Gå til innhold

har vannet gått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

koste litt med meg selv i går...:)

pluttselig så ble det så veldig vått. kan vannet ha gått, eller tisset jeg ukontrollert på meg?

vet det er et litt rart spmål, men må bare høre..

jeg er 36 uker på vei,

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis det drypper / renner uten at du presser eller på toalettet så kan det være vannet. Du ser det litt på farge og lukt.

Skrevet

Hahahhahahha! :D

For et sykt spm :P Men skjønner du lurar da :P

Det kan være så mangt, men de fleste merker når vannet går, ettersom det er snakk om en liter fostervann.

Skrevet

jajaja...:) jeg måtte bare få et svar...

men er det ikke litt forskjellig til hver enkelt hvor mye vann som kommer da?

jeg var jo på do og tisset først... det luktet kansje litt sterkt, men fargen var blank...men om det er vannet, er fødselen da i gang, skulle jeg ha merket no, for jeg kjenner jo at babyen en vilter og sparker som før.. har ikke noe vondt heller..

Skrevet

Fostervann lukter litt rart, noen sier den lukten minner om lukta av sæd?

Ta på deg et bind, sjekk dette, for selv om vannet har gått så vil det alltid komme litt mer. Når vannet går vil normalt sett riene sette i gang også etter kort tid så langt ute i svangerskapet, de fleste vil også merke at magen synker merkbart.

Ufrivillig vannlatning i slutten er faktisk ikke uvanlig, nerver kommer i klem og det er et stort press på blæren, hormoner kan også påvirke bekkenmuskulaturen slik at man ikke klarer å holde seg eller kjenner så godt at man trenger å late vannet.

Skrevet

Legger til at du uansett bør kontakte fødeavdeligen å be om råd og høre om de vil sjekke deg, vannavgang kan i noen tilfeller føre til at navlestrengen blir klemt, så vær obs på barnets aktivitet, at barnet er aktivt er et godt tegn, men hvis barnet plutselig blir uvanlig rolig så bør du komme deg på føden asap.

Annonse

Skrevet

Om du er usikker ringer du føden og spør om råd.

Dersom vatnet har gått skal fødselen dettast i gong etter 2-3 døgn pga infeksjonsfaren.

Anonym: Det er fullt mulig at vatnet går litt etter litt. Det er ikkje alle som opplever eit plask for å seie det slik.

Skrevet

takk for svar. har ikke merket noe mer vannavgang etter dette.. og babyen er fortsatt veldig aktiv.

lurer på om det luktet litt amoniakk... d vart ivertfall en sterk/svak lukt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...