Gå til innhold

Når man har fått meldekort fra NAV i posten så betyr det at man får ytelser, sant ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt uføre, men fikk avslag. Har sendt klage men også søkt om attføring i mellomtiden. I dag fikk jeg meldekort i posten, betyr det at jeg vil få utbetaling etter at jeg har sendt det ?

Jeg har gått på attføring i flere år og har aldri opplevd å få meldekort om jeg ikke får utbetaling.

Har ikke fått noe brev om at attføringen er innvilget heller.

Kan jo ringe NAV i morgen, men ville høre her først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer til alle som er vurdert til å skulle sende meldekort. men det skal ikke sendes til de som ikke har/får en ytelse.

Du har kanskje en stønad nå som gjør at du skal sende meldekort? attføringspenger i ventetid f.eks?

Skrevet

Nei. Jeg gikk over 1 år i permisjon, derfor mistet jeg attføringen jeg hadde. Søkte om uføre i permisjonen men fikk avslag så da søkte jeg attføring for et par uker siden. Nå har jeg fått meldekort men ikke vedtak på at attføringen er innvilget.

Men da må vel det bety at den er innvilget men at brevet ikke har kommet enda ? For jeg må jo få en slags ytelse når jeg må sende meldekort, eller ?

Skrevet

Det er mange som sender meldekort for å være aktivt arbeidssøkende, uten at det utløser rettigheter på penger.

Når det er sagt; sikker på at du ikke har blitt tilstått arbeidsavklaringspenger? Ny ytelse som skal erstatte rehab, attføring og dagpenger. Haken er at ALLE må sende meldekort, med mindre det er veldig tungtveiende grunner for fritak.

(og JA; jeg jobber i nav. Men på kommune-siden, heldigvis;)

Skrevet

Det nye blir jo arbeidsavklaringspenger...phu...

Dvs at det som i dag er tidsbegrenset ufør, arbeidsledig, rehab.penger og attføring går for det samme.

Alle skal sende meldekort.

Det kan være at du får meldekort selv om de ikke har avgjort saken din. For mest sannsynlig vil du få en eller annen stønad mens du er søker.

Det er forøvrig lettere å sende meldekort på nettet :-)

Skrevet

Det kan jo være at du har registrert deg som arbeidsøker på nav.no?

Da får du også meldekort i posten/elektronisk

Skrevet

Takker for svar : ) Ja, har gjort om slik at jeg kan sende på nettet : )

Skrevet

Det betyr IKKE at man får ytelser nei. Det betyr kun at du står registrert hos NAV. Du må få et vedtak om ytelser i tillegg. Dette vedtaket vil derimot opphøre dersom du ikke sender meldekort...

Skrevet

Har ikke fått noe brev fra NAV om noe annet enn det brevet jeg fikk med meldekort.

Skrevet

Da har du nok ikke fått innvilget noen ytelse. Det eneste som gis i ventetid er om du innehar en stønad som f.eks RP/YA så kan du få denne fprlenget i ventetid deresom du søker uførestønad.

Du har nok da fått meldekortene fordi du har registret deg på nav.no

Skrevet

Ikke ? Nei vel, da får jeg holde ut litt til, da. Har gått i over halvannet år uten penger fra NAV nå, så det begynner å bli tøft.

Skrevet

Arbeidsavklaringspenger (AAP) vil tre i kraft fra 01.03.10. Nevnte ytelse vil erstatte rehabiliteringspenger, tidsbegrenset uførestønad og yrkesrettet attføring. NB! ikke dagpenger som RødRev skriver over her.

Kan ikke tenke meg at du vil få noen utbetalinger før du har mottatt vedtak. Det er ofte åtte ukers saksbehandlingstid på yrkesrettet attføring.

Skrevet

Jaja, sånn kan det gå. Bra noen følger med :) Enda godt det ikke er meg som kommer til å jobbe med akkurat dette, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...