Ugl@ Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Hun må ha med seg kjole i barnehagen, nattkjole, kjole inne, ha med kjole å ha på seg på besøk. I tillegg vil hun ha pensko på hele tida, alltid, eller fine tøfler som et kompromiss. Det går mye i rosa. Ellers er hun også vanvittig opptatt av vesker, drar på vesker hele tida. HUn får faktisk hysterisk anfall hvis vi tar fra henne disse tingene, hyler og blir helt fra seg. I tillegg har hun avhengighet til et par puter ( koseputer) når hun skal sove eller slappe av. Hun har godt språk, er en intelligent unge, sosial, blid og herlig, har gode venner i barnehagen og leker godt sammen med andre barn. Jeg har 3 yngre søsken, har jobbet med barn og vært mye barnevakt, men jeg må si at denne tulla mi er noe for seg selv når det kommer til disse kjole/ jente greiene. Det har gradvis tatt helt av, og uten at vi har lagt opp til det. Hun har vært kledd normalt, jeg er ikke noe mer jålete enn andre heller, har alltoid lagt opp til at barna har alltid had dukker, biler, tog, kjøkken, etc å leke med uansett kjønn. Aldri lagt opp til at jentene skal bli noe jåledukker og få prinsessenykker. Lillesøster på snart 3år er nesten rake motsettning, hun har lite jåletendenser. Spørs om det blir å kjøre "cold turky", reise på hytta ei uke uten kjoler, finsko og vesker ;-) Nesten frista til å forsøke, dette her er jo direkte plagsomt, alltid passe på at en kjole er med, vesker, sko og koseputer godtar hun å legge hjemme heldigvis.
tante grusom master of law Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Jeg greier ikke å se problemet. Kan hun ikke bare få kose seg med kjolene sine, hvis det er det hun synes er morsomt? Hun vokser det sikkert av seg.
Ugl@ Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2010 Jeg håper det, og jeg er sjeleglad for at hun har lillesøster som kan arva mye klær som knapt blir brukt, så får vi brukt alle de fine buksene og genserene hun får, selv har jeg nesten slutta å kjøpe sånt. Prøver å finne ullkjoler, fleecekjoler, men det synes hun ikke er så fint, vil helst ha prinsessekjoler og type ballkjoler, så jeg får litt mark av det rett og slett..hehe
tante grusom master of law Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Skjønner at det er frustrerende. Dersom hun nekter å ha på seg klær som holder henne varm, så må dere jo sette ned foten og kle på henne ordentlig. Hvis det er noen trøst så var jeg fanatisk opptatt av my little pony som liten, men det er meget skjelden jeg tar med dem på jobb, hehe
Ugl@ Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2010 Der firer vi ikke, bruker ull under kjolene heldigvis. Samt fleecedresser utendørs under ytterklærne. Men det går mye tid i skifting og blir mye rot av det synes jeg. Irritasjonsmoment rett og slett.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Minsten på 3 år skal helst ha klær med Spiderman fra innerst til ytterst Han har mange Spiderman-truser, gensere og to bukser... Går vel over. Jeg syns ikke det er noe stort problem.
Hufsla Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 jeg har en sønn som er meget bestemt på hva han kan ha på. Fra han var ganske liten var det håpløst å kjøpe klær til han alene, for ville han ikke gå med det så ville han virkelig ikke. Nå finner han klær selv, men aksepterer de krav jeg stiller. F.eks at klærne skal være hele om vi skal ut, e.l. Han er 6 år nå, men har vært så bestemt siden han var to. Dattera mi på 3,5 tar på seg det jeg finner fram, men har sine favoritter. Hun klager ikke om hun ikke får på seg favorittene heller. På alle andre områder er det motsatt, hun er sta og stri, mens han aksepterer de grenser som blir satt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå