Gå til innhold

sukk, 3. dressen til nå i vinter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

satser på at den holder ut sesongen. Det er ganske kjedelig,det koster jo endel med ny vinterdress. Heldigvis var vi forutseende nok til å kjøpe dresser på salg...

Flere som sliter dresser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags dress har du da?

En dress av god kvalitet skal ikke slites ut på den måten - da hadde jeg klaget:)

Skrevet

hvilke dresser har du kjøpt? mine har reima dresser og har brukt de som regntøy fra september og nå i snøen i to mnd..... er ikke noe slitt i det heletatt

Skrevet

Nope. Guttungen bruker sin dress på andre året nå og den er like hel. Men så har han Reima da, he he :o)

Skrevet

første "gode" dressen vi hadde var Troll. Den var god så lenge den varte, men det ble slitt hull på knea. Den ble brukt litt på sand også, så jeg tenkte det var det den ikke tålte. I vinter starta vi med en billig dress, den varte omtrent til snøen kom ordentlig. Da hadde vi Reima, som varte nesten ut januar før der var hull på den. Nå har vi reflex, så får vi håpe den holder. At vi kjøpte de dyre dressene forsvarte jeg med at lillesøster kunne arve, men den gang ei.

Skrevet

Nei, mine har dressene sine lenge. De holder til de blir for små rett og slett.

Skrevet

Vi har to dresser som hun bruker på andre året nå. Ingen hull og lite slitasje..

Og så fikk vi en ny en i år og den er like fin..

Dere må ha vært kjempeuheldige om dere må kjøpe nye så ofte..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Oij, såpass? De 3-4 åra brukte vi sparkjøp sin dress, så gikk vi over til 2-delt helly hansen. Sparkjøp sine ble aldri slitt, helly hansen ble litt slitt nederst på kanten fordi den var for lang og hun tråkka på den. God som ny enda!

Skrevet

Hadde du klaget på Troll-dressen, så hadde du fått ny!!!

De garanterer at den ikke skal slites ut ved normal barnehage-bruk!

Skrevet

Reima-dressene våre har gått i arv, og nå bruker tredjemann den. Ser ikke ut til at han klarer å slite den ut heller.

Skrevet

Vi har ikke klart å slite ut noen dresser med vår 3årige gutt. Han har ingen reimadresser heller (eller jo, en vi arva som er sånn vår/høstdress). Han har hatt dresser fra reflex og mikk-line. Eneste som evt går er den strikken under beina, men det er jo bare som forventet.

Gjest sug lut
Skrevet

Eneste dressen som har holdt her i vinter er den til 399 fra Leketøy, men den ble plutselig for kort i kroppen, så i jula måtte det skiftes dress. Nå er HH (ungens) og Reima (bestekompisens) er lappa i rompa opptil flere ganger. Og nå etter nyttår er det jo definitivt mer av en snøvinter, men ungene sklir jo på alt annet enn snøen også, på trappekanter og halvstrødd vei, akkurat som de gjorde i høst m Leketøy-dressen. Likevel har ikke Leketøy (Coop Obs) tegn til hull noe sted.

Skrevet

Hvordan er det å bevege seg i leketøy? Den hørtes ganske ok ut. Coop obs altså?

Gjest sug lut
Skrevet

Leketøy er varmere fordi den er tjukkere, så hun trengte ikke så mye tjukk ull under (bortsett fra da det var -20), så selv om dressen er mindre slank i fasongen så går det greit. HH må det mer klær under.

Men Leketøy er ikke genial i design, den har en irriterende borrelåslukking over glidelåsen som har en tendens til å borre seg fast i innsiden av dressen (fleece innside i overkroppen) når man tar den på. Men den er lett i vekt, så bevegelighet er ikke et problem, og har god fleece-kant i halsen. Jeg må si at til syvende og sist er det slitestyrke jeg er interessert i, for jeg kan ikke drive med tre dresser pr vinter.

Gjest sug lut
Skrevet

Har skoleunge, da, ser du har treåring, så vekta alene (vekt av rompa mot bakken og mot alt som sliter) vil jo tilsi større slitasje.

Skrevet

Vi har brukt en troll dress til tre gutter, og den holder enda. Den er brukt til både vinter og vårdress.

Skrevet

Ok. Takk :)

Greit å ha litt tips i bakhodet neste gang vi skal kjøpe dress. :)

Skrevet

Da vil jeg anbefale deg Ticket 2 heaven. Knallgod dress, og den ser helt ny ut enda :)

Skrevet

Reima dressene vi har hatt til guttene mine har aldri holdt en hel sesong....synes Reima er dårlig! i Fjord kjøpte jeg Nanook to delt sett men det kostet 2999,- men den kan lillebror arve, men jeg hadde en ekstra bukse fra HM som han brukte i overgangsperioder der det var kaldt men lite sne, for og spare buksen litt.

Skrevet

Oj. Min sönn bruker dress hver eneste dag fra oktober til april og han kryper på bakken, aker ned jordhauger, trykker seg inn mellom busker - og ikke engang han sliter dresser som ditt barn! Reima er derimot ikke särlig bra nei. Den dressen han hadde for to år siden ble veldig stygg på en sesong. Ifjor hadde han LegoTec, den kanskje du burde vurdere til neste år? sönnen hadde den i 1 1/2 sesong og den er ikke engang halvparten så slitt som Reima ble på en sesong:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...