Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Gleder meg skikkelig til den lille kommer, men jeg aner jo ikke hvor mye stress det kan være med en liten baby! Med Iris hadde jeg en fææl fødsel.. Amming tok det lang tid å få igang.. Men når det kom igang så var hun jo verdens snilleste! Hun sov hele natten med unntak av 2 måltider. Var jo mye amming og sånn på kveldene, men det var jo fordi puppene var tomme. Hun har aldri skreket babyskrik, hun klynket bare når det var noe hun ville. Bæsje gjorde hun heller ikke...=P 1 gang i uka ca. Aldri bysset henne i søvn. Såh, baby har vi ikke hatt =)
ippemo får augustbaby Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Hehe, høres ut som min eldste. Så kom lillebror og virkeligheten slo oss i hodet. Plutselig skjønte jeg hva det ville si å være en sliten småbarnsmor...;-) For den babyen skrek døgnet rundt, sov bare på meg og bare noen få timer i døgnet. Og ingen andre var god nok, da skrek han enda mer. Ikke tok han smokk heller, for mamma er jo en gedigen smokk? Uff, dårlige minner...;-)
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Du kan jo være heldig to ganger..? Jeg hadde to krevende babyer (store gutter som krevde mye mat..), og er definitivt ferdig med babystadiet.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Trenger jo ikke å bli så ille nå heller. ) Hadde det lignende som deg, mtp på fødsel, amming og tiden etterpå - men faktisk er det ingenting som skal stoppe meg fra i å tro, håpe og prøve på slik det var med Daniel. Ang fødsel og amming håper jeg det blir bra - men får jeg ikke til ammingen skal jeg denne gang glede meg over flaska. DET gjorde jeg ikke sist.. Var nesten skamfull over å gi flaske, etter å ha tilbringt tiden før fødsel på BIM. Snakket med mammaen min idag om hvor mye jeg gledet meg og hvilke minner vi hadde om dette med å gi både flaske, men også sitte i stolen med en sovende baby. Har virkelig lært at jeg skal benytte hver ledige tid til å sitte med babyen på fanget, gi flaske, kose meg... Nye stundene. For guuud som jeg savner det med Daniel. Jeg bysset aldri i søvn, han sovnet bare helt naturlig. Jeg gleder meg. Og krysser fingrene for at han ikke får kolikk. Derimot hadde jeg bæsjebleier mellom 4-8ganger PER dag. Etter han begynte å gå på do har han bedret seg, så nå bæsjer han ca 2ganger om dag. Men, må jo tørke på do enda.. Jeg håper jeg slipper unna det med denne altså... ;o) Så, jeg skal få verdens blideste baby igjen! ) Med sine problemer og særpreg - som en mor må hanskes med. Jeg gleder meg mer til å skifte bæsjebleier, enn det jeg klarer å glede meg over å gå gravid. Ingen hemmelighet at jeg bare eeeeelsker babytiden.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2010 Er nettopp dette jeg er redd for =P Førstemann er en engel, også kommer det stikk motsatte... Huff, får håpe denne babyen også blir rolig sånn som Iris. Skal nok en del til å få 2 sånne sovebarn! Nå er hun jo 16 mnd, og sover fra 18.30- 08.00! + 2 timer på dagtid. Har hatt perioder med opp kl 06 også da, men det gikk over etter ca 1 mnd heldigvis =) Blir veldig morsomt å se=) Morsomt å se hvordan deres nr 1 og nr 2 har vært også!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2010 Jeg skal også prøve å gjøre det samme jeg gjorde med Iris =) Men det er jo ingen garanti for at denne babyen jobber MED meg =P Hehe! Jeg gleder meg til å få babytid i det hele tatt jeg! Sist hadde jeg ruptur 3-4 og sting over alt! Voooondt!! Veldig vondt!! Også hadde jeg ikke hjerte til å si nei til besøk.. Det hjertet skal jeg prøve å gjemme denne gang... Sånn type *Hmm... mobilen ja... hvor da??* hehe. Eller bare si det rett ut om jeg klarer.. "Jeg orker ikke/ vil ikke ha besøk akkurat nå/i dag!" =) Jeg husker også hvor godt jeg savnet magen etter 4 mnd... Og gleder meg bare over den denne gangen =) Men gleder meg også mer og mer til babyen kommer. En liiiiten baby =D Som lukter så godt, også så koselig med alle de små klærne.. Hehe!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Nei, men jobber ikke babyene med oss.. Så bytter vi! Da går vi på byttesentralen altså Ikke minn meg på sting. Grøss og gru. Jeg brukte 2x saba fordi det var så voooondt å sitte. Og jeg kunne ikke sitte på høyresiden, det svidde og **' grøss Og besøk: jeg hadde fullt opp med besøk på sykehuset. Hjemme bodde jeg med mamma, pappa, broren min og bestemoren min. Noen dager etter jeg kom hjem kom også den andre bestemoren min i noen dager. Søstra mi kom innom støtt og stadig. Så kom barnefar en uke etter fødsel. Jeg gråter av glede over å se at Ahus har besøksforbud for alle bortsett fra søsken. (Og far såklart da...) Også skal jeg invitere. Samboeren var/er lunken ifh til at dette med at jeg ikke vil ha besøk. Men, jeg tar ikke imot besøk før jeg er klar. Det er jeg som har født, for helvete. Jeg vil gjerne ha besøk, men ikke før JEG er klar - og det mener jeg. Samboeren bare måååå ta tlf. Selv om det er MIN søster som ringer på hans tlf (fordi hun skal ha tak i MEG) så måååå han ta tlf. Hehe Jeg skjønner samboeren, ifh til besøk - det er hans førstefødte. Men det er også mitt hus folk skal inn i noen dager etter fødsel. Stå på kravene dine og si nei - men husk å gi de en dag hvor de kan komme. Jeg skal ta det opp med svigerfamilie og min familie før fødsel iallefall. For å slippe problemer og surmuling. Hehe, jeg hater magen og det å være gravid generelt. Skrev ett innlegg om det for 2dg siden tror jeg. http://www.dinbaby.com/forum/thread/141398718 Jeg regelrett hater å være gravid.... En liten baby, med de små tærne.. De søte små øynene som titter opp på deg og utforsker deg. Ågud, som jeg gleder meg
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. februar 2010 Æsj.. Håper virkelig vi slipper alle stingene =( Var sydd herifra til månen... Jeg skal prøve å være veldig streng på besøk de første 2 ukene hvertfall.. Folk kan godt komme å se på babyen! Ingen problem! =) MEN det blir ikke på timesvis! =) Og jeg har sagt det til sambo, at Iris skal være den første som får sett henne. INGEN får komme inn på sykehuset før hun har sett henne! Ja, hun er bare 20 mnd da, men det spiller ingen rolle! Kall meg kjip, kjerring eller hva du vil assa, men Iris er den første. Basta =D Hihi. Føler meg litt streng nå =P Men jeg skal ta mer hensyn til meg og hva jeg vil denne gangen. Ikke bare hva alle andre vil =) Kan nok være lurt å ta det opp med de før fødsel ja! Kjenner jeg min svigerfamilie rett, så driter de i det og blir sure bare jeg begynner å fortelle hvordan jeg vil ha det =P Hehe! De prøvde seg sist hvertfall, hadde bestemt at ingen skulle få vite noe før hun var ute av magen. Men svigermor maste allerede 6 uker før termin "dere må si ifra MED EN GANG det skjer noe!" Nei, sa jeg, du som alle andre får vite det når hun er UTE! "***** (sambo) du sender vel en diskret melding til moren din, gjør du ikke??" Vi får se, sa han da.. Haha, skulle hørt'a da =P Ble ikke direkte glad for at han kom med det svaret=P Hehe, babyene ja. Med det sinnsykt skrukkete trynet sitt =P Hihi. Iris var ikke så veldig skrukkete da, men hadde MASSE fostertalg på seg.. Var helt dekt av den hvite gugga.. Åååå, gleder meg!=) Leeeenge igjen ennå =(
Tante Gustava Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Sånn var storebror her også. Og jammen kom det ikke en liten lillebror som er om mulig enda mer bedagelig Så joda, det er mulig å vinne i Lotto to ganger!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 9. februar 2010 Ååååå =D Så deilig å høre! =) Jeg har bestilt vesla her like bedagelig som Iris da! Men det er jo ikke alltid man får det man bestiller? Eller, jo... Som regel =P Er vel 50/50 tenker jeg =)
Mrs. Kaizer Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 Jeg har tre gutter og alle har vært utrolig "snille" babyer (bank i bordet: minste er bare 6 mnd da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå