Gjest Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Har prøvd det aller meste uten at det har noen merkbar effekt! Osteopatbehandling en gang, to ganger til kiropraktor (skal på tredje behandling om et par dager), fenikkelte, spiser veldig lite melkeprodukter, drikker ikke brus, spiser liiite godteri, sukkervann.. Eneste som ikke er prøvd ut er rooibos-te, akupunktur og minifom! Minifom er vi litt skeptiske til, men vurderer å prøve et par dager for å se om det hjelper! Først skal rooibos-teen prøves ut og jeg lurer på om noen har positiv erfaring med det? Evnt andre ting vi kan prøve? Begynner å bli temmelig lei av grining nå
Rampongi Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Vi brukte rooisbos-te i melka til piraten når hun var 1-2 mnd. Hun ble roligere og vi føler at det hjalp, men var hun ekstra ille gav vi også minifom (skeptiske ja.) Men vi brukte det aldri mer enn et par dager i slengen og den hjalp iallefall. Jeg hadde ville prøvd rooisbos først jeg også, og heller minifom om det ikke hjelper. Lykke til!
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Gav du mme og blandet du i såfall teen i flaska hver gang? Jeg fullammer, med unntak av litt mme hvis hun er veldig urolig! Skal jeg drikke teen da og håpe at hun får det i seg gjennom morsmelka eller hjelper det å gi en flaske eller to med te/mme i løpet av dagen? Det funker ikke å pumpe seg heller, da brystene mine tydeligvis ikke liker brystpumpa...
Rampongi Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 vi gir mme ja, og blanda inn omtrent 40 ml i vanne i hver flaske. Tilsammen ble det 110 ml ferdig melk (med te og alt). Det funker nok om du drikker den, men om ungen skal få i seg nok, blir det kanskje mye tedrikking på deg. Dette er jo en beroligende te og du er kanskje trøttt nok fra før, om ungen er nyfødt mener jeg? Jeg tror det funker bedre om du greier å gi henne litt. Prøv å gi henne flaske med te i du, gjerne sammen med mme ja. Lykke til og si fra om jeg kan hjelpe til med noe!
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Takk for svar Får prøve å gi henne en flaske mme og te i de verste periodene! Jeg er ikke trøttere enn nybakte foreldre flest vil jeg tro, for hun sover heldigvis i mange timer hver natt! Skal ta meg en kopp eller to med te selv også jeg, så får vi se hvor beroligende det er Her er det egentlig luftsmerter og lite soving på dagtid som er problemet.. Blir en vond sirkel med grining både pga smerter og for lite søvn! Krysser fingrene for at det går over snart, bare en måneds tid til hun blir 3 mndr nå
Rampongi Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Vi var ikke mye plaget i forhold til andre unger, men det gav seg i allefall omtrent ved 3 mnds alder ja. Vi masserte også magen mye, sykla med beina og bar henne mye på arma, med magen ned. Supert at dere får sove på natta iallefall, da har man litt mer overskudd på dagene til å håndtere grinete unger En venninne av meg gjorde mange knebøy med jenta si, det hjalp mye på luftplagene skjønte jeg. Hun holdt ungen og bøyde seg kjapt ned og opp igjen. Det fungerte merkelig nok
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Nei, jeg tror ikke vi er veldig plaget ifht endel andre vi heller, men tydeligvis er det ikke noe som ser ut til å bite på de plagene hun har! Hadde vært typisk om det eneste som funker er nettopp det eneste som ikke blir anbefalt, minifom. Tør nesten ikke prøve det i frykt for at det funker Knebøy er jo ikke så dumt.. blir jo sterk og stram i lårene i tillegg Vi har ca en time rett etter at vi står opp hvor lillemor sprudler som bare det! Smiler, "hyler" og ser ut til å kose seg masse.. Gir litt ekstra energi å få denne "gladtimen" også Gleder meg til hun blir sånn nesten hele tiden! Takk for tipsene i allefall! Merker jeg fikk litt ny giv igjen, selv om jeg ikke vet om teen vil funke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå