Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Datteren min er straks 8 mnd. Besteforeldrene bor et kvarter unna oss, med bil, altså i nabokommunen. De kom på sykehuset da hun ble født. Så ringte de når vi kom hjem, de ville gjerne komme på besøk. Etter det har de så og si ikke tatt kontakt i det hele tatt. Aldri en tlf, ikke en sms, ingenting. Jeg forventer ikke at de skal passe henne, men kunne de ikke i det minste ha vist litt interesse for henne? Vi har vært der tre ganger siden i sommer, men når de aldri tar noe som helst initiativ til å ville se oss, da blir man skuffet og lei. Det er ingen uoverenstemmelser eller konflikter i familien. Vi hørte ingenting rundt juletider, så på selve julaften ringte vi dit å spurte vedr. hennes julegave. Jo, det var bare for oss å komme å hente den. Javel. Da sier de; "vi får vel ta oss en tur i romjulen" Etter det har vi ikke hørt et kvekk, og samboeren min er dritt lei, så han har mistet litt lysten til å ringe de. Det er barnebarnet deres, vil de ikke se henne? Er så trist, hvertfall når jeg hører alle andre snakke om stolte besteforeldre som forguder barnebarna sine osv. Skjønner ikke hva det er?! Dette plager oss forholdsvis mye, så nå er det rett før vi spør hva f... som er problemet. -Skuffet-
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Eh.... Dere ringte dem for å høre hvordan det ble med gaven hennes? Hva med å invitere dem på middag på lørdag for eksempel, uten noen andre baktanker enn at de skal ha det hyggelig. Jeg hadde blitt ganske sjokert om noen ringte meg får å etterlyse gaver med mindre jeg hadde fortalt dem at jeg hadde sendt dem noe.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Det hadde jeg gjort; altså spurt hva som er problemet. Få gubben til å gjøre det, - det er tross alt hans foreldre.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Jeg tipper de er redd for å blande seg for mye, virke påtrengende og at de kanskje tenker at dere ønsker litt ro og fred sammen med den lille. De har kanskje hørt om svigerdøtre som synes at svigers maser fælt og som alltid kommer på besøk når det passer minst? Hva med å invitere dem på middag eller noe slikt? Vis dem at de er velkommen i deres hjem og at dere ønsker at de skal komme oftere på besøk og tilbringe mer tid sammen med barnebarnet
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Du første som svarer her; ærlig talt. når man ikke har hørt et pip fra foreldrene/svigers innen julaften, er det ikke da normalt å ringe å høre om julegave til den lille?! hi skriver da at det har vært DE som har tatt initiativ de siste gangene, og DE som har reist dit. De trenger da ikke ro rundt den lille i 8 mnd! I mine øyne er dette her helt drøyt. Forferdelig dårlig av et sett besteforeldre. En ting er å ikke legge seg oppi alle saker og ting, men disse vil ikke SE henne engang. Jeg hadde blitt vanvittig skuffet.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Jeg tenker også at de sikkert venter på invitasjon, mange som er redde for å trenge seg på... Forsøk litt til, inviter dem noen gang, og hvis de da ikke tar initiativet til noe selv, så ville jeg fått sønnen til å ta det opp med dem på en grei måte, spørre hvorfor det er sånn...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Hei. Takker for svar. Du første som svarte, du virker spesiell. Man gir da julegave til barnebarnet sitt, gjør man ikke? Vi skulle ikke feire julen med dem, og hadde ikke hørt noe fra de. Synes de kunne tatt initiativ. Vi sender mld, ringer etc, men ikke noe tilbake. Gidder snart ikke mer.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Har d på samme måte her. Gutten vår blir snart 3 år å jeg tror jeg kan telle på en hånd di gangene di har vert her å da har di alltid vert innvitert til oss. Di ringer aldri å innviterer oss heller. MEN vi stikker ofte innom dem å da er di alltid gla for å se oss. Og når d gjelder merker datoer så innvitere di oss ikkje di bare spør hvilken klokke vi kommer. Vi vet at vi aldri blir innviteret til mine svigers men har lært oss å leve med det. Og vi vet at di bryr seg men di liker å holde seg i bakgrunnen. Slik er d med farmoren min også. Hun innviterer oss aldri men vis vi ringer å sier vi vil komme på middag så disker hun opp. Noen mennesker er bare slik og d må vi andre akseptere.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Nei, ikke alle besteforeldre gir julegaver til barnebarna sine ... Og jeg hadde også blitt temmelig paff om noen ringte meg på julaften for å etterlyse julegave (eller andre gaver for den saks skyld)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 Ja, som regel gir man gave til barnebarn, men det er ikke alle som gjør det. Som regel gir man gaver til foreldrene sine også. Likevel er det ganske sært å ringe å etterlyse det. Jeg har aldri hørt om noen som gjør sånt. Hvordan fikk dere gitt gave til dem da? Uansett anbefaler jeg dere å invitere dem til et fast tidspunkt. Det er mange som ikke liker å be seg selv.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #12 Skrevet 9. februar 2010 Deres datter var da omentrent 6 mnd i jula? Om jeg ikke hadde snakket med svigers på 6 mnd, da kunne det ikke falle meg inn å ringe for å etterlyse en gave! Snakk om frekkhet!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 Anonym over her. Les hva HI skriver da. Hun skriver at de har besøkt dem 3 ganger etter sommeren, og de ringer og sender meldinger, men de hører ikke noe tilbake. Synes ikke det er frekkhet å høre med dem om det finnes noe gave til barnebarnet. Men jeg hadde nok fått manne til å gjøre det, siden det var hans foreldre. Synes dere har lov til å være skuffet over deres interesse. Vi har det på mange måter likt når det gjelder min far og hans familie. Han ringer ofte og hører hvordan det går. Men han har aldri tid til å komme innom. De siste 6 årene har han besøkt oss 6 ganger tenker jeg, og det var inkludert 2 barnedåper. Dette til tross for at han jobber 20 min fra der vi bor og har gjort det i godt ett år.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #14 Skrevet 9. februar 2010 HI skriver at hun synes 1. anonym virker "spesiell", men jeg synes det er temmelig rart å ringe noen og spørre etter gave. Det er frekt, uansett hvordan man vrir og vender på det. Jeg tipper også at besteforeldrene venter på en invitasjon. De tok ofte initiativet i begynnelsen, og nå har de kanskje lyst til å bli invitert.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #15 Skrevet 9. februar 2010 Hi her; herregud for noen dumme svar jeg får. hadde vel ikke regnet med annet her heller, så jeg svarer nå, så dropper jeg denne tråden. bare dritt å få uansett. det er da ikke slik at vi aldri snakker med de, så vi har byttet jul + bursdagsgaver med de hvert eneste år. dette året skulle min familie komme hit. de skulle til broren til min mann, så vi hadde levert julegavene deres der. så synes dere det var voldsomt frekt at vi ringte å spurte etter julegaven til datteren vår, jeg synes ikke det. synes ikke noe om å få masse besøk under matlaging, stress, rydding og vasking når vi venter huset fullt av gjester. vi har da prøvd mange ganger å ta kontakt, de er ikke interessert, men de har to barnebarn i nabo kommunen som de ofte har i helgene! Utrolig dårlig!!! Men det er tydeligvis bare min mening. Rart alle vennene mine er helt enig med meg da, bortsett fra alle dere dib høner. Oppgitt.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #16 Skrevet 9. februar 2010 19.29; de tok ikke ofte initiativ i starten, de har vært her TO ganger på åtte mnd, og de bor ti min/kvarter unna oss, med bil! Vi HAR invitert, vi HAR ringt, vi HAR sendt mld. Les FØR du skriver da kjære deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå