Gå til innhold

Hrmf, trudde ikkje eg skulle spørre om oppkast og bhg, men here goes:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, eg veit at barnet skal haldast heime 48 t etter oppkast. Men gjeld det uansett? Jenta vår hadde litt feber i natt (38,3). Ho skreik og hosta og kasta opp littegrann. I dag har ho vore feberfri, men i dag tidleg hadde ho ei skrikebyge der ho og kasta opp, igjen berre bittelitt.

Ho har ikkje kasta opp fleire gongar og er heller ikkje dårleg i magen/diaré, så eg TRUR ikkje det er omgangssjuke det er snakk om. Det er ingen andre her i huset som er sjuke, anna enn forkjølelse.

Ville du holdt ho heime i morgon om det var ditt barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette gjelder jo ved omganssyke som er veldig smitsomt. Ikke hvis barnet brekker seg/kaster opp pga hoste eller fordi de har svelget maten feil:)

Skrevet

Hos oss er det 48 timer ved ei veldig smittsom omgangsyke. Ellers 24 timer. Men ellers har vi regel på at har barnet hatt feber kvelden før. Evt natt skal det ikke i barnehgen. Annbefaler og en feberfri dag hjemme før bhg. Dette fordi allmentilstanden til barnet ofte er nedsatt da og da er det tungt for ett barn å holde tempoet i barnehagen.

Skrevet

Ja, hadde uansett holdt ho heime i morgon om ho hadde hatt feber i dag (eller om ho får feber i natt og sjølvsagt). Viktig å ta hensyn til kroppen.

Føler meg ganske så sikker på at det ikkje er omgangssjuke som er ute og går, så då drar vi nok i bhg i morgon så sant ho ikkje blir dårlegare.

Takk for svar :o)

Skrevet

Hva er forskjellen på veldig smittsom omgangsyke og bare vanlig smittsom omganssyke da.....??

Skrevet

Gutten min har astma, og har av og til natthoste som fører til at han brekker seg. Han har av og til litt slim som han hoster opp om morgenen også. Jeg har sendt ham i barnehagen likevel. Så lenge de ikke har feber og det ikke er noe smittsomt, vil jeg tro 48timers regelen ikke gjelder. Jeg er vanligvis veldig streng når det gjelder å ha ham hjemme, og har han vanligvis hjemme lenger enn jeg strengt tatt trenger, men skal man holde på sånn kommer man seg jo aldri på jobb. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...