Gå til innhold

Hei! noen som kan svare meg på noen spm. angående dagmamma? litt usikker her..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tilbud om dagmamma til sønnen min som er 14 mnder nå, jeg er høygravid, og har termin om en uke. Kjenner det hadde vært meget deilig å ha kanskje to dager i uken på dagtid alene med den nye babyen.. men kjenner også at jeg får dårlig samvittighet ovenfor den eldste. men dette er gjerne vanlig??

så noen praktiske spm; hvor mye skal vi betale denne dagmammaen hver mnd? vanligvis har hun tatt 5000,- for fulle uker. så jeg tenkte da, er 2000,- for lite å betale dersom sønnen min skal være med hos henne 2 dager i uken, eller evnt ,- dersom han er der 2 dager en uke og tre den neste, osv? virker det greit? Jeg tenkte å komme med et forslag til henne, men vil først vite om det er rimelig.

Takk for svar, om noen gidder! :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig pris for dagmamma er vel mellom 200 og 250 kroner dagen. Kommer litt an på om hun stiller med våtservietter, mat, bleier osv. Da jeg var dagmamma tok jeg 250 kroner dagen, men da var alt inkludert og jeg betalte skatt.

Skrevet

Ja, denne dagmammaen skal være hvit, og vil også betale skatt. Men da er altså ikke 2000,- i mnd så ille for 2 dager i uken? vertfall om vi stiller med bleier osv selv? pluss at dagane han blir der vil være fra ca 09.00 til MAX 15.30

HI

Skrevet

Denne dagmammaen tar antakelig 5.000 pr måned fast av de som har full plass.

En som har full plass bruker vanligvis ca 15 dager pr måned i praksis pj.g.a. sykdom / ferie etc. Skal det være rettferdig i forhold til de andre, kan du betale 2.500 og ha rett på 8 dager i mnd. Altså det blir 8 dager, selv om det av en eller annen grunn ikke ble den dagen som var planlagt.

Eller du kan betale 2.000 og ha rett på to faste ukedager. Da blir det slik at hvis ditt barn er syk på en av sine ukedager, så tar du ikke igjen denne dagen senere. Akkurat som at når en av de med full plass er syk en dag, så tar han ikke igjen den dagen senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...