mamsen=) Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Hva i all verden kan det være?? Jenta mi (21 mnd) fikk konstatert ørebetennelse i dag og fikk penicilin hos legen, hun har nesten ikke spist i dag og bare såvidt drukket. Hun var hjemme med meg både i går og i dag, men når jeg altså tok av bleien nå var det litt rødlig farge på urinen i den!! Det eneste hun har drukket i dag er vann, litt sjokomelk, smoothie med banan og mango. Ingenting av dette er rødt! Kan det være penicilinen? Eller den flytende smertestillene hun har fått?? Fikk litt hetta her nå......
melkekua™ Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Det kan være pencilinen som gjør tisset rødt.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Det er ikke bare veldig mørk urin da siden du skriver hun har drukket lite i dag? Men obs på urinvegsinfeksjon da, selv om det er sjelden på slike små.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Jeg ville sjekket urinen da det er et tegn på infeksjon. Underlivsinfeksjoner henger faktisk ofte i sammen med øre, nese, hals.
mamsen=) Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2010 Den var litt mørk, men også rød... hun har hatt urinveisinfeksjon før så har tenkt på det, men synes det luktet annerledes den gangen... Får ta en tur til legen igjen i morgen med test da.. Men du som sier at penicilinen kan gjøre tisset rødt, har du opplevd det før?
melkekua™ Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Ikke med meg, men datteren til noen jeg kjenner tisset en rar farge pga penicilin. Jeg anbefaler som de andre å sjekke det opp siden kan være noe annet også.
mamsen=) Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. februar 2010 ok takk for svar! hun var veldig i mot at skulle ta bleien av og nå vil hun ikke ha en ny på igjen, kniper igjen liksom.. får ta en tur hos legen i morgen!
mamsen=) Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2010 Altså ringte jeg til legen igjen i dag, men de har som vanlig ikke kapasitet til å ta i mot oss!! faan nå er jeg så drittlei av dette legekontoret!!! Så jeg spurte om jeg kunne komme ned med en urinprøve bare for å se om det er infeksjon, trenger ikke konsultasjon da hun går på penicilin nå, men selvfølgelig greit å vite om det er infeksjon. da fikk jeg til svar at de ikke hadde kapasitet til det heller! hva faan skjer liksom? Nå skifter jeg fastlege og satser på et mer velvillig kontor..
melkekua™ Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 I all verden....små barn skal jo ha prioritet!!! Dette skjer aldri på mitt legekontor, der blir vi alltid skvisa inn hvis det skulle være noe. Få legetime et annet sted. Spurte du om urinen kan bli farget av penicilin??
Honningmelon Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Min eldste hadde sånn rødfarge i bleie da han var syk, sånn innimellom. Det var noen fargestoffer som skilles ut med urinen, og som kan oppstå når barna blir syke. Du ser det ofte i bleia til nyfødte, men kan oppstå his eldre, syke barn også. Men, greit å sjekke om det er UVI.
mamsen=) Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 10. februar 2010 ja jeg spurte om det kunne være penicilinen, men de som sitter å tar telefonen vet jo ingenting, hun trodde kanskje det var mulig.... Jeg er helt forferdet over at ikke barn blir prioritert! Har byttet fastlege nå og ringer legevakta i stede.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 Hmmmm... Jeg så også en sånn litt farga flekk i bleia til sjarmtrollet i dag morges.... Kan gutter også få det?? Men det var jo nattbleia da, så kunne jo bare være mørk urin også... Men han har vært sutrete i dag, men han driver og får den siste fortanna oppe, så tanken har ikke slått meg om at det kan være noe annet enn tannfrembrudd...
mamsen=) Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #13 Skrevet 11. februar 2010 Jeg forlangte å komme inn til legen i dag, så fikk vi endelig time.. og som jeg trodde var det UVI..snakk om å bli tatt på alvor de første gangene! Den første legen tok heller ikke test med stikk i fingeren når hun fikk påvist ørebetennelse, så det gjorde de også. Testene viste høye verdier for infeksjoner begge to, men mulig vi hadde fått feil type penicilin!! Vi må også tilbake i morgen for å levere ny urinprøve samt ta en ny blodprøve pga de høye verdiene.. Jeg blir så forbanna på at ikke man kan bli tatt seriøst og få en ordentlig sjekk! Men du som er mamma til sjarmtrollet, gutter kan også få UVI. Det er vel litt sjeldnere men kan skje. Det røde jeg fant lå litt "oppå" liksom, trakk seg ikke nedi sammen med urinen.. Kan være greit å sjekke det itilfelle.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 11. februar 2010 #14 Skrevet 11. februar 2010 Hmmm.... Ja, de kan vel det... Men kan man få UVI når man ikke er ute? Har vært så kaldt her, og jeg ble operert for 4 uker siden, så vi har knapt vært utafor døra på flere uker.. Den flekken hadde trekt ned i bleia så jeg, og har ikke vært noe mer. Ikke virker det som om han har vondt når han tisser heller, for tisser på stellebordet uten å ense det virker det som. Han er 9 mnd. Men stakkars jenta di da! Kan ikke skjønne hvorfor de har gjort en så dårlig jobb på det legekontoret.. Jeg ville nok ha bytta lege tror jeg, så du skrev det lenger opp..
melkekua™ Skrevet 11. februar 2010 #15 Skrevet 11. februar 2010 Så bra at dere endelig ble tatt på alvor! Håper snuppa di blir fort frisk igjen nå. Var dette med ny fastlege?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå