Gå til innhold

Omgangssyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi kastet opp i natt og har bare kastet opp den ene gangen. Vi holdt henne hjemme fra barnehagen i dag, men hun har vært i helt fin form og har spist ganske bra. Det går omgangssyke i barnehagen. Hun hadde det samme før jul, kastet opp en gang om natten og ikke noe mer. Da hadde hun dårlig matlyst dagen etter. Det gikk da også omgangssyke i barnehagen. Kan man få omganssyken så lett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min erfaring er at jo yngre de er, jo mildere får de det.

Her hadde eldste mann på 5 år omgangsyken først. Kasta opp 1 dag, ikke noe diare og var ganske så slapp og sov mye.

Minstemann på 1 1/2 år hadde lite matlyst, litt løs i magen og kastet opp bare 1 gang.

Jeg følte meg elending ;) oppkast og diare omhverandre i 1 døgn. hate it.

Så selv om ho kasta opp 1 gang bare, er jeg ganske så sikker på at det var omgangsyken.

Skrevet

Jenta mi på 1,5 år hadde det før jul, da kastet hun opp bare en kveld og natt. Nå fikk hun det igjen forrige uke, og da kastet hun opp i tre dager! Så det er vel litt forskjellig.

Jeg hadde vært litt i tvil om det var omgangssyken eller ikke om hun bare hadde kastet opp en eneste gang, men det kan vel sikkert hende, det også...

Skrevet

Er jo ikke det at det er så viktig om det var omgangssyke, var bare litt nysgjerring. Jeg tror nok selv det var det. Det har skjedd tre ganger i hennes liv at hun har kastet opp og den første gangen var forrige vinter rett etter jeg hadde hatt omgangssyke og de to siste gangene har mange i barnehagen hatt det. Så jeg tviler på om det er tilfeldig at hun har kastet opp akkurat da. Hun har nok bare vært heldig og sluppet billig unna til nå. Trodde bare ikke man få det så lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...