Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Hvis jeg tipser politiet om en som røyker hasj hver dag (og muligens driver med smådistribusjon) - hvilke konsekvenser kan det få for; han selv? kona? og barnet deres? Kona vet at han røyker, men ikke mer enn det. Hun misliker det, men "godtar" det siden han ellers er en velfungerende arbeider, ektemann og pappa. Det sliter på henne at han røyker, og hun vil han skal slutte. Hun har flere ganger truet med å dra fra han med barnet. Hvilke konsekvenser kan det få for han, om hun drar? Vil han kunne ha barnet annenhver helg, hvis det kommer frem at han røyker hasj? Vil hun bli "fulgt med" av barnevernet pga hans misbruk? (Altså om hun må gjennomgå pisseprøve etc). Er det f.eks mulig å be politiet komme i sivil og ta en prat med mannen? (Eller vil ballen rulle, og han havne i fengsel? med blålys og sirener....) Jeg vet jeg burde lagt dette på skravle, men vil ikke at noen skal koble meg mot de det gjelder. Vær så snill og ikke sleng dritt, men svar skikkelig hvis du har noe fornuftig å komme med!! (Vil det ha noe å si om jeg melder vedkommende?`Hva om konen gjør det istedet? Det er etter råd fra konen jeg skriver her,...)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Jeg synes det er lurt om du tipser politiet om denne mannen. Han blir neppe tauet inn med blålys og sirener, men politiet vil også varsle barnevernet. Ikke for at de skal ta tisseprøve av mor (m.m. hun er ruspåvirket i deres åsyn), men for at de skal kunne hjelpe henner videre om hun ønsker å forlate mannen. Han er ikke noe å samle på hvis han i tillegg driver med salg til andre... politikvinnen
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Mor har aldri rørt noe, hun er anti-rus Hun vil fortsette samlivet pga barnet, men ønsker en 100% rusfri mann. Vennene hans mener hun er prippen, siden han både har jobb og ellers klarer seg bra. Hun er redd for hva barnet vil forstå når det vokser opp.
Gjest ->>- Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Mest sannsynlig ingen konsekvens. Det kan komme litt an på hvor vedkommende bor. Distribusjon vil nok i større grad føre til reaksjon enn bare bruk.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Helt ærlig, jeg hadde ikke giddet å tipse politiet om cannabis bruk og salg i småskala, det er verre ting man kan gjøre. Det kan ødelegge mye for kona og barna til denne mannen. Politiet er ofte klar over disse småkjeltringene, men gidder skjeldent bruke ressurser siden de heller fokuserer på de tyngre stoffene og de større kvantumene.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Nå tenker jeg mer på kona og barna, enn mannen. Hun vil ha en rusfri mann og pappa til barnet sitt, og vurderer diverse fremgangsmåter for å få det....en av fremgangsmåtene er å tipse politiet. Få de inn på besøk, kanskje mannen får seg en støkk, og skjønner at han blir "fulgt med". Hi.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Joda, men da må vel heller kona få avgjøre om dette er veien å gå for dem, det kan faktisk skade henne også, er mennesker som jobber i barnevernet, og ikke alle er feilfrie og desverre er det mennesker som har fordommer der som andre steder. Jeg har selv sett hvor lite de gjør med slike tips, da også når det har vært vold inn i bildet, men det har blitt et helvete for familien rundt i ettertid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå