Gå til innhold

Til alle frisører: ang salonghygiene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe jeg lurer på hver gang jeg er hos frisøren: hvor ofte rengjøres/desinfiseres kammer, børster og sakser??? Når jeg er hos frisøren ser jeg at de bare går og henter en kam ved et speil, en børste på en "tralle" og saksa har de jo alltid i denne "veska" over skulderen.. Jeg lurer på hvor rent det egentlig er da? Det bør jo desinfiseres mellom hver kunde, med tanke på lus f.eks. Disse myke rundbørstene som man føner volum med kan kanskje ikke settes i desinfeksjonssprit- hvordan rengjøres de da?

Jeg har ei venninne som er make up-artist og jeg spurte henne om de pleide å rengjøre sminkekostene mellom hver kunde da de hadde sminkestands osv, og det sa hun at de ikke gjorde. Det hadde de ikke tid til da.. Tenk hvor lett øyekatarr smitter f.eks,. Synes det er ekkelt..

håper noen svarer, gjerne litt detaljert;) Hilsen ei som er over gjennomsnittet opptatt av renslighet (spesielt etter at poden nylig hadde lus)..

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er frisør Og jobber med makeup.

Ang makeup, koster vaskes etter hver kunde OG desinfisres med spray for denslags.

Kammer settes i kamglass med desinfeksjonsmiddel etter hver kunde. Det er der vi henter utstyret når ny kunde kommer.

Større utstyr som ikke får plass i glass renses for hår, sprayes med desinfisering og skylles. Dette SKAL man ta seg tid til. Heldigvis skjeldent det går lus i salonger, men det kan forekomme. Men det som smitter veldig fort og ofte er øyekatarr...

Der kan jo hende at frisøren har gjort rent utstyret før du kommer og lagt det i veska si...?

Skrevet

Hei:)

Hos oss desinfiseres kammer og børster etter hver eneste kunde.

Er det en kunde med lus, legger vi saksene, kammene og børstene i en bøtte med ren desinfeksjons-middel. Og går over stoler og bord på samme rad som kunden satt,.. Kappen og håndkle som ble brukt på kunden blir kastet.

Ellers bruker vi alltid halkra (papir rundt halsen) før vi har på kappe. Jeg har ikke helst styring på hvor ofte kappene blir vasket. Men i hvertfall ofte nok uten at kappene ikke blir ødelagt:)

Ble veldig overrasket over venninnen din som ikke desinfiserer kostene sine etter hvert bruk. Man skal jo være forsiktig med å bruke sminken til andre eller låne bort sin egen pga feks øyekatarr. Og da burde de i hvertfall tenke på å kanskje gjøre noe med kostene sine.

Skrevet

Puh, det var lettende! takk for svar! :) Da kan jeg fortsatt trygt klippe meg uten skrekken for lusesmitte. Ja, venninna mi sa at vanligvis rengjøres koster mellom sminking, men på stands i butikker osv så hadde de ikke tid til det.. ikke så tiltalende akkurat, nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...