jollybaby Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Fler som skal ha uttak i uke sju? Vi skal ha vår første icsi og er veldig spente!
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Hei! Håper på uttak i uke 7, skal på UL mandag 15.2. Starter med sprøyter i morgen. Dette er mitt 2. forsøk og prøver kort regime denne gangen... er spent ja :-)
Liaes Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Vi skal ha uttak i uke 7! Vårt første icsi, kort regime. Begynte på sprøyter (puregon 125ie) lørdag 6.2 og er på sprøytedag 4 idag. I morgen starter jeg på cetrotide 0.25mg. Skal til ul førstkommende fredag 12.2. Hvilke medisiner er dere på?
jollybaby Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2010 Jeg starta på menopur for fire dager siden. UL i morra- spent på om alt utvikler seg som det skal...
jollybaby Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2010 Jeg har ikke fått vite hva slags medisiner jeg skal på videre.......
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Jeg skal gå på 75ie Gonal-f og 75ie Menopur. Forrige forsøk gikk jeg på 225ie Menopur og ble overstimulert.
Liaes Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Hvordan går det med dere? Skal reise opp til tr.heim på ul i morgen, da har jeg gått på puregon i 6 dager og er på syklusdag 9! Kjenner godt at det skjer ting nede i eggstokkene nå. Murrer og stikker veldig ofte. Kjennes også litt "fullt" ut der.. Hehe.. Så får vi høre hva de har og si i morgen! Har dere vært på ul? hvordan gikk det? Fikk dere vite hvor mange eggposer og sånt dere hadde?
jollybaby Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2010 Jeg hadde hvertfall ti eggposer på hver side. Så her er det bare å passe på å ikke bli overstimulere. Jeg skal gå ned på menopurdosen min fram til mandag. Ny ultralyd på mandag. Uttak onsdag.
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 Hei jenter! Jeg er bare på andre dag med sprøyter, skal på ul på mandag, og er veldig spent! Går på gonal-f og menopur denne gangen, sist gikk jeg på 225ie Menopur og var på grensen til overstimulert jeg også, måtte også gå ned på dosen. Lykke til jenter :-)
Liaes Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 Da er vi kommet tilbake fra ul! Hvertfall 6 eggposer på hver side! Kjempe fornøyd, siden det er kort regime. Alt såg fint ut og jeg skal gå på puregon til i morgen, og cetrotide til søndag. Og eggløsnings sprøyte på søndag kl 22.00. Uttak tirsdag og innsett på torsdag!
Liaes Skrevet 13. februar 2010 #12 Skrevet 13. februar 2010 Vi holder til på St.olavs! Fornøyd så langt! Dere?
jollybaby Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #13 Skrevet 13. februar 2010 Aleris:-) Første runde- veldig fornøyd til nå.
Ingi69 Skrevet 14. februar 2010 #14 Skrevet 14. februar 2010 Hei:)) Eg skal også ha uttak/innsett i veke 7, uttak onsdag og innsett fredag. Har vore til ultralyd i dag, i alle fall ti eggposar og OK livmorslimhinne. Alt ser med andre ord bra ut så langt;) Dette er mitt siste ferskforsøk. Var gravid på fryseforsøk sist mars, men hadde ein tidleg SA. Håper at det kan gå veien denne gangen:) Lykke til til oss alle:))
Liaes Skrevet 15. februar 2010 #15 Skrevet 15. februar 2010 Turva: Hvor holder dere til? Og så må du fortelle hvordan det gikk på ul idag! Jolly: Har du fått dato for uttak? Vi reiser opp til tr.heim i kveld, og på sykehuset i morgen for uttak! Første par ut, så blir vell ferdig forholdsvis tidlig! Satt EL sprøyte igår kveld, så nå er jeg helt ferdige me sprøytene for denne gang! Ingi69: Så bra alt så fint ut! Har du mange forsøk bak deg eller? Her er vi på første icsi!
jollybaby Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #16 Skrevet 15. februar 2010 Vi skal ha uttak på torsdag og innset lørdag. Veldig skuffa etter UL i dag-bare to egg klare..... var redde for å overstimulere meg og ende opp med 20 egg. Da ble det heller understimulering og bare to egg istedet.... Men men bedre med to bra enn 20 dårlige. Trenger bare ett gullegg!
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 15. februar 2010 #17 Skrevet 15. februar 2010 Skjønner godt du er skuffa jollybaby, men som du sier så er det bare ett gullegg du trenger og du skal se at kvalitet er mye bedre enn kvantitet!!! Krysser fingre og tær for deg! liaes; nå nærmer det seg uttak for deg - så spennende!! Blir spennende å høre fangsten. Masse lykke til iallefall!!! Ingi69; gratulerer med flott resultat på UL! Det kan hende at jeg bikker over i uke 8, men alt var ok på UL i dag, har gått bare 5 dager på stimulering, så de var fornøyd med at de så 4 eggposer på den ene eggstokken og 5-6 på den andre, slimhinna var 6,5 mm. Jeg skal fortsette med samme dose og så er det ny ul på onsdag, tidligst uttak på fredag, men det er det ul på onsdag som bestemmer. Jeg går også på lavere dose enn sist pga overstimulering som deg jollybaby, så var litt spent i dag...og må si at jeg er fornøyd! Lykke til med uttak tirsdag (liaes), onsdag (ingi69) og torsdag (jollybaby), og så håper jeg at jeg kommer etter på fredag :-)
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 15. februar 2010 #18 Skrevet 15. februar 2010 ..glemte å si at vi holder til ved UNN (Tromsø), men bor ikke der, så det ser ut til å bli et langt opphold her...
Ingi69 Skrevet 15. februar 2010 #19 Skrevet 15. februar 2010 Dette er mitt tredje... og siste?.. ferskforsøk. I alle fall det siste i det offentlege. Vi får satse på at det kan lykkast denne gongen. Har i tillegg hatt ett fryseforsøk. På mitt første ferskforsøk (sept 08) fekk eg ingenting på frys. I januar i fjor fekk eg to på frys, men berre ett overlevde opptininga. Blei gravid på dette fryseforsøket, men hadde ein tidleg SA. Håper du greier å finne ting å fylle dagene med i Tromsø, Turva:) Ikkje alltid så lett å slappe av og nyte masse fritid i en slik prosess..
Liaes Skrevet 15. februar 2010 #20 Skrevet 15. februar 2010 Ojsann! Morsomt at ingen har uttak samme dag! Ja, fra nå skal jeg faste! Så blir det beroligende og paracet i morgen kl 7, og uttak kl 8. Og i mellomtiden skal mannen fikse prøve! Hvordan gjør dere det med sædprøve? "Hjelper" dere til? Skal oppdattere så snart morfinen er ute av kroppen og jeg greier og tenke klart! Vi får håpe det går rette veien for oss alle denne gangen!
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 16. februar 2010 #22 Skrevet 16. februar 2010 Lykke til med uttaket i dag, liaes - er spent på rapport :-) Ingi69; ja, det er ikke så lett å være langt hjemmefra i denne prosessen nei, men dagene går nå på et vis.. Skal ut å shoppe litt nå, bor heldigvis midt i sentrum, ellers blir det mye pc og tv... Så dette er ditt siste offentlige forsøk? Dette er mitt andre ferskforsøk, det står litt om veien hit på profilen min. Jollybaby; jeg har fortsatt mere tror på kvalitet enn kvantitet! Du skal se at det er gulleggene skal høste nå! Ha en fin dag alle!
Ma74 Skrevet 16. februar 2010 #23 Skrevet 16. februar 2010 Blir med her jeg :-) Fikk satt inn en liten eskimo i går (15.02) Blir mitt siste i offentlig regi. Har hatt 3 ferskforsøk før, ett avbrutt og nå kun ett egg som lå på frys, som heldigvis overlevde opptiningen. Lykke til!
Liaes Skrevet 16. februar 2010 #24 Skrevet 16. februar 2010 Da er jeg hjemme igjen! Ble ikke så dårlig så vi dro rett fra sykehuset og shoppet! Det hele gikk egentlig veldig greit! Startet med at jeg tok beroligende en time før vi skulle være der, så kom vi på sykehuset og mannen ordnet med sædprøve og så gikk vi inn på laben, der vi fikk se litt på prøven. Den var bedre enn forventet og vi så noen veldig raske svømmere!! :) Så bli vi tatt inn på avdelingen og jeg fikk satt veneflo og ordnet med sykemelding og div andre papir. Da ble vi fulgt på ett rom der hvor jeg kledde av meg nedentil og gikk inn på nabo rommet. Så fikk jeg tre ledninger på brystet, en duppeditt på fingeren og blodtrykksmåler på overarmen. Det hele skjedde i en helt vanlig gyn stol. Så fikk jeg morfin og en lege og noen andre helsepersonell kom inn. det ble satt lokalbedøvlse i hver side av skjede veggen. Ikke noe særlig vondt,bare ubehagelig. Morfinen gjorde at jeg følte meg stupfull! Men etter 5mins tid ble jeg skikkeli kvalm! Husker egentlig ikke så alt for masse av selve inngrepet, var litt høy! Selve uttaket var ikke vondt, kjente at det stakk litt i eggstokkene 2-3 ganger. Heller ikke noe vondt etter uttaket, men kjenner at det har skjedd ting der nede! Fikk ut 12 egg!! Kjempe fornøyd med resultatet!
Liaes Skrevet 16. februar 2010 #25 Skrevet 16. februar 2010 Glemte og si lykke til på uttak i morgen ingi69!! :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå