Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Hvor lavt var det og hvilke tiltak ble iverksatt? Har fått påvist jernlager på 5,3 og hb på 8. Holder det med vanlige jerntabl.for å øke verdiene? Hvor lang tid tar det for å normalisere slike verdier?
It's all about me Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Vet ikke hva jernlageret var på, men det var lavt. Hb var på 10. Har ikke noe bra erfaring med jerntabletter fra tidligere så begynte på Floradix fra dagligvaren og synes det fungerte supert. Merker stor forskjell etter kort tid.
Ranveig R Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Hb'en min har alltid vore bra, sjølv om jernlagrene har vore lave. Kroppen min utnytter det jernet den har heilt til det blir tomt, liksom. Hadde jernlagre på 9 i desember 08, begynte på Duroferon (litt meir "heavy" enn daglegavrejern). Gjekk på det lenge utan bedring. I mai 09 var jernlagrene på 8. Slutta å amme, og etter 1 mnd var eg oppe i 24...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Jeg hadde jernlager på 5, husker ikke hb, men tror den var rett over 10. Jeg begynte med hemofer som er 60mg, men måtte over på ferro-retard som er ca 200mg. Unngå melk når du tar tablettene da kalsium hindrer jernopptak. Drikk heller f.eks appelsinjuice, for c-vitaminer hjelper opptaket.
RompeRock Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Jeg fikk telefon fra legen i dag, om at jeg har 6 i jernlager. Er i 33. uke. Men hb var fint, på 11.6. Begynte med hemofer i dag, men er redd det er for lite jern i det. Men det er best mot et allerede forstoppet system, så jeg prøver det nå før jeg eventuelt går over til hardere kost Kan jeg slenge på et spørsmål til dere som har tatt andre jerntabletter enn hemofer: Ble dere veldig trege i magen?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Jeg fikk veldig lave jernlagre igjen da jeg bytta fra depottabletter til hemofer... Bare en liten advarsel ;-) Floradix og hemofer er ikke like sterke! Men er fint for de som ikke har veldig lite jern. Litt treg i magen med depottabletter i starten, men gikk over hos meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå