Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Hun er en person som jeg ikke kommer overens med i det hele tatt, og har aldri hørt noen si noe positivt om henne heller (og hun kjenner mange). Men har nå fått høre at hun røyker hasj når hun er på fest, hun er jo på fest når jenta mi er hos meg da, men uansett, bør jeg reagere på dette?? Vet ikke sikkert om jeg kan stole 100 % på denne kilden som fortalte meg dette, men vet at dama gjør mye rart. Har også lagt merke til at når de er hjemme, så er det hun som i hovedsak har ansvaret for jenta (hun er 7 1/2 år da), og det er hun som står opp om morgenene og følger henne på skolen osv., faren er med når det er ulike arrangemang med andre folk da (så han virker som en som stiller skikkelig opp for datteren). Har også fått høre at han nå er skadet/syk eller noe, i allefall sengeliggende, noe han ikke har fotalt da (har vel egentlig ikke noe med det..), og jenta er der. Jeg reagerer på hvorfor hun skal være der, om han selv ikke klarer å ta seg av henne, når jeg er tilgjengelig. Vi har en sak med familievernskontoret, men kommer egentlig ingen vei der, de vet ikke hva vi skal gjøre osv :-p
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Kan du gjøre noe da..? Man kan ikke stole på rykter, og så lenge du ikke har bevis på at sånt skjer i nærheten av ditt barn, kan du ikke gjøre noe.. Far har rett på samvær med barn selv om han er sengeliggende, så lenge barnet får det hun trenger og blir tatt vare på.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Dette hadde jeg undersøkt, helt til jeg fikk 110% rett svar på. Slike ting er uaktuelt! Om det oppbevares narkotiske stoffer i huset, er det brått ikke sikkert han har rett på så mye samvær...lenger
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Akkurat det ville jeg faktisk ikke ha tatt så tungt. Når hun er på fest så har hun jo ikke kontakt med ungene, så det kan jo egentlig være det samme hva hun foretar seg. Og å så spekulere på om det "oppbevares narkotiske stoffer i huset.." det er et langt steg unna. For meg virker det som om du er ute etter å ta stemora i noe, fordi du har en personlig vendetta på gang. Om hun har røyka hasj på en fest så ville neppe dette hatt noen som helst innvirkning på samvær uansett.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 HI skriver at "Vi har en sak med familievernskontoret, men kommer egentlig ingen vei der, de vet ikke hva vi skal gjøre osv :-p" Om du melder fra om at du har hørt rykter om at hun har røyka hasj på fest så tror jeg nok at de på familiekontoret skjønner at du er ute etter å finne frem noe dritt om stemor, så å komme med noe sånt vil nok bare slå tilbake på deg selv.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 19.19; er du en smule blåøyd? Om hun røyker dette i helgene, når hun er på fest, må du ikke tro hun kun får dette PÅ festen. Det er garantert noe hun har MED seg! Så at hun oppbevarer noe hjemme, er ikke et særlig langt steg unna.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Enig med anonym 19:19. Det virker nesten som du bare er ute etter å ta stemoren.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Det virker som du ikke liker henne siden hun tar seg så godt av ungen selv om hun ikke er hennes. Selv om du er sjalu skal du vel ikke la dette gå ut over ungen din?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Jeg må bare spørre deg anonym 19:22 er du blåøyd? vet du egentlig hvor lett det er å få tak i slikt hvis man bor i en by eller liknene. Man trenger ikke å oppbevare slikt hjemme slik som harsj-norge er i dag. Uansett hvor mye an er for og i mot slikt, hadde jeg heller vurdert hvordan stemor hadde oppført seg sammens med barnet, og om barent trives å har det bra der. Syns hi blåser veldig opp en liten sak og heller prøver å ta stemor. Syns det er rart at det er bare feil med stemor og at man ikke forteller noe om hvordan barnet faktisk har det der. Det er jo det som betyr noe ikke hva "steforeldrene" gjør på fest i helgene..
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 19:19: Nei, jeg er ikke spesielt blåøyd. Om man røyker litt på fest så trenger det slett ikke å bety at man røyker og utenom eller oppbevarer hasj hjemme i hverdagen. Hilsen 19:22
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 Hadde stemor røykt i hverdagene, med din datter tilstede, hadde det vært en sak. Slik det er nå, er det faktisk ikke din business. Bare vær glad for at datteren din har en stemor som gidder å stå opp og følge henne til skolen og ta vare på henne, i stedet for å la henne gå for lut og kaldt vann når faren er syk...
Cat.68 Skrevet 9. februar 2010 #12 Skrevet 9. februar 2010 Hvis stemora til barnet mitt hadde røyket hasj om så "bare" i helgene , hadde det fortalt noe om hennes holdninger til narkotiske stoffer. Det hadde vært nok for meg til å steile. Hvis hun røyker dette i helgene vil konsentrasjonen av dette finnes i blodet opp til 3-4 uker. Dvs hun vil ikke føle rus, men det vil være nok til at hun åker dit på det om hun mot all formodelse skulle måtte utføre en rutinemessig blodprøve av en eller annen gunn. Ikke særlig smart er det heller.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 Så lenge hun ikke røyker når hun har ansvar for barnet ser ikke jeg problemet. Jeg sidestiller det med å¨drikke alkohol på fest. Det er ulovlig, men det blir på hennes kappe, og er ikke noe som går utover barnet ditt. Cat: Hvorfor får det at andre mennesker har positive holdninger til narkotiske stoffer deg til å steile? Er det ikke rom for forskjellige holdninger?
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 9. februar 2010 #14 Skrevet 9. februar 2010 Hva så om hun har dette hjemme. Det er jo hennes problem, og ikke noe som går utover barnet.
Cat.68 Skrevet 9. februar 2010 #15 Skrevet 9. februar 2010 Rett og slett fordi det er forbudt, og hvis det faktum at det er forbudt betyr så lite for et menneske som skal være et forbilde og en rollemodell for mitt barn så mister jeg respekten for det mennesket. Samt at jeg vet hva hasj kan føre til. Det er ABSOLUTT rom for forskjellige holdninger, det betyr ikke at jeg må respektere dem eller la de stå motsagt.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #16 Skrevet 9. februar 2010 Så om vi plutselig hadde befunnet oss i tyveårene, da alkohol var forbudt så hadde du reagert på samme måten? Det er rom for å tenke selv.
Cat.68 Skrevet 9. februar 2010 #17 Skrevet 9. februar 2010 Antagligvis. Og hadde alkohol kommet idag hadde det aldrig blitt lovlig det heller.Og hadde det blitt forbudt med alkohol hadde jeg fint klart meg uten. Er ikke avhengig av å ruse meg. Som sagt, Er lov å tenke selv, hasj er forbudt og blir ikke mer legitimt bare fordi noen liker det.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #18 Skrevet 9. februar 2010 og om du hadde levd i 1912 hadde du bare godtatt at kvinnene ikke fikk lov å stemme ved valg - fordi det var forbudt? Om en hadde godtatt alt som var vedtatt og oppskrevet i lovene, så ville ikke verden utviklet seg. Det er som sagt rom for å tenke selv. Hva stemoren gjør på fest går ikke ut over barnet. Det synes jeg personlig skal være det som veier tyngst. Rusen går over etter 2-3 timer, og når helgen er over er hun nok sikkert en veldig kapabel stemor igjen.
Cat.68 Skrevet 9. februar 2010 #19 Skrevet 9. februar 2010 Det er en jævlig stor forskjell på kvinners stemmerett og rusbehov. Mn er ingen som sier at du ikke kan stå på barrikadene og kjempe for frigjøringen av hasj. Jeg vil derimot stå på den andre siden.
Figa Skrevet 10. februar 2010 #20 Skrevet 10. februar 2010 HI, datteren din har tydeligvis vaert sà heldig og fàtt en stemor som faktisk bryr seg om henne og tar ansvar for henne. Jeg synes du skal legge mer vekt pà det, enn et rykte fra en kilde du ikke en gang stoler pà. Jeg synes du har en veldig egoistisk tankegang. Forstàr du ikke at det er mye bedre for datteren din à kunne vaere sammen med begge foreldrene sine enn at du skal grave etter ulike grunner for à kunne fà foreldreansvaret alene? Noen kameler mà man svelge en gang i blant. Det beste for barnet ditt er at det har det bra, uten noen dramatiske forandringer i livet, sà hvorfor gidde à lage en fjaer til ti hòns?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #21 Skrevet 10. februar 2010 herregud så firkanta du er da HI. Slapp av og ikke vær ute etter å ta henne. Du sier jo selv at hun er flink med barnet. Du kunne fått en MYE VERRE stemor til barnet ditt!! Jeg har flere i svigerfamilien min, ja voksne mennesker som har gode jobber og som er skikkelige mennesker som faktisk tar seg et blås på fest. De har barn og er verdens flinkeste. Hasj er ikke verre enn alkohol da, selv om det er ulovlig. Ikke gjør dette mot andre mennesker. Skjerp deg
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #22 Skrevet 10. februar 2010 HI er tydeligvis ute etter å hevne seg på stemor, men Cat. 68 er søren meg ikke så mye smartere hun heller. At det går an å være så rigid i tenkemåten skjønner jeg ikke. Selv om enkelte ikke kan røyke hasj uten å bli heavy narkis, så betyr ikke det at dette gjelder alle. De jeg kjenner som røyker hasj gjør det kun av og til på fest. Og de er alle høyt utdannete, suksessfulle og velfungerende mennesker.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #23 Skrevet 10. februar 2010 Alle her bagatelliserer narkotika...Da regner jeg ikke med dere har en i nær familie som er tung rusmisbruker...For dere aner ikke hva dere snakker om når dere ikke synes dette er et problem...!!!! Jeg skal love deg pipa får en annen lyd den dagen dere finner ut at det var dette "no big deal" stoffet datteren deres startet med, så amfetamin og kokain, så syre, ghb, mdma, og til slutt heroin...Nå er jenta mi død! Dere fremstiller dere som uvitende og stokk dumme...Jeg forstår hi GODT!!! Det er DATTEREN hennes det er snakk om.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #24 Skrevet 10. februar 2010 Nå hadde jeg gått strake veien til stemor og spurt rett ut... hei, jeg hører rykter om at du røyker hasj noen gang når de er på fest? jeg kan ikke si HVEM som sa det, og jeg har ikke bevis som gjør at jeg tror på det uten videre.:Derfor spør jeg deg rett ut..... Jeg kommer også til å spørre x-e min.....Finner jeg noen gang ut at du ruser de,g selv om det "bare" er når du ikke har barna, så kommer jeg til å melde fra..Hasj er ulovlig, selv om flere mener de er mindre farlig og vanedannende enn alkohol..men har man små barn er det minste man kan gjøre og holde seg etter loven.Og siden det ikke er så vanedannende så vil det si at du ikke TRENGER og røyke det på fest... . Ved å røyke hasj så viser man for ungene at de lover osm ikke passer oss, de driter vi i..De lover vi finner unødvendig, kan vi bryte.:Det være seg hasjrøyking, kjøring i påvirket tilstand, for fort jf fartsgrense, uten bilbelte, unndrar skatt, slå ned hvem som helst man er irritert på, anskaffe de våpen man måtte ønske, for man skal ikke "bruke de" osv osv osv.. Jeg har hatt min ungdomstid, prøvdhasj, og VET det "tar" bedre enn den sterkeste hjemmebrent..Tre gang har jeg prøvd, tre gang ble jeg skikkelig dårlig, (kun jeg, av 5-6 stykker osm røykte samme stoff), samt at jeg fikk "rusen" et par ganger etter siste gang jeg hadde røykt..DET var skremmende...SÅ jeg er 100% MOT hasj, og kanskje streng på det..Men dette med og bryte lover man ikke finner passende når man har barn er det mest alvorlige her i forhold tl hasjrøykinga.... Ikke anmeld det, men konfronter henne med det. Det enkle er ofte det beste
Cat.68 Skrevet 10. februar 2010 #25 Skrevet 10. februar 2010 Så fordi jeg er imot hasj så er jeg både dum og rigid i tenkemåten?, javel! Den dagen det eventuelt skulle vise seg at barnet ditt røyker hasj på fest , regner jeg med du roper hurra og satser på at akkurat dine barn er en av de som det ikke vil bære galt avsted med???? At du synes disse tankene gjør meg mindre smart plager meg igrunn veldig lite, så personangrepene kan du igrunn legge ifra deg¨.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå