Gå til innhold

Vesla på 12 uker sover hele natta.. Bør jeg pumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De tre siste nettene har hun sovet 8-10 timer i strekk uten mat. Må jeg opp å pumpe meg på natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når min sønn på 2 uker sov 6 timer i strekk sa helsesøster "så deilig da". Vil tro det samme gjelder for deg nå. Min sønn på 3.5 mnd sover nå alt fra 7-9 timer og jeg nyter det. For meg betyr min sønns gode nattesøvn bare at han har det bra...og har arvet mitt sovehjerte :) Sønnen min har med andre ord sovet fra 6-9 timer helt siden han var to uker gammel. Han er ingen tykk baby og jeg har nok ikke store mengder melk, men jeg har nok og han er fornøyd. Det er den gode nattesøvnen et tegn på. Jeg har aldri pumpet om natten, men jeg vekker han når selv legger meg og ammer han da. Det er etter dette han sover alt fra 7-9 timer.

Jeg fullammer fremdeles.

Skrevet

Jenta mi på nesten 12 uker sover av og til hele natten (10-12 timer), men våkner for det meste for å få mat. Det skjer at jeg klarer å sove hele natten jeg også, og da gjør jeg det. Men for det meste våkner jeg av spreng og massive lekkasjer. Da står jeg opp og pumper meg. Tenker heller det enn å vekke lillemor. :)

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg burde visst ikke spurt om dette, for i natt har hun vært

våken to ganger og villet ha mat.. hehe

Men da lar jeg henne bare sove hvis hun sover :)

Hun er heller ingen tykk baby (ca 5500 gram nå),

men hun legger på seg og følger sin egen kurve fint.

Skrevet

Da min knert var 2-3 måneder la han seg i 20-21-tida og sov til morgenen. Løsningen for meg ble å pumpe meg på kvelden før jeg selv gikk og la meg. Melken jeg pumpet ut fikk han stort sett på flaske neste kveld i tillegg til puppen, da jeg ikke hadde så veldig mye melk utover ettermiddag og kveld. Samtidig slapp jeg å våkne med kjempespreng på morgenen :-) Dette sluttet jeg med da han passerte 6 mnd og begynte med fast føde. Han er forøvrig en god og rund ettåring nå og jeg ammer ham fortsatt litt morgen og kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...