ubefruktede egg. Er dere heldig blir alle befruktet og dere kan få mange på frys. Med litt uflaks kan dere ha knapt nok til en fersk runde. Fyseforskene koster forresten bortimot 3000 euro.

Skrevet

Det med lavstimulering visste jeg ikke, hva hvis de ikke får ut mer enn ett egg? Da er sjansene små og dyrt med 9500 Euro... Kan jeg spørre hvorfor du valgte denne klinikken framfor andre i Spania eller andre land? Er så glad for dine svar og din erfaring:)

Skrevet

Hei du.

Beklager om jeg har skremt deg nå, for det var slettes ikke meningen. Det skjer ikke eller skal ikke skje, da vil du få en ny runde gratis. Det er nesten garantert for slike episoder ødelegger statistikken og det vil de heller ikke ha på ryktet sitt. Det som var min intensjon var å dempe eventuelle forventninger om 6-8 egg på frys. I Norge er det slik jeg har forstått vanlig å fryse ned alt som er av egg uten å foreta en siling på kvalitet først og da ender man ofte med et høyt antall. Det gjør de derimot ikke der nede. De 5-6 eggene du får av donor er av topp kvalitet og dersom få eller ingen blir befruktet så er de A, ikke av god kvalitet (og du kan klage) eller B, mannen din sine svømmere som kunne vært bedre. Men si at 4 av 6 egg deler seg veldig fint, mens 2 deler seg men er litt frynsete (noe som er en ok sannsynlighet) og du setter inn 2, da har du kun 2 egg på frys.

Da jeg skulle velge klinikk stod valget mellom IM og IVI i Valencia. Det er disse to som har desidert best statistikk og lengst erfaring i Spania med ED. IVI svarte aldri på noen av mine 4 mail og heller ikke på telefonen, mens IM svarte på engelsk etter kun 20 minutter. Jeg vet at jeg ikke ville taklet dårlig engelsk eller å ikke komme igjennom hverken på mail eller telefon under et forsøk, så da var valget for meg veldig enkelt. Et ekstra pluss var det også at jeg fikk en svensk medisinsk assisten på første forsøk så jeg kunne snakke norsk når det var noe jeg lurte på. Han fikk jeg ikke nå på søskenforsøk for han er vist ute og reiser - tror han skal være tilbake snart forresten.

Skrevet

Jeg er enig, de svarer veldig fort. Jeg fikk medisinene i dag og sendte mail til dem ang. det, så da blir det spennende å se hva de sier. Jeg er sikker på at mensen kommer i løpet av noen dager, de berømte mensenkvisene har dukket opp:/. Hvis den ikke kommer får jeg sikkert Provera av gynekologen min til å sette den igang. Åh dette er spennende! Så nær har jeg aldri vært! Jeg spiser fisk hver dag i håp om å være så sunn som mulig... haha:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...