Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Vi er tobarnsforeldre som liker å kose oss med filmer, serier, familielivet, bare tulle og kose oss. Ingen av oss er typiske festmennesker, røyker og drikker ikke, men trives best med kino, bowling eller hjemmekveld med god mat. Problemet vårt er at vi har problemer med å finne andre i samme situasjon.. Mannen min har ingen venner og de vennene jeg har har ikke begynt familielivet enda og er enten single eller ikke ordentlig etablerte, eller bor for langt unna til at vi kan ha et nært forhold. Vi savner veldig å finne vennepar eller bare venner generelt, men etter at man ble voksne har det vist seg å være veldig vanskelig... Andre som også har det sånn? Føles som vi er de eneste i verden uten ordentlige venner å finne på ting sammen med. Er skikkelig ensomt.. Dagen vår begynner med at mannen drar på jobb kl 06, og jeg står opp med eldstegutten og tar han i barnehage. Så hentes gutten og mannen min kl 17, og så er det mat og legging av barn.. Når helga kommer er vi som regel slitne av uka og det å holde gutta med underholdning er jobb nok i seg selv.. Hvordan møte mennesker da? Jeg prøver å få kontakt med foreldre gjennom barnehagen, men synes det er vanskelig å få det til å bli noe mer enn vanlig "småprat". Er det noen andre der ute som føler seg i en lignende situasjon? Hva gjør dere for å gjøre ting bedre?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Råd: Engasjere dere, ta på dere verv i barnehagen, borettslaget eller idrettslaget!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Vi har det akkurat som dere. Null nettverk. Føler at vi har tatt initiativ til å besøke folk, men aldri noen som kommer hit. Har to små barn, og vi sitter hjemme hver kveld.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Kjenner meg veldig godt igjen ja. Hvor i Norge bor dere?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Vi er akkurat som dere,er snart tobarns foreldre og har ingen felles vennepar og finne på ting sammen med,savner det kjempemasse. Vi bor også i Follo.
Kleint Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Tobarnsforeldre vi også. Sitter å glor hver kveld:) Follo her og. Savner gode venner.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Plutselig mange fra Follo her. Er ikke det et lite sted?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 ...og da ser det ut som om det problemet er løst
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 Litt godt å lese at det er flere i samme båt.. Er fra Eidsvoll vi da HI
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 Eidsvoll er vel ikke i Follo vel????
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #15 Skrevet 10. februar 2010 Nei, Eidsvoll er ikke Follo.. Jeg har aldri sagt jeg er i fra Follo -HI
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #16 Skrevet 10. februar 2010 KJenner det godt igjen ja. Vi er dritt lei av festing begge to, vi foretrekker familieaktiviteter fremfor akkurat det. Har heller ikke mange venner med jevnaldrende barn i området, og i umiddelbar nærhet er det vel ingen i nærmeste vennekrets. Så det blir mye film og par-kos her også.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #17 Skrevet 10. februar 2010 Hvordan bor dere? I enebolig, rekkehus, blokk? Når våren kommer og naboene begynner å komme frem for å ordne i hagen er det bare å kaste seg frempå. Foreslå gatefest feks. Jeg er nyinnflytta på et ganske lite sted, men jeg har blitt klassekontakt og i nabolaget mitt bor det fire barn i klassen til barnet mitt. Man må jo bare starte et sted, invitere noen hjem for å se på MGP eller spille et spill. Vi spiller masse spill med naboene, så her er vi faktisk blitt ganske så sosiale etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå