Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Når jeg legger hun for natten er hun alltid klar for senga men roper og surver lenge før hun sovner..Skal jeg ta hun opp,eller forstsette å la det gå sånn det gjør/ikke ta hun opp?Hva gjør dere? Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Er det snakk om en tenåring eller en baby? Mine gutter på 3og 5år har aldri fått komme opp etter at dem har lagt seg. 5åringen ligger gjerne 2timer og leker i sengen før han sovner.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Sett deg på ved siden av sengen hennes og sitt der til hun sovner... Gjennta i ca fire dager, etterhvert flytter du stolen ti cm bakover og sitter der til hun sovner. Gjennta til du til slutt sitter utenfor døren hennes til hun sovner.. Etter ca 14 dager sovner barnet av seg selv ved leggetid.. Drikk, tiss og gjør andre nødvendige ærend før dere legger dere, ikke snakk med henne eller gjør noe ut av deg bare legg henne bestemt ned igjen når hun reiser seg opp. Det eneste du gjentar hver gang hun skriker eller ellers krever din oppmerksomhet er " Nå er det natta, nå skal vi sove"
Makko med to små gutter Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Jeg kan IKKE være i rommet til mini, da bruker han sikkert en time på å sovne! Når han hadde problemer med å sovne satt jeg uten for døra hans (som stod på gløtt) og "hyyyyysj'et" så lenge han skrek. Snakket han ol fikk han bare holde på.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 beklager glemte alder..hun er 10 mnd og gråter ikke og hyler eller er hysterisk. Takk for at dere svarte! HI
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Du skal IKKE sitte der inne. For all del, da gjør du deg selv og barnet ditt en stor bjørnetjeneste. Gå ofte inn, stryk, kos, snakk; "nå er det natta" osv, så går du ut. Hvertfall vekk fra hennes syn, så hun ikke ser deg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Garantert de første to kveldene, men poenget med øvelsen nevnt ovenfor er å endre en rutine.. På små barn endrer man adferd ganske kjapt og skaper trygghet rundt leggingen.. Etter tre dager vet de to ting, 1 jeg kommer ikke ut, 2 mamma er her... NN over deg igjen..
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Når jeg går inn hyler hun til og reiserseg og begynner å hyle når jeg går ut..sukk.. de andre har ikke vært slik..takker så mye for god respons.HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå