Gå til innhold

Er Anna og Hanna for like navn på (halv)søstre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med, og venter en datter med en mann som har en datter fra før. Hans datter heter Hanna. Fra jeg var liten har jeg ønsker å kalle enn evt datter for Anna etter en person som betyr mye for meg.

Flokken med "mine,dine" blir da i så fall hetende Hanna, Nora, Daniel og Anna.

Han synes det høres for likt ut når vi bare sier Hanna og Anna, men de er jo 4 barn, og vi vil vel oftere betegner dem som "Hanna, Nora, Daniel og Anna" - enn bare "Hanna og Anna".. Han liker navet godt, sånn utenom at han synes de er litt like.. Hva tenker dere?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det blir for likt...

Skrevet

Ja, synes det blir for likt med to halvsøstre som heter Anna og Hanna.

Skrevet

Det blir for likt desverre... Hva med Julianna, Annabelle, Anne eller Ann?

Skrevet

Synes ikke det gjør så mye at de er like, jeg - spesielt siden Anna tydeligvis er et navn som betyr mye for deg. Hva med evt å kombinere Anna med et annet navn, så du får brukt det samtidig som det blir litt mer ulikt?

Skrevet

synes ikke det er så galt med like navn jeg da,kjempe fint!

hilsen en med veldig like navn på sine barn :))

Skrevet

Ja, for likt. Jeg ville kalle min sønn for Nikolai om jeg fik en gutt, men stesønnen min heter Nicholas, dermed blir det utelukket.

Skrevet

Det er litt likt, men jeg ville likevel gått for Anna. Er jo ikke slik at ungene skal henge i ræva på hverandre resten av livet og når Anna er et navn du bestandig har likt og et navn som også mannen liker så ville jeg absolutt gått for Anna

Skrevet

Hva når mannen din skal fortelle om Anna eller Hanna, sine to døtre? Folk kommer ikke til å klare å høre forskjell. Begge navnene er nydelige, men jeg ville satset på Anna som mellomnavn, eller første navn i dobbeltnavn hvor begge navnene brukes.

Skrevet

Såklart liker mannen navnet, han har jo kalt en annen datter nesten det samme...

Skrevet

Altfor likt. Hadde ikke funnet på å kalle søsken så like navn.

Skrevet

Jeg synest det er for likt - ta noe som ligner...Anne eller noe..

Skrevet

Jeg mener det går helt fint. Det er ikke så like navn.

Akkurat Hanna og Anna kunne de godt hete om de var bilogiske søstre også. Dessuten er det jo ikke sikkert at disse jentene kommer til å ha en så veldig nær relasjon resten av livet. Min erfaring er at halvsøsken gjerne med litt aldersforskjell, vokser opp mere som kusiner eller tante forhold, og da spiller det enda mindre rolle.

Det er jo for dumt om du skal la være å kalle jenta di det navnet du alltid har ønsket for en eventuell datter, fordi halvsøstra heter noe som ligner, ikke sant? Det er ikke sikkert de kommer til å være i familie så fryktelig lenge heller, nyfamilier ender desverre oftere enn andre (og det er ofte nok) med skilsmisse. Igjen dette med aldersforskjell, og det faktum at det er på far sida, det er jo ikke slik at denne Hanna bor fast med dere, og kommer altid til å være med dere.

Nei, ville ha kallt henne Anna jeg :-)

Skrevet

Ikke så like navn?? Det høres jo dønn likt ut hvis du sier det i en setning - den var god !!! HAha

Ja, HI bare kall ungen Anna, for dere kommer ifølge 19:36 til å skille dere, og ungene deres mister kontakten - alt ordner seg for snille piker!!!

Skrevet

Takk for mange svar!

Greit å se hva folk rundt også tenker :)

Man kan jo aldri garantere at vi er sammen resten av livet selv om det er det vi håper på nå selvfølgelig. Selv om jeg synes det var en tidig kommentar å komme med ;)

Det er ikke så stor forskjell i alder på barna. Jentene er 6 og 3 og gutten er 2,5., så det vil ikke bli større forskjell enn det er i mange familier med 3-4 barn i samme "kull" om jeg kan kalle det det...

Uansett, takk for innspill :)

HI

Skrevet

Jeg kjenner to søstre som heter Karen og Maren.. Og flere som har særkullsbarn som heter det samme.

Syns dere kan kalle ungen for Anna, selv om det er likt.

Skrevet

Jeg kjenner søstre som heter

Stina og Nina

og

Monika og Veronika

Dette er deres valg, ikke la dib folkets kritikk styre deg.

Gjest sug lut
Skrevet

Det går greit. Er jo tonemforskjell på dem også.

Skrevet

Jeg vet om to halvsøstre som heter Hanne og Hanna. Folk synes det er veldig sært, for å si det mildt. Like navn skaper også en del forvirring.

Jeg ville valgt et annet navn om jeg var deg - det finnes jo veldig mye å velge mellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...