Gå til innhold

Songdalen kommune utenfor Kristiansand- anbefales, eller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte til Sørlandet, og leter etter hus i Kristiansand-traktene. Vi kan godt tenke oss å bo litt landlig, og har begynt å tenke på Sogndalen kommune- får litt mer for pengene der, ser det ut til. Men siden vi ikke er kjent i området, lurer jeg på om noen kan anbefale dette stedet? Negative/positive erfaringer? Vi tenker eventuelt på Nodelandsheia......

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, altså Songdalen kommune, ikke Sogndalen.... :)

HI

Skrevet

Greit nok, bra MC-miljø der.

Men et helvete hvis dere skal jobbe i Kristiansand og må kjøre inn eller gjennom byen. Da ville jeg heller satset på andre siden, mot Lillesand.

Kommer ann på hva dere ser etter.

Skrevet

Hihi, MC-miljø, ja.... Er det veldig harry der, eller? Vi skal ikke jobbe i Kristiansand noen av oss, det er gunstig med Songdalen i forhold til kjøring til jobb. Så vi lurer vel egentlig mest på om det er barnevennlig, hyggelig, et ok sted å vokse opp, liksom.......:)

Skrevet

Tusen takk for svar, forresten!:)

HI

Skrevet

Trafikken den veien til og fra jobb er helt håpløs, jeg ville ikke bodd der.

Kan anbefale Høvåg f.eks. landlig og fint, ikke alt for høye priser på huse, og 20 min å kjøre til kristiansand sentrum.(og sjelden eller aldri rushtrafikk)Ellers store og små steder øst for Kristiansand er absolutt å anbefale, i forhold til motsatt vei

Annonse

Skrevet

Tusen takk for flere svar! Vi skal ikke kjøre mot Kristiansand, da vi jobber ra hjemmekontor begge to, så det med trafikken er ikke så farlig. Hvorfor er øst å anbefale?

Skrevet

Vel, Sogndalen går vel for å være litt harry ja...

Høvåg er kjempe fin! Søgne som ligger mottsatt vei er også fin. Men bo i Sogndalen...nope!

Skrevet

hehe, er det flere høvdinger her eller?

Høvåg er veldig ok, ellers er Søm, og områdene øst for Krsand fint det! Men vest for byen er helt sikkert ok det også. Vennesla er jo også et fint sted om du vil utenfor byn.

Skrevet

Jeg bor i Songdalen, flyttet hit for to år siden og jeg har IKKE merket noe til at det er så harry her, hehe:) Har heller ikke merket noe til MC-miljøet som blir nevnt. Vi er kjempefornøyde med å bo her. Litt langt inn til byen, med rush og sånt i morratimene og på ettermiddagen, men det går seg alltid til!:) Når dere har hjemmekontor begge to, er det jo null problem!:)

Vi bor faktisk på Nodelandsheia selv, og jeg liker meg kjempegodt her:) Barnevennlig område og masse fine hus, og ikke altfor dyrt:)

Nå kommer det snart ny barnehage på Nodelandsheia, i tillegg til en som allerede ligger her, så det blir bra!:) Jeg ville seriøst vurdert å flytte hit var jeg dere:) Er forresten endel hus til salgs her oppe nå ser jeg:)

Skrevet

Jeg bor på østsiden av Kristiansand og kan anbfale denne siden på alle mulige måter.. Sikkert fordi det er her jeg har tilbringt halve livet mitt:o)

Nå skal det ærlig innrømme at jeg ikke kjenner til Sogndalen som et sted å bo. Har bare spilt håndballkamper der i oppveksten, men kjenner mange derfra og ingen av de kan stemples som harry ihvertfall.

Har inntrykk av at det er et fint sted å etablere seg, og har venninner som er derfra som etablerer seg der ute nå med mann og barn, så kan jo ikke være så galt da tenker jeg.. Hehe!

Dette MC miljøet har jeg heller ikke hørt så mye om..

At de er litt bønder er jo ikke til å komme utenom, det blir jo alle så fort de bor mer en 15 minuttes kjøring utenfor sentrum.. Haha! Så det er de som bor i Høvåg og Vennesla blitt stemplet som oppigjennom årene;o)

Skrevet

Hehe... bor i Høvåg jeg også, må jo reklamere litt, utrolig fin plass, sjø på alle kanter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...