Gå til innhold

Hvor lenge under sykdom er det greit at en 2 åring ikke spiser noe som helst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei som ikke spiser på 4 dagen nå.

Og rett før dette hadde hun spysyken og spiste ikke på 5 dager. hun er blitt så tynn og har lite å gå på nå.

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis hun drikker litt ville jeg ikke ha stresset med det i 2-3 dager...Spiser hun fortsatt ingenting i morgen villejeg nok ha gått til legen. Stakkar liten. Ikke greit å være syk. God bedring ønskes..:)

Skrevet

Er hun syk ellers?

Min fikk magevirus etter ett natt med oppkastsjauen,og han spiste nesten ingenting på 7 dager,men da kom matlysten tilbake også.

Men,det var nok mageviruset som gjorde att han kastet opp,for han ble jo bare sykere,ikke den vanlige oppkastsjauen som går nå.

Skrevet

oopps,glemte å si at hu har halsbetennelse.Skjønner at hun ikke vil spise,men lurer på hvor lenge hun kan gå uten mat.

HI

Skrevet

Tja,du må nesten vurdere allmenntilstanden hennes da.

Er hun tydelig berørt av åå ha spist så lite,slapp,trørr,vil bare ligge o.s.v..

Regner med att hun går på pencillin,og det kan også gjøre henne kvalm!

Men hvis hun ikke spiser etter ett par dager til,så greit å ringe legen igjen.

Regner med att du har sjekket hvor mye hun har gått ned,og att du også tar en vurdering utifra det.

Skrevet

Hvis hun drikker så kan du jo prøve å få i henne drikker med litt næring i. Smoothie, juice, hva med saftis av hjemmelaget smoothie?

Da mine var små og ikke ville spise, pleide jeg å sette små skåler med f. eks 4-5 potetskruer, et par kjeks, litt rosiner, druer osv i nærheten. De små porsjonene var overkommelige å tenke på å plukke i seg, og når det var bare et tilbud, og ikke noe press, så skled det ofte ned litt av seg selv. Det er noe med det å komme i gang igjen med å spise som er bøygen, så får de sunne tinga heller komme etterhvert :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...