Gå til innhold

Reisefeberen setter inn.. Thailand til torsdag! Noen tips til oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt frem det meste. Klær er jo greit, men er redd for å glemme praktiske og nødvendige ting.

-penger og billett

-kamera

-leker og bøker til barna til flyturen (noen tips til flytur?)

-kosmetikk

-smertestillende for barn etc etc

-Mobillader og selvfølgelig mobil

-solbriller

etc etc

Noen som har noen tips til lang reise med 2 små barn og ting som er lurt å ha med seg?

Skrevet

Anbefaler dere å ta med noe for å dempe kløe på myggstikk, vi fikk masse myggstikk nrå vi var der og hvertfall for meg som ammet var det vanskelig å få tak i noe som hjalp (dvs det var vanskelig å få de på apoteket til å skjønne at jeg ikke kunne bruke alt fordi jeg ammet).

Jeg ville tatt med litt kjeks, frukt el til barna på flyet sånn at de kan få det litt innimellom. Så ville jeg passet på å ha med leker som ikke faller ned på gulvet så lett... Dvs hvis du feks har med fargeblyanter, pass på å ha med en boks el de kan ligge i sånn at ikke de triller ned på gulvet hele tiden. Og så ville jeg latt barna få det litt som de vil på flyet så lenge de ikke plager andre, det blir det en mye koseligere flytur for både dere og dem hvis dere ikke føler dere må kjefte på dem hele tiden.

Hvis noen av barna er så små at de spiser barnegrøt/middagsglass el, så ville jeg tatt med alt av det hjemmefra, for barnematen i Thailand inneholder mye mat som ikke blir anbefalt for små barn i Norge. Litt kjent pålegg kan også være lurt selvom barna er litt større, feks leverpostei eller andre ting som kan tas med uten at det må oppbevares kaldt hele tiden.

Kjenner jeg er veldig misunnelig, men forhåpentligvis blir det ny tur til Thailand på oss om et år:) God tur!

Skrevet

hm -leker og bøker til barna til flyturen (noen tips til flytur?)

Hva mener du med tips til flytur?

Jeg hadde nok tatt med et større reiseapotek, men du har kanskje pakka ned andre ting enn du nevner her?

Jeg hadde i allefall tatt med masse antibac, både servietter og den flaska.

Eller sårsalve og pinsett.

Skal dere bo på fine hoteller eller reise litt rundt?

Husk pass! :)

Masse god tur!

Skrevet

Beklager hvis det var for vagt spørsmål. Om noen hadde noen tips for å gjøre flyturen med barn så behagelig som mulig..

Pass er en selvfølge og ligger klart med resten av reisedokumentene.

"apoteket" har jeg pakket, og har tatt med alt du nevnte :-)

Vi har leid et stort hus med eget svømmebasseng. Bare slappe av og kose oss uten mas og kjas i en hel måned! :-D

Skrevet

allergitabletter a la syrtec er genialt!! ta en hver dag, så får dere minimalt med myggstikk. og om dere får så klør de ikke så mye som de gjør vanligvis.

ellers er det greit å ikke pakke for mye slik at dere får plass til diverse med hjem :) feks kan dere kjøpe barberhøvel, barberskum, badeutstyr, osv der for det er mye billigere i Norge.. (kanskje ikke det beste eksempelet da, men..)

Solkrem (spesielt til barna) er lurt å ta med hjemmefra, da kvaliteten ikke alltid er like bra.

Jeg hadde med bleier hjemmefra (da jeg hadde hørt at enkelte ikke var fornøyd med kvaliteten), men jeg syns de var helt ok de som jeg fikk kjøpt der..

god tur!!!

Skrevet

Imodiun er veldig greit å ta med siden det er så lett å få diare.

Skrevet

Jeg har hørt at passene må være gyldige 6 mnd fram i tid når man skal til Thailand.

Skrevet

Jeg har ingen andre tips enn det de over her sier. Det med pålegg er en god ide. Vi var i Thailand en mnd og savnet norsk pålegg etter en stund. Hvor i Thailand er det dere skal? Ønsker dere en kjempefin tur, thailand er fantastisk!

Skrevet

Vi har leid et hus 5 min utenfor Hua Hin. Nytt hus som ble bygget i 2008 og som eies av et norskt par.

Vi har faktisk kjøpt inn lit mat. Vi tar med havregryn da barna er veldig glad i havregrøt. Leverpostei, smørost på tube, makrell i tomat, bearnaise saus (barna er veldig glad i det med ris, så greit å ha hvis de ikke liker maten en dag..).

Til flyet har jeg kjøpt aktivitetsbøker som er pakket inn slik at de bruker litt tid på utpakking etc. Tegneblyanter, og små enkle puslespill. I tillegg har eldstemann på 4 år DS'en sin. Greier nesten ikke å glede meg til Thailand da alt fokus blir på flyturen akkurat nå. Ikke like morsomt å sitte 10.5 timer på fly for en på 4 år og ei på 22 mnd. Men det går vel på et vis.

Takk for tips!! :-)

Skrevet

Vi har nettopp vært i Thailand med 2 åringen og koste oss veldig. Vi hadde med masse småting på flyet, tegnesaker, puslespill, kjeks, pez, bøker osv. Og hun hadde også med seg dvd med favorittfilmene sine. Flyturen gikk veldig greit, selvom hun ikke sov mer enn 1 time og 45 minutter.

Mitt råd er å ikke pakke mye i det hele tatt, man får tak i alt der nede. Til og med myggolje for barn og antibakterielle servietter! Vi har brukt bleiene også, synes Huggies er helt ok og mamy poko er ikke så verst de heller.

Jenta vår ble syk da vi var der, hun fikk høy feber og ble lagt inn på sykehuset. Lå en uke og fikk veldig god behandling av dyktige leger. Men selvsagt ikke noe gøy at barn blir syke så langt hjemmefra da.

Mitt råd er å ta med ting som myggnetting til vogna, solbriller til baby/barn, solhatter og evt uv drakt. Sola er veldig sterk og barn blir brent fortere enn man skulle tro.

Men ellers er det et fantastisk sted å feriere med barn, makan til barnevennlige, hygggelige mennesker og herlige strender for barn å boltre seg på skal man lete lenge etter. Vær forresten obs på bølger og understrømmer når dere/barna bader. God tur!

Skrevet

De har til og med smertestillende til barn, både paracet og Tylenol (som også er paracet, samme type som brukes i America).

Skrevet

Myggmiddel for voksne med DEET

Myggmiddel for barn

GEM pulver

Liten lommelykt

Liten saks, pinsett

Plaster, forbindinger, vanntett plaster, gnagsårplaster

Mesoft

Sårvask

Aloe vera eller annet som kan brukes mot solforbrenning/myggstikk (kløestillende)

Febernedsettende/smertestillende for barn og voksne

Termometer + hetter til dette

Solkrem til voksne og barn (går mye mer enn man tror!)

Nesespray

Imodium

Antihistamintabletter

Verifisert kopi av passene til alle i familien

Noen utskrifter av et ark der du har all nødvendig informasjon:

-Alle sitt passnummer

-Alle sitt fødselsnr.

-Nr. for å stenge ulike kredittkort og mobil (egne nr til dette)

-Nr. til SOS International + 24/7 nr til forsikringsselskapet

-policy nr. i reiseforsikringsselskapet

-nr til flyselskapet, flight nr. avgangs/ankomsttider

-Hotellets navn, telefonnr. osv.

-Nummeret til Norsk Luftambulanset (de har supergod veiledningstjeneste)

(dette kan du også legge igjen hjemme, så kan du evt. ringe til foreldrene dine om du trenger noe av det)

-Litt hyssing

-En liten "reisepakke" med sysaker

Forsikringskort

Tøm lommeboken for alt unødvendig (kjipt å miste ALT om man skulle bli frastjålet noe)

Solhatter, solbriller, myggnett til vogn, lett tøy som dekker på kvelden (i forhold til mygg), biotex reisepakker med vaskepulver, reisevaskesnor, dagstursekk, gode badesko til barna, to sett badetøy

På flyturen er det kjekt med ekstra skift, nok bleier og våtservietter, leker/tidtrøyte, litt gode og varme klær (synes alltid det er så kaldt på flyet!), litt snacks som ungen liker (frukt, kjeks osv.).

Var det jeg kom på i farten:)

Skrevet

wow... takk for veldig bra info!! :-)

Hva er GEM pulver?

Skrevet

Vi har kopier av pass, telefonnr til stenging av kort, kopi av sertfikat osv laget paa mailen til baade meg og mannen slik at man alltid kan faa tak i det.

Det er faktisk veldig greit.

Ellers saa faar man tak i det meste rundt forbi, selv i Thailand.

God tur !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...