Gå til innhold

Noen som vet om arv og skillsmisse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen er gått fra hverandre og vi har begynt å dele opp boet.

Men 1 år før vi giftet oss arvet han 250 000 og for de pengene kjøpte vi bilen vår.

Hvordan skal vi da gjøre det med bilen? Jeg vil vi skal selge den og dele pengene, men hans far mener at jeg ikke har rett på noen penger.

Og min xmann vil at vi skal beholde bilen og den som har ungene har bilen. Men jeg tror det blir så dumt, da må jo utgifter deles på og bilen kan jo trenge reparasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det man har kjøpt før ekteskapets inngåelse tar man vel med seg ut igjen. Det vil si at bilen er hans.

Skrevet

Om dere ikke har særeie så er halve bilen din. Men jeg ville aldri vært så kjipen at jeg faktisk hadde krevd halvparten av en arv. Det er smålig, synes jeg da

Skrevet

Beklager. Så ikke at han hadde arvet pengene før dere ble gift.

Bilen er hans og du har ingen rett på bilen og/eller pengene

Skrevet

Bilen er hans og alt annet han kjøpte for pengene han arvet og kan bevise at han betalte.

Skrevet

Passer vel best at han beholder bilen og tar alle utgiftene på den. Og så låner han den (gratis) til deg når du har ungene :-)

Skulle bare mangle hvis dette er unger som du frivillig lar ham få ha halve tiden.

Hvis han bare blir helgepappa, er jeg litt mer i tvil om han bare bør bli helge-bruker av sin egen bil...

Skrevet

man beholder arven sin selv om man er gift når man får den eller ikke.

Skrevet

"Skulle bare mangle hvis dette er unger som du frivillig lar ham få ha halve tiden"

Hehe! Høres ut som om du er av den oppfatning at barna er mors eiendom

Skrevet

Jepp!

Hvis far får halve tiden med ungene, er det fordi mor er snill. Hun tar 60% om hun ønsker.

Skrevet

Sånn er der. Hun eier ungene, og han eier (i dette tilfellet) bilen. Og begge er villige til å dele! Dette lover godt for fremtiden.

Skrevet

Hæ? Hvorfor skal han ikke kunne bruke bilen sin utenom helgene? Hvis HI lar han beholde bilen kvitt og fritt og ikke lager noe voldsomt tema av det, kan hun jo kanskje låne den når hun trenger det?

Man behøver ikke å krige om alt ...

Skrevet

Hans far har rett, du har ikke krav på noe som stammer fra arven hans.

Synes de andre rådene om å "la ham" beholde bilen og heller håpe på at han lar deg låne den av og til høres bra ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...