Klara123 Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Vi er på jakt etter dagmamma for vår lille snuppa, og innrømmer at jeg er blitt forvirret (og litt fortvilt) etter å ha lest flere steder at man må være forsiktig, for det er mange dagmammaer som jobber "svart" og er like dyre som de registrerte. Så nå lurer jeg på hvordan det er mulig å finne ut om en dagmamma er registrert eller ikke? Holder det bare med referanser? Vi bor ellers i Stavanger, så hvis det er noen her som kan anbefale oss en "hvit" dagmamma, ville det være supert ... men ellers er jeg veldig interessert å høre også andres erfaringer.
Fire småtroll Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Hvis en dagmamma er hvit må dere som "arbeidsgiveren" hennes levere inn et skjema til skattekontoret hvert år hvor dere skriver hvor mye dere har lønnet henne. Det er disse opplysningene hun får beregnet skatten sin fra.. Så en hvit dagmamma sier garantert til dere at hun er hvit, så dere får fyllt ut dette skjemaet. En svart vil også garantert fortelle dere det, for det ville jo være en katastrofe for den svarte dagmammaen om dere leverer inn skjemaet
Kamomille Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 å være registrert dagmamma har igrunnen ingenting med å være hvit eller svart. Du kan fint være hvit dagmamma uten å være registrert dagmamma. Hvit betyr jo bare at du betaler skatt:) Du kan jo bare spørre henne om hun er registrert elle rikke. Hvis hun er det, så kan du jo sjekke med kommunen om opplysningene hun gir stemmer med det de har registrert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå