Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Jeg er for tiden 50% SM. Har hatt en del plager i dette svangerskapet som setter meg litt ut av spill. Legen ville sykemelde meg fullt, men jeg ville prøve 50 først. Det fungerer bra for kroppen min. Problemet er at de på jobben ikke synes det er særlig heldig at jeg er såpass mye borte. De klager over at det er så vanskelig å få tak i vikar og at det blir klager fra ansatte og fra kunder. Jeg kan jo strengt tatt ikke gjøre stort annet enn å gjøre jobben min på best mulig måte...? Jeg er så fleksibel jeg bare kan og har kommet på jobb akkurat når det passer for ledelsen. Jeg har byttet dager og stått på for å prøve å blidgjøre alle. Nå kjenner jeg at dette stresser meg - og DET er jo ikke bra! Noen som har forslag på hva jeg kan si/gjøre for å bli kvitt denne følelsen av "dårlig samvittighet". Poenget med SM var jo at jeg skulle tenke mer på meg selv og de to barna hjemme...
Lilleleen Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Sykemeld deg 100% så kan de skaffe en fast vikar for deg ) Det er bra å ha en god arb.moral med å være mest mulig på jobben, men du har en viktigere jobb hjemme ) Ta vare på de to barna du har og det barnet du venter. Jeg slet selv med dårlig samvittighet da jeg var sm, men flere som sa til meg at det er så liten del av arb.livet man er gravid. Og da må man ta hensyn til seg selv. Jeg var også sykemeldt 50% i begynnelsen av svangerskapet, men det fungerte dårlig for både arb.giver og meg. Jeg gikk også alltid med dårlig samvittighet. Ble deretter aktiv sykemeldt, for tenkte at det ble bedre. Men jeg klarte ikke være fulle dager på jobb, selv om det var en vikar der for meg. Så ble til slutt sykemeldt 100%. Håper du finner en løsning som passer for deg )
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Dette høres ut som meg. Jeg ble etterhvert 100% sykemeldt, slik at jeg slapp å få dårlig samvittighet ovenfor noen. Har hatt aktiv sykemelding store deler av tiden, og dermed kunne jeg bidra litt på jobb også, - når det passet meg. Denne løsningen har fungert utmerket både for meg, for barna og mannen og for arbeidsgiver, som har fått inn vikar for meg, og samtidig får litt ekstra hjelp i at jeg er aktiv sykemeldt. Lykke til videre i svangerskapet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå