Minesmå:)+en til! Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Det er nå to uker siden siste antibiotikakur (ørebetendelse alle gangene) og han har bare lause bleier! Det virker som om han har vondt også. Han kavre om nettene, sover dårlig, og har kanskje 6-7 bleier per dag (også noen om natta)... Legen jeg snakka med sist uke sa at det ville ta litt tid å komme i balanse igjen, men jeg merker ingen bedring. Noen med erfaringer ang dette? Han er 8 mnd nå Jeg har prøvd litt blåbærsaft og på apoteket ga de meg idoform jeg blanda i saften for å prøve, men d har enda ikke fungert. Ikke så mye man kan gi de små heller!
melkekua™ Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Jeg ville prøvd små mengder med biola. Leste et innlegg her igår at så små barn som går på antibiotika blir anbefalt det (av legene sine). Jeg ville glatt prøvd det om jeg var deg! Lykke til med lillemann og god bedring!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Kan hende dere bør levere avføringsprøve, da antibiotika kan gi overvekst av ugunstige bakterier som gir en infeksjon med diare og magesmerter. Ellers kan biola være en ide, men kan hende han reagerer på kumelkeprodukter når han er så liten.
Minesmå:)+en til! Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2010 Ja, kanskje jeg skal levere inn en avføringsprøve. Off, det har vart så lenge nå at jeg begynner å lure på om det ikke går bort uten mer hjelp Får ringe til legen i morgen. Takk for svar!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Gi han Biola! Masse gode bakterier i den som rydder opp i magen! Men om du vil at han skal bli litt fastere i magen, gi han en flaske blåbærsaft iblandet 1 toppa ts potetmel!
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Vi har nettopp avsluttet en 6 uker lang antibiotika-kur. Vi ga gutten vår en god del biola med blåbær. Den gjør at avføringen hverken blir for hard eller for flytende! Jeg ville prøvd det hos dere også. Samtlige leger vi var i kontakt med sa det samme!!
solita 06 Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Stakkars liten, ørebetennelse er så vondt! Men hvorfor har dere fått så mange antibiotikakurer? Det hjelper ikke nødvendigvis mot ørebetennelse... Men siden han nå har fått det og er løs i magen, gi ham blåbærsaft, litt risgrøt eller godt kokt ris hvis han klarer å spise det. Moset banan virker og stoppende. Biola er jo kumelk, så det ville jeg bare gitt bittelitt av gangen av. God bedring til lillegutt, gutten min har og vært mye plaget med ørebetennelse, det er fælt for både liten og stor.
Minesmå:)+en til! Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2010 Han har hatt veldig kraftig ørebetendelse, og det har jo hjulpet med antibiotika. Han ble raskt bedre, men så går det noen uker så får han det på nytt. Snart skal vi til spesialist! Takk igjen for råd
camilla^ Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Ta han med til legen og få tatt en blodprøve, for å sjekke om han er resistent mot noen type medisiner. Jeg ble slik at pencilin, og legen tok denne uten at jeg viste hva hun tok. Det viste seg at jeg er resistent mot pencilin. Jeg reagerer også litt mindre på de fleste andre ting, men ikke mye. Legen min spurte om jeg hadde brukt mye pencilin som barn, men kun brukt det engang og en gang som voksen (da det ble sjekket siden jeg klaget over løs mage)
Minesmå:)+en til! Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 10. februar 2010 Oi, ok! Han reagerte ikke på de to første (samme merke), men etter sist kur som var en ny variant. Jeg fikk idoform på apoteket i går og han hadde ei bedre bleie i dag morges, da hadde han ikke bæsja på 1/2 døgn (rekord for tiden) Han er nå også blitt forkjøla og hvis han får feber tar jeg han med til legen...kanskje det er ørene IGJEN! Han sover så utrolig dårlig om natta. Har veske i begge ørene, så nå vil jeg at han skal få litt fred fra vondter!
solita 06 Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Så bra at dere skal til spesialist. Med min gutt viste det seg at han hadde veldig store polypper, som førte til at han var mye tett, ofte forkjølelse med mye snørr som gikk over i ørebetennelse. Konstant vann i mellomøret. Og mye dårlig søvn.. Han er 3 år nå og ble mye bedre etter fjerning av polypper i høst. ØNH spesialisten vi var hos sa at det ofte hjalp lite med antibiotika ved ørebetennlse, var derfor jeg spurte. Her har det hjulpet noe å heve hodeenden på sengen skikkelig, eller sove halvt sittende på fanget, masse saltvannspray, Ibux/paracet ved vondt, og å kutte ut kumelk før soving. Både kumelk og banan virker slimende, som fører til mer snørr, tettere luftveier, større trykk på øret... osv. Ønsker dere lykke til og håper han snart er bedre :-)
Minesmå:)+en til! Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 10. februar 2010 Takk solita 06 Gleder meg til han får mer hjelp! Vi har hevet enden på senga, sprayer saltvann på kvelder og gir paracet ved behov. Jeg aner ikke hvorfor legen gir antibiotika hvis det ikke har effekt, men tror d har hjulpet her iallefall. Han har ikke vært så mye plaget med forkjølelse, det er som regel kun ørene. Godt at sønnen din er bedre nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå