Sjokoladebanan Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Vi har ganske trang økonomi akkurat nå, så mannen søkte om betalingsutsettelse på lånekassen. Han fikk svar i dag, om at den var invilget men han måtte betale 1657 kr innen tre uker. Det har vi da aldri gjort før. Har vel søkt et par ganger før om utsettelse. Han ringte dem, og dem sa at det alltid har vært slik. Syns det er veldig rart. Burde ikke det ha vært opplyst når man skulle søke om betalingsutsettelse da slik at man visste det før man søkte?
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Merkelig? Det har jeg heller aldri opplevd, men det er jo kanskje to - tre aar siden jeg sist ba om utsettelse. Vanligvis maa man ikke betale noe foer neste ordinaere termin.
Sjokoladebanan Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2010 Nei det er jo liksom det vi også har opplevd.. Skjønner ingenting. Må be ham ringe i morgen å spørre en gang til om hvorfor det er slik. Kjenner jeg blir irritert.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Send mail. Skriftelig faar man ofte litt "bedre" svar. De gangen jeg har ringt har jeg faatt hoere mye rart.
Sjokoladebanan Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2010 problemet er jo bare at han fikk søknaden skriftelig da... :-/ hmmm... underlig
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Aa? Han fikk ikke soeke paa nettet? Kanskje det er rentefritak han har soekt om og ikke betalingsutsettelse. Rentefritak har man krav paa som arbeidssoeker, for eksempel, betalingsutsettelse maa man soeke om i tillegg.
Sjokoladebanan Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. februar 2010 jo han søkte på nettet, og fikk svar på lånekassen skriftelig. Det var betalingsutsettelse han søkte på. det står det jo i brevet han fikk... Nei han får ringe i morgen å høre om de har misforstått eller omvendt..
___ Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Enten det eller så tipper jeg han har fått utsettelse på avdragene, men ikke på rentene. Det kan man så vidt jeg få hvis man bare har litt dårlig med penger en gang uten at man har en "godkjent" grunn, slik som arbeidsledighet eller liknende. Ring og spørr, eller send eventuelt en mail.
___ Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Eller så har han fått halvert terminbeløp. Det tror jeg skjer hvis han ikke ber omm dobbelt utsettelse. Du kan lese mer her: http://www.lanekassen.no/templates/Page____2017.aspx
Studine mevik Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Jeg har bedt om betalingsutsettelse innimellom hos lånekassen, men aldri opplevd at jeg må betale noe likevel. Det er ikke ofte jeg gjør det for ønsker jo selvfølgelig å bli så fort som mulig ferdig, så det blir bare når det er absolutt nødvendig. Har han søkt om betalingsutsettelse mange ganger? Jeg vet ikke om det har noe å si, men kan jo være at hvis man ber om utsettelse over et antall ganger så må man likevel betale litt. Har virkelig ikke peiling, men de har jo noen snodige regler til tider.
Sjokoladebanan Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 9. februar 2010 jeg er temmelig sikker på at vi søkte om hele terminbeløpet altså. her er hvertfall s varet han fikk: Lånekassen har behandlet søknaden din. Du har fått betalingsutsettelse for forfallet 15.02.2010. Vedtaket er gjort etter § 14-1 i forskriften om tilbakebetaling. Du kan få betalingsutsettelse med hele terminbeløpet i inntil tre år, eller med halve terminbeløpet i inntil seks år i løpet av nedbetalingstiden. Utsettelsen fører til at du må betale kr 1 650 ekstra i renter fram til lånet er innfridd 15.11.2026. Beløpet er beregnet etter dagens rentesats. Du finner den nye betalingsplanen på Dine sider på lanekassen.no. Det beløpet du skal betale nå, er kr 1657.00. Du må betale innen tre uker. Kontonummeret vårt er 7694 05 12928, og KID-nummeret ditt er 14679952. Skal du betale fra utenlandsk bankkonto, se lanekassen.no/betaling. Forskriften om tilbakebetaling finner du på lanekassen.no/forskrifter. Vil du klage på vedtaket, må du sende skriftlig melding til Lånekassen innen tre uker. Klagen bør begrunnes. Les mer om retten til å klage på lanekassen.no/klage. Vennlig hilsen Lånekassen.
Sjokoladebanan Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 9. februar 2010 du kan vel søke inntill 12 ganger tror jeg hvis jeg ikke husker feil. men har han brukt opp den kvoten (noe jeg ikke tror han har gjort altså) burde ikke det være nevnt i søknaden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå