Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For en stund siden fikk jeg tilbud om å være med på jentetur til våren. Høygravid som jeg var og lengtet etter mitt sosiale liv, så takket jeg ja. Men nå er de kalde føttene mine kommet for fullt. Gutten min vil være 9 og en halv måned når jeg skal reise og jeg føler meg plutselig fæl som i det hele tatt vurderer å reise i fra han. Jeg ammer og han er veldig glad i puppen, men tar fint flaske også. Angrer sånn på at jeg sa ja....

Dersom jeg avlyser vil sannsynligvis hele turen gå i vasken for de andre også og det er snakk om litt penger også.

Turen er fra torsdag til tidlig søndag, altså 3 overnattinger. Noen som har erfaring med dette eller synspunkter???

Jeg har to tette barn og har ikke vært på tur uten barn på 4 år, så føler egentlig at jeg "fortjener" det men fy søren så vanskelig det er :(

Fortsetter under...

Kos deg på tur. Gutten din har ikke vondt av noen dager sammen med besteforeldre eller alene med pappan sin. Det er nesten bedre at de sover litt hos andre før de blir eldre sånn at de er vant til det. Eller så kan man ende opp med barn som nekter å sove når de blir passet.

Vi skal på bryllupsreise når rett før gutten vår fyller et år og skal være borte 11netter. Tror nok han kommer til å kose seg maks sammen med både besteforeldre og tante og onkel, mens vi er borte og det samme gjelder gutten din når du er borte

Skjønner at det er vanskelig.. Men..

Reiser selv på besøk til en venninne i København nå til torsdag og blir til søndag. Sa nettopp til min kjære at jeg gleder meg veldig, men med litt ettersmak om du skjønner. Vet jo at det kommer til å bli kjempe kos, men har jo tross alt sovet under samme tak som LilleBus hver eneste natt i snart 9 mnd, så blir jo rart og bare være meg på tur!

Pappan og LilleBus drar til svigers og koser seg i helgen, så de kommer til å ha det topp.

Tenker det blir litt kjipt å dra, kjempe fint å være på besøk og supert å komme hjem igjen! :)

Du fortjener å dra og både du og gutten din vil nok ha det kjempe fint!

Kos deg på tur

Det er alltid litt vanskelig å være fra barna i begynnelsen, men jeg tror at både du og babyen kommer til å ha godt av det.

Jeg reiste på weekendtur til Island da vår mellomste bare var 3mnd jeg. Da hadde jeg bestevenninnen min som jeg stoler 100% på, til barnevakt, og babyen fikk morsmelk og morsmelkerstatning. Jeg hadde pumpa med meg i veska mi og måtte pumpe meg hele tiden, men det gikk greit.

Skal love deg at det var deilig å komme hjem til babyen min etterpå:)

Takker for svar! Det virker som om det er ganske vanlig å sove borte fra barna sine noen netter selv om de er barn. Jeg føler likevel at omgivelsene mine reagerer når jeg sier at jeg har planer om jentetur mens han enda er baby (mor og svigermor spesielt:)).

Er fremdeles litt tid igjen til tur så får prøve å venne meg til tanken, og om det likevel føles helt feil å dra i fra han så får jeg heller bli hjemme.

Har enda ikke vært fra eldstemann mer enn to netter og han er 3 år, så er vel på tide å frigjøre seg ja:)

Annonse

jeg skal på bryllupsreise i august, da er gutten min 9 mnd, det blir 6 overnattinger. jeg gru-gleder meg. Men mamman min skal ha han i 4 dager og svigers i 3. og de er begge veldig flinke med barn. så jeg vet han kommer til å ha det kjempe fint der han er.

selvfølgelig fortjener du det, god tur ;)

Han er over ni mnd og skal være noen dager med pappaen sin (som jeg regner med han bor sammen med til vanlig også), så det tror jeg går helt fint. Men skjønner det blir rart for deg å dra fra ham så lenge for første gang.

Ikke meningen å kuppe tråden din HI, men jeg klarer bare ikke å dy meg: Synes det er veldig rart at folk synes det er helt greit å overlate bebisen sin til venner og besteforeldre i dagevis om man skal på ferie. Men når det er snakk om mødre som nøler med å la barnefar ha bebisen på overnattingsbesøk (når foreldrene ikke bor sammen). Da siterer man ekspertråd om ikke å la barna overnatte borte når de er under året. Men når det er snakk om at man selv "trenger ferie", da er det helt greit, og til og med bra for ungene. Skjønner ikke helt logikken her.. (men som sagt antar jeg at dere bor sammen og pappa har daglig omsorg for barnet, og det blir ikke helt det samme som å sende ungen bort noen dager fordi du skal på ferie)

Såfremt du bor sammen med pappan, og babyen skal være hjemme sammen med han, ville jeg ikke tenkt noe negativt om en mor som reiser bort i 3 dager. Hvis du skal overlate babyen til noen han ikke bor fast med, er jeg ikke lengre like positiv... Du vet, tilknytningsalderen, separasjonsangst og alt det der.

Men hvis du bor med pappan og reiser - så kos deg! Ikke angre eller vær usikker, det kommer til å ødelegge turen din. Tre dager er ikke SÅ lenge.

Siden du fortsatt ammer bør du ha med pumpe for å ikke få spreng/miste melken. Og amme mye når du kommer hjem for å øke produksjonen igjen, for den kan potensielt falle mye på tre-fire dager!

Personlig reiste jeg ikke fra eldstegutten min før han var 1 1/2 år, og det var bare 1 overnatting. Men jeg er en hønemor, da... Jeg har ihvertfall full forståelse for at du vil være litt for deg selv etter 4 år:-)

Jada, han skal være med pappaen og broren sin som han er med hver dag;) hadde ikke engang vurdert å la noen andre passe han. Men jeg har likevel en dårlig følelse for å reise i fra, selv om pappaen er kjempeflink med begge guttene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...