Gå til innhold

Gode råd mot molusker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var med jenta vår til legen i dag angående utslett som hun hadde på lårene sine. Fikk vite at det var molusker og at dette var en type virus som bare måtte gå bort av seg selv. Det eneste rådet vi fikk, var at vi kunne bruke badeolje når hun skulle bade. Ellers var det greit med luftige klær samt at vi smørte henne med en fuktighetskrem.

Det ser ganske stygt ut med disse hvitaktige blemmene og hun klarer ikke la være å klø seg heller, så da sprer det seg bare videre nedover lårene. Noen her inne som har erfaring med dette og kanskje har noen gode råd på lager? har aldri vært borti dette før..

Fortsetter under...

Skrevet

Dette sleit vi en del med på jenta her. Hun hadde det i rumpa av alle ting. Hvis de er hvite anbefales det å klemme de ut visstnok. Da går prossessen litt fortere. Men det kan være ubehagelig. Det gikk greit på vår jente... Hørte på babycallen etter leggetid at hun sang: "jeg har klumper i rompa..." Vi kalt det klumper til henne da... hehe...

Uansett; jeg fikk også anbefalt jojobaolje... Jeg kan vel ikke si det var noe hokkuspokkus over det, men den er veldig fin mot rynker og mye annet. Så skader ikke ikke å kjøpe inn ;-) Jeg bruker den rundt øynene...

Ellers kan jo sånn barrierekremer (sink salve ect) kanskje hjelpe mot at det ikke spres seg så veldig... Du må nok forberede deg på at dette tar noen mnd.

Skrevet

råder deg til å la de være mest mulig i ro. Det går bort av seg selv etter hvert, og det kan være svært ubehagelig for barnet dersom du forsøker å klemme på de.

Dersom de er veldig plagsomme, kan du få en hudlege til å skjære de bort. Det er helt smertefritt når man smører emlakrem på i forkant:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...