Gå til innhold

Noen som har erfaringer med dobbelinseminasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 2 mislykka inseminasjoner på Stork, har vi begynt å undersøke nærmere.. Vi satser på ett tredje forsøk ved Stork om ca 14 dager. Ved de 2 forrige forsøkene testet jeg positivt for eggløsning på kvelden, og ble inseminert dagen etter. I og med at inseminasjonene har hatt negativt utfall har jeg jo naturlig nok begynt å tenke hva som er grunnen til at jeg ikke har blitt gravid! Har inseminasjonen i det hele tatt klaffet med eggløsning!?

Ift. det jeg har lest her på barnimagen.no, er det noen som er usikre på om Stork inseminerer for tidlig ift. når eggløsningstestene har vist LH stigning. Det vi vurderer nå, er om vi ønsker dobbel inseminasjon; inseminasjon dagen etter LH stigning, og 2 dager etter LH stigning. Er det noen som har erfaringer/meninger/tanker om dobbel inseminasjon??

Setter stor pris på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil bli vesentlig billigere å scanne for eggløsning, da er du helt sikker på når den inntreffer.

Selv om du gjør dette privat vil det bli billigere enn en ekstra inseminasjn. Føles også betryggende å vite at man faktisk har modne follikler. Har opplevd to ganger å ikke reise ned pga resultat av scanning, den ene gangen hadde jeg en cystem og den andre gangen for tynn slimhinne, og ikke helt bra follikler.

Hadde kanskje testet positivt på eggløsningstest likevel.

Og da ville jeg evt "kastet bort" ett forsøk

Skrevet

Takk for svar :)

Men når skal jeg da evt. scannes? Stork tilbyr jo ikke det.. Så da må jeg vel gjøre det hos min gynekolog, eller??

Skrevet

Man scannes på dag 10 eller 11. Jeg har blitt scannet av min gynekolog ja. Har ringt dem på dag 1 og fåt time dag 10 eller 11. De vil da kunne beregne eggløsning. et godt alternativ er også Ovitrelle eggløsningssprøyte (ikke vond eller ekkel) Da er man helt sikker (Eggløsning inntreffer 36 time etter satt sprøyte)

Lykke til!

Skrevet

Beklager maset mitt nå, men blir så nysgjerrig på hvordan dette er.. Scannes man dag 10 eller 11 uansett hvilken dag i syklusen eggløsning pleier å være? Jeg har nemlig ganske lang syklus, og har derfor ikke hatt positiv eggløsningstest før dag 18-19... Også er jo allerede på dag 8...

Og hvordan fungerer det med disse eggløsningssprøytene?? Tas de hos legen, og når i syklusen tas disse? Er de dyre?

Mange spørsmål fra meg her nå! Setter stor pris på om du orker å svare :)

Skrevet

Scanningen kommer ann på hvor lang syklusen din er. Tror jeg ville satset på scanning ca dag 15-16 om jeg var deg. Jeg har eggløsning på dag 15-16 og pleier å scanne på dag 13-14. Gjør du det for tidlig så får du kanskje ikke sett om det er en dominerende folikkel.

Eggløsningssprøyte setter du selv (evt får noen til å sette den for deg), når du scanner deg så vil du mest sannsynlig få en anbefaling fra gynekologen ang. når den skal settes. Jeg har resept på otrivelle og de koster ca 350 kr. Har ikke erfaring med andre merker, så aner ikke hva prisen ligger på :)

Skrevet

Takk for informasjon :)

Siden det er for kort tid til inseminasjon, blir det nok ikke scanning denne gangen. Jeg har ikke tålmodighet til å "hoppe over" en mnd.. Og jeg vet jo at jeg har eggløsning, da jeg både får fysiske tegn, som viser seg etter dobesøk, og tester som viser LH stigning,

Så da må jeg spørre igjen, har noen erfaringer med dobbel inseminasjon??

Skrevet

Jeg henger meg på de andre her inne jeg:) Billigere å gå til gyn din her i Norge og heller abre ha en ins. Er jo ikke noe vits med 2 stk når man treffer riktig dag:)

Jeg går til CFC og drar til gyn på dag 13 ca. Denne gangen her kom eggløsningen mye senere og jeg endte opp med å dra til gyn 3 ganger før jeg fant en moden folikkel og fikk vite når eggløsningen kom til å skje. Egglsøningen var sen denne måneden:)

Gjør ikke noe om du er på dag 8, ring imorgen tidlig å si at det haster med å få målt foliklene(tar bare 5 min hos gyn). Så får du resept på eggl.sprøyte. Ovitrelle! Gyn kan sikkert si når eggl.sprøyte skal settes. (et sted mellom 18-20 mm pleier de å settes). Så tar det 36 timer til eggløsning. Og da må du være på plass hos stork:)

Skrevet

Takker for innlegg :)

I dag bestilte jeg time hos gynekologen. Skal scannes på onsdag, og regner med å dra til Stork lørdag eller søndag. Skulle nok aller helst hatt time fredag, men hadde bare ledig onsdag. Ringte Stork og spurte om hva de syntes om tidspunktet for scanningen, og de mente det var helt greit.. De sa at folliklene vokser ca 2mm pr.dag, så hvis de målte ca 12-15 mm,på onsdag, ville de ha vokst til passe størrelse innen inseminasjon..

Er spent :)

Skrevet

Men ang dobbelinseminasjon, er det noen som vet om dette kan være lurt i forhold til timing?

Jeg vurderer å satse på dobbel neste gang jeg drar til storken, pga jeg syns kanskje at inseminasjonen er litt tidlig.

Har lest litt rundt omkring og om jeg ikke tar helt feil så sprekker eggposen når den er 24 mm og eggløsningssprøyte skal settes når posen er 18-20 mm og så insemineres man 36-40 timer etter det.

Men jeg får positiv EL-test når folikkene er ca 18 mm og insemineres enten samme dag, eller dagen etter hvis jeg har positiv EL-test om kvelden.

Vil ikke dette være litt tidlig eller er det veldig individuelt fra person til person?

Skrevet

Det er veldig individuelt..

For meg ble det for tidlig... Når jeg testet positivt om kvelden burde jeg ha ins 1,5 døgn etterpå. (slik cfc anbefaler)

Men det er jo ganske mange som blir gravide på Stork og. :)

Skrevet

Hei :o)

Jeg venter nå vårt tredje barn med hjelp av inseminasjon. Da vi skulle ha vår første fikk jeg dobbel ins. og legen forklarte at det var for å øke sjansen for positivt resultat. På naturmetoden anbefales det jo også å ha samleie flere dager på rad rundt eggløsning.

Jeg ble gravid på første forsøk og da vi skulle ha nr. 2 satte de bare ett strå. Også denne gangen klaffet det på første forsøk.

Nå har jeg blitt 36 og samme prosedyre med tablett-hormonkur etterfulgt av eggløsnings-sprøyte ble fulgt denne gangen også, etterfulgt av en ins. Det klaffet ikke på første forsøk, men etter en hvilemnd. satt det på andre forsøk med en ins.

Vet ikke om dette var spesielt oppklarende for deg, men jeg tror jeg ville prøvd en dobbel ins. selv om alt times og måles mye mer nøyaktig i våre tilfeller i forhold til dem som klarer seg på egengånd, tror jeg sjansen din vil øke med dobbel ins. spesielt hvis du kanskje har lang syklus fordi det da kanskje tar lengre tid fra moden folikkel til faktisk eggløsning skjer.

Måmunderstreke at jeg IKKE er noen ekspert på området, og at dere bør snakke med legen dere bruker om det kan ha noe for seg med dobbel ins.

Håper virkelig at dere lykkes til slutt!!

Skrevet

Takk for innlegg "anonym" :)

Tror vi kommer til å satse på dobbel inseminasjon denne gangen altså! Føler at det er lurt for oss! :)

Men var du på Stork "anonym"?? For jeg har lest at de bare inseminerer 2 dager på rad dersom man har positiv eggløsningstest på morningen. Så da forstår jeg det sånn at siden jeg har positiv eggløsningstest på kvelden, ikke kan bli dobbel inseminert!? Synes det høres litt rart ut jeg.. Vurderer i såfall og lyve og si at eggløsningstesten var positiv om morningen og ikke kvelden...

Noen som har hørt om dette??

Tror kanskje jeg skal sende de en mail og dobbeltsjekke om dette stemmer!

Skrevet

Tror nok de inseminerer dobbelt om du insisterer på det, de tjener jo på det uansett. Mulig de vil rådgi deg annerledes, men bare si dere har bestemt dere! :)

Lykke til!

Skrevet

Til mammaklar85

Vi fikk de to første ved hjelp fra Rikshospitalet og nå med den siste var vi på Volvat.

Skrevet

Har mailet med Stork i dag, og det stemte det jeg hadde lest om at de kun dobbelt inseminerer dersom eggløsningstesten er positiv om morgenen, ikke om kvelden. Synes det er utrolig merkelig jeg!

Dersom man tester positiv på morgenen, er det jo veldig tidlig å inseminere samme dag, er det ikke!?

Lurer på om vi skal ta en hvit løgn jeg, og si at jeg testet positiv om morgenen for å få dobbel inseminasjon.. (regner hvertfall med at jeg får positiv på kvelden denne gangen også).

Blir usikker på hva vi skal gjøre jeg... Men skal hvertfall til gynekologen i morgen, så skal snakke litt med han..

Skrevet

Jeg hadde to forsøk på stork og tre på nordica (CFC?) for et par år siden, enkel inseminasjon de fire første gangene, dobbel siste da jeg ble gravid.. jeg tror nok det var tilfeldig, vi maset også litt om dobbel inseminasjon både til stork og nordica, men de var veldig sikre på at det ikke var nødvendig. Og jeg vil jo tro at de både er interessert i raskest mulig positivt resultat og også å tjene penger, så de hadde vel ikke anbefalt enkel inseminasjon uten å være veldig sikre.

Samtidig tror jeg at jeg gjerne vil prøve dobbel inseminasjon når jeg skal igang igjen etterhvert..

Skrevet

Takk for innlegg "minesmå" :)

Var hos gynekologen og scannet folliklene i dag. På høyre side så han en på 9 mm, mens han på venstre så en på 17 mm. :) Han regnet med at jeg ville ha eggløsning om 2- 3 dager. I følge min baby comp, vil eggløsning finne sted på lørdag, så regner med positiv eggløsningstest fredag kveld, og at vi reiser nedover på lørdagsmorgen :) Gleder meg!!!

Vi har bestemt oss for å gå for dobbel inseminasjon, og må dermed ta en hvit løgn og si at eggløsningstesten var positiv lørdag morgen.. Liker ikke at vi må lyve, men vi tenker at inseminasjon både lørdag og søndag vil øke sjansene våres :)

Gynekologen ville ikke uttale seg noe særlig om hva han tenkte når jeg spurte om dobbel inseminasjon, da han mente han ikke hadde nok kunnskap om tema.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...