Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Kan du evt fortelle litt mer om det og hva det går ut på? Er det noe alle må gå på som melder seg arbeidsledig? Blir glad visst noen kan svare...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Ikke alle som må/får tilbudet. Jeg var der ifjor. Slappe greier.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Jeg var med i ca. 6 uker før jeg fikk jobb. Det var presentasjon der man på en spessiell måte skulle hilse på alle de andre som gikk på samme kurs og lære seg navnene til alle for å få ett sammhold. Så var det en data test og de som kunne alt fikk 3-4 dager fri mens de andre skulle ha ett kort datakors de samme dagene. Så var det div kursledere som skulle hjelpe å skrive en god cv og søknad. Husker ikke alt. Etter hvert skulle de ut på inntervjurinder som de selv skulle finne(da hadde jeg allerede fått jobb som jeg hadde søkt på før jeg begynte på kurset). Ikke alle får tilbud om kurs, men om man får det må man takke ja eller miste dagpengene i 8 uker(første gangen man takker nei til noe)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Ikke alle får innkalling til jobbklubb, men blir du så lønner det seg pga du kan miste krav på dagpenger og slik. Kurset går ut på å lære om arbeidslivet, hvordan skrive søknad, interessebrev og cvèr. Er lærerikt første gangene, så blir det kjedelig. Husker jeg ble små avhengig av spill123.no..hehe. Første man gjorde når man kom dit var å gå igjennom alle jobbstillinger, evt skrive søknad dit. Det tok ca ett kvarter, så brukte man resten av dagen å surfe på nettet, og bli kjent med de andre. Var jo såklart noen dager hvor det kom noen å hadde foredrag om intervju og slik. Men det er begrenset hvor mye man faktiskt kan lære om å søke jobber..hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå