Gå til innhold

Hva kan jeg spise? Noen som er flinke på dette med slankemat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først.. Jeg har tatt masse prøver hos legen fordi jeg har så mye luft i magen og er hard i magen, men det slår ikke ut på noe. Mulig det kan være en blanding av at jeg tåler hvetemel dårlig og stresser mye?

I går spiste jeg noen vafler laget på fiberhvetemel, havregryn og lite sukker. Men jeg fikk masse luft i magen nesten med en gang, og det har vært sånn i hele dag.

Nå har jeg kjøpt meg 30 days for jeg har lyst til å gå ned litt, samt at jeg har hørt at den skal virke bra på magen/tarmen. Men det er jo så mye det står at jeg burde holde meg unna. Noen som er flinke på dette med matretter?

* Jeg må unngå brød bakt på hvete. Skulle kanskje holdt meg unna all bakst, men vanskelig syns jeg. Knekkebrød er det greit (grove)?

* Unngå poteter, greit nok for det spiser vi nesten ikke.

* Unngå alle melkeprodukter. Er det noe bra da?

* Sukkerholdig drikke og matvarer skjønner jeg jo, blir litt godis i helgen.

* Rødt kjøtt, men det spiser jeg nesten ikke.

* Redusere bruken av saftfulle frukter som: appelsiner, sitrus og meloner.

* Unngå rå salater. Kan føre til oppblåsthet og forstoppelse.. Noe jeg ikke har hørt før.

Står også at jeg ikke skal drikke for mye væske.. Ikke mer enn 1,5 liter til dagen.. Men det kan vel ikke gjelde vann? Det er bare vann jeg drikker.

Hva skal jeg spise da? Vi spiser mest fullkornsris. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt brun ris? Som ikke må kokes i en evighet?

Mange spm. Men noen som har noen gode frokost, lunsj og middagstips?

Setter stor pris på om noen har et eller annet tips :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...