Gå til innhold

Lurer på om noe av vannet har gått... trenger hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg var på do og tissa nå, så kom det mer tiss etter jeg var ferdig i det jeg skulle til å tørke meg...

kan det være mer tiss eller mulig fostervann...

jeg reagerte liksom på at det kom mer... men det kan jo være jeg ikke merket jeg trøkte ut mer tiss????

er til termin.. 2 uker over menstermin.. på Ul termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å si, men hvis det er vannet ditt som har gått så vil det trolig komme mer. Vannet kan enten komme på en gang eller gradvis. Dersom det kommer mer er det trolig vannet ditt som har gått. Da er det viktig at du legger deg ned og ringer føden.

Lykke til!

Skrevet

Det kan godt være vannet som går:-)

Her gikk det rett etter at jeg hadde gått av toalettet, så jeg stod på gulvet da det skjedde.

Men det var ikke alt vannet som gikk, bare litt, men nok til at det ble vått på gulvet.

Gikk i fødsel i løpet av den natten.

Lykke til!

Skrevet

Ta på deg et bind, og se om det kommer mer. Det lukter litt søtlig (som sæd). Jeg ville ringt føden og hørt med dem, det er bedre å ringe for mye enn for lite. Det høres ut som om det er vannet, så får håpe at riene setter igang snart :) Lykke til!

Skrevet

Du må ringe føden med en gang og de bør si at du må komme innom en tur så de kan ta en test for å sjekke om du har hatt vannavgang. Det er viktig at du gjør det med en gang, for hvis vannet har begynt å lekke kan det være infeksjonsfare. Du må ikke vente og se om det vil lekke mer, for det er ingen garanti for at det vil skje.

For min del kom det litt vann én gang, og jeg visste ikke at det var så alvorlig så det gikk over 24 timer før jeg kom meg til føden og fikk det sjekket. Da fikk jeg "kjeft" fordi jeg ikke hadde kommet før og måtte ta en ekstra blodprøve. Heldigvis gikk alt bra, men skulle gjerne fått info om dette på forhånd!

Skrevet

oi... men jeg kan vel vente et par timer??

sist så gikk også litt av vannet mens jeg satt på do kl 8 om morgenen, trodde også den gangen at det var litt ekstra tiss som kom.. da startet riene ca kl 10... og resten av vannet ble tatt på sykhuset når de satt elektrode på hode til den lille...

tusen takk for svar dere:):)

HI

Skrevet

Hos meg hadde det jo gått over 24 timer da, og ingen rier hadde begynt, så da reagerte de på at det var altfor lenge å ha gått med vannavgang.

Det kan jo være riene dine setter i gang snart hvis det var litt av vannet som gikk, men jeg tenker iallfall at du ikke må glemme saken dersom ikke noe skjer og tenke at "det var sikkert ikke vannet, da", for det kan det godt ha vært selv om mer vann/riene ikke kommer i løpet av kort tid.

Masse lykke til med fødsel :-)

Hilsen anonym over

Skrevet

heia, hos meg gikk og vanet litt og litt...reagerte sånn som du at det virket som om jeg ikke klarte å holde på tisset...etter en stund ringte jeg føden, men fikk bare beskjed om å vente og se an ettersom riene ikke var begynt enda..

mini ble født 5 timer etter så alt gikk plutselig veldig fort...

lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...